Tidlig våken, og jordbær på brødskiva 🍓

Ikke som de norske, men gode allikevel

Hei og god morgen!

Ute blåser det fortsatt, og det ser usikkert ut om det skal være oppholdsvær eller regn i dag. Temperaturen ligger på +12C.

Sitter i stua med dagens første kopp med kaffe, og nyter stillheten. Ikke en lyd å høre noe sted i blokka så tidlig. Jeg var sliten da jeg gikk å la meg i går kveld, og sovnet med en gang. Ikke har jeg vært våken en eneste gang heller, og våknet første gang kl 7 etter over 7 timers søvn. Syntes det var litt vel tidlig å stå opp, og prøvde å legge meg ned for å sove et par timer til. Søvnen kom aldri, så litt før 8 sto jeg like godt opp. Vinja sover enda, men det er nok ikke lenge før hun kommer. Hun kan tydeligvis klokka, for medisinen serveres rundt kl 9 og da er hun klar 😺

Jeg har ofte ventet med å kjøpe jordbær til de norske kommer, men i år klarte jeg ikke å vente. Da jeg var å handlet på torsdag kjøpte jeg med årets første kurv. Hvor de kommer fra la jeg ikke merke til,  antagelig Nederland eller Belgia. Kuttet opp noen å la på et par brødskiver, og smakte de godt? Jepp det gjorde de, nesten men bare nesten like gode som de norske.

I går trodde jeg med et at jeg så syner… Kikket ut av soveromsvinduet mitt sånn ved 17 tiden, og der oppe på bakken ved blokken ovenfor gikk det et rådyr stille og rolig. Selv om det var gøy å se det så liker jeg ikke at det kommer så tett på blokkene, for om har forvillet seg ned fra Østmarka må det krysse et par store veier for å komme tilbake igjen. Krysser fingrene for at alt gikk bra ❤️

Ønsker deg en fin lørdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt jordbær fra Nederland iår jeg også, og de var veldig gode! 🍓 Bedre med norske, men absolutt et godt alternativ på denne tiden av året. Koselig å se rådyr! 🥰 Ha en fin lørdag! 🤗 Så i ditt forrige innlegg at det blir spekemat ikveld, og det er jo så godt da! 😋

      1. De har virkelig kommet seg på smak jordbærene fra Nederland og Belgia. For noen år siden så de bare delikate ut, men smakte ingenting. Jeg fikk så lyst på spekemat etter å lest et par blogger, hvor de hadde det. Evigheter siden sist, og så enkelt.. Det eneste jeg skal gjøre er å lage litt eggerøre, så er det klart. Jeg liker egentlig ikke at rådyrene kommer ned hit, for det er så mange farer med trafikkerte veier ol Som den dyrekjære personen jeg er, blir jeg så engstelig for at noe skal skje dem. Håper du får en fin lørdag 🥰

      1. Ja de har blitt bedre og bedre med årene importjordbærene. Før om årene så syntes jeg de ikke smakte noen ting.
        Ha en superfin lørdag du også, klem 🤗

    2. Har kun smakt jordbær som er fra utlandet men venter på de norske. At rådyra kommer så blokkene overasker men ikke for jeg har sett de rundt blokkene her. En stund siden sist men det er mye rådyr i skogen. Nå venter vask av sykkel så hva det blir med opera i dag veit jeg ikke enda. Jeg må sjekke lommeboka men den må alle sjekke i andre sammenhenger. Var på kiwi nå så først ble det hamstermat fra Europris, deretter både tomater, epler og klementiner. Ha en fin dag

      1. De norske jordbærene er i en klasse for seg selv, men de utenlandske er ikke så ille de heller. Håper du får en fin lørdag, med eller uten opera 😊

    3. Så godt det hørtes utmed din stille morgen med jordbær på brødskiva. Enig med deg,de norske er best, men egentlig har jeg funnet noen i butikken med ganske god smak. Og håper med deg at rådyret kom seg velberga tilbake til skogen.
      Fin lørdagskveld til deg <3.

      1. Jeg har ikke lest noe på sosiale medier om rådyr som er påkjørt eller skadet, så det gikk nok bra denne gangen. Har hatt en like avslappende morgen i dag, men uten frokost så langt. Venter på å høre fra naboen, skal inn sånn at hun får prøvet sjalet en siste gang. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Jeg er enig, de utenlandske jordbærene har virkelig kommet seg. Ikke så mange år siden de bare smakte vann 😉 Ja det var veldig artig å se rådyret, så vakkert og grasiøst 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg