Tilbake på jobb, men fysj så sliten…

Image by Pexels from Pixabay

Heisann og god ettermiddag!

I dag har det vært en ganske solrikt og fin dag her i Oslo, men kjølig på morgenen. Såpass at det dugget nederst på vinduene. Temperaturen lå vel på ca +8C tror jeg, for jeg hadde ikke på meg brillene da jeg så på måleren. 

Alarmen begynte å ule før 6 i dag, og ettersom jeg hadde sovet bare noen få timer var jeg ganske smal i øynene. Opp kom jeg og gikk rundt som en zombie og nærmest famlet meg fram til dusjen. Ble ikke så mye bedre etterpå heller, men koppen med kaffe mens jeg kledde på meg ansiktet gjorde susen 😯

Jeg slet med å bære den tunge sekken med PC’n og de andre jobbe tingene, men jeg kom meg da ned på jobben. Ettersom det var så lenge siden jeg hadde vært fysisk på jobb, var det litt uvant å være tilbake igjen. Det er free seating, så det er først til mølla til de beste plassene, men den var nå ikke så ille den jeg fant meg i dag. Det gikk veldig greit fram til kl 12, men etter det gikk det nedover. Da ble jeg så vanvittig sliten og kroppen var helt tappet for energi. Jeg hadde mest av lyst til å krabbe under bordet å legge meg til å sove. Kunne jo ikke gå hjem så tidlig, og på en mirakuløs måte klarte jeg å holde ut fram til kl 14.

I morgen er det tilbake på jobb igjen nede i byen, og jeg krysser fingrene for at jeg klarer å holde energinivået oppe helt fram til arbeidsdagen er over.

Jeg var tom for våtfór til Vinja, så jeg dro innom Meny å kjøpte noen bokser på vei hjem. Det hadde ikke hastet, for når jeg kom hjem hadde hun kastet opp et par ganger. Å det har hun gjort et par ganger til, senest utover bade golvet så jeg måtte spyle det. Dette er jo normalt for henne, og skjer med jevne mellomrom. I dag hadde hun i tillegg forsynt seg av gresset ute på balkongen, og det setter i gang en reaksjon i systemet hennes 🙀

Nå er bena plantet godt skammelen og der skal de få lov til å bli en god stund innen jeg reiser meg opp igjen å gjør noe mer.

Håper din dag har vært fin 🥰

 

14 kommentarer
    1. Ja, man blir sliten av å jobbe…Kjenner meg helt klart igjen i denne situasjonen din her! Jeg får ikke energi, blir bare tappet …Det er kjedelig å ha det sånn! <3 Gode tanker…

      1. Skulle ønske det ikke var sånn, for jeg jobber jo bare 5,5 til 6 timer 3 dager i uken. Nå er det bare en dag igjen, og så har jeg 4 dager fri igjen. I morgen er det et par møter som bryter opp arbeidsdagen, så kanskje dagen blir bedre da. Klems 🤗

    2. Håper du får lader litt slik at du får nye krefter.😊 Det er skikkelig tungt når man kjenner det slik og det enda er flere timer igjen av dagen på jobb.
      Nyt en avslappende kveld!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja det var ordentlig tungt å komme seg igjennom de to siste timene, men det gikk på et vis. Nå har jeg hatt besøk av Jon Blund en stund, og det hjalp litt. Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klems 🤗

    3. Slitsomt når det er sånn! Mye nytt å sette seg inn idag, så håper det går seg til når du kommer ordentlig i sving! 🥰 Her har forkjølelsen slått til for fullt, og ligger under dyna med snaut 39 i feber. 🤒 Håper du får slappet av ikveld og er uthvilt til morgendagen! 🤗

      1. Ja det er veldig slitsomt, men i dag har jeg funnet en løsning på den tunge sekken. Jeg har skaffet en ny bagasjetralle, som jeg enten setter sekken eller en bag på. På den måten sparer jeg nakken og skuldrene mine, for i går toppet det seg og jeg ble dårlig pga belastningen og det var ingen god følelse. Usj, da slapp du ikke unna. Ønsker deg masse god bedring, klem 🤗

    4. Huff, ikke bra at du blir så sliten og tappet. Håper du får ladet batterier, og det raskere enn fort. Og at dagen i dag ikke har vært like ille! ❤️

      1. Formen var ganske grei da jeg gikk på jobben i går, men jeg gikk rett i kjelleren av å bære den tunge sekken min begge veier. Så nå har jeg kjøpt en bagasjetralle, som jeg kan sette den tunge sekken eller en bag på. Letter å dra enn å bære. I dag var jeg heldigvis i bedre form 🤗

          1. Fant ut etter bare en dag at det ikke fungerte å bære den tunge sekken. Skulle jeg fortsette med det, hadde det mest sannsynlig blitt mer sykedager enn jobbedager fram til jeg slutter. Så tralle var en smart løsning, helt klart 😉

    5. Man kan bli sliten av mye. Er tilbake etter en pause noe som jeg vil ta av og til. En ny hamster er i hus og hun heter Trine. Det er en gullhamster og er helt lik Wenche som jeg har hatt en tid. Trine leker i buret, snuser, titter og titter på meg. Biter meg litt men det er kosebiting. Trives godt og løper en del på hamsterhjulet om natten. Handlet hos Pets hvor det er godt utvalg og salg av og til. Det er fredag og har noe jeg skal lese. Far ville at jeg skulle lesse noe han har skrevet ned om oppveksten hans. Så skal mine søsken lese det etter meg. Det blir en rolig helg men må sjekke noen podcaster og noen serier. Ha en fin dag.

      1. Ja det kan man bli, men for meg så tåler jeg så dårlig å bære tungt. Nå har jeg løst det med en ny bagasjetralle, som jeg kommer til å bruke til å slepe den tunge sekken de neste månedene. Jeg har aldri hatt hamster, men de er jo både søte og morsomme små tasser. Ei barndomsvenninne hadde hamster, som jeg noen ganger passet når hun reiste bort. Så fint at din far har skrevet om oppveksten sin, og sånne tidsvitner er så viktig. Blir sikkert en fin lesning. Ha en fortsatt fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg