Tenk at det har gått 23 år alt…

10.11.2023 – Østre Aker gravlund

Heisan!

Som i går er himmelen grå, men enn så lenge er det oppholdsvær. Yr mener dog at det skal begynne å sludde senere i ettermiddag/kveld. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +2,5C.

I går var jeg tidlig oppe å kom meg ut av døra en plass mellom 10 og 10:30. Jeg hadde avtale med Bestisen om å hente henne, sånn at vi skulle få vært på hver vår gravlund for å legge på granbar. Noe vi ikke hadde fått gjort tidligere.

Først dro vi innom Plantehallen på Lørenskog for å kjøpe granbar. Kvastene var ikke så store så vi kjøpte 3 stykker på deling, sånn at vi fikk 1,5 kvast hver. Kjøpte også med gravlys. Jeg trodde jeg hadde i skapet men det hadde jeg dessverre ikke.

Så gikk turen først til Alfaset gravlund hvor mine foreldre ligger, sånn at jeg fikk ordnet der. De er veldig strikse med at man ikke får kjøre ned til gravene der, og ettersom jeg har fått to advarsler gikk vi ned. Da jeg fikk den siste, fikk jeg beskjed om at skjedde det en gang til fikk jeg bot 🙈. I går var det også 23 år siden den snille og gode pappsen min døde, og derfor ville jeg også tenne lys for han.

Så gikk ferden videre til Østre Aker gravlund, hvor Bestisen har sine foreldre og bror. Der er det ikke forbud mot å kjøre ned til gravene, noe som er veldig greit for det er en godt stykke å gå ned og opp igjen den bratte bakken. Vi hadde delt den ekstra kvasten med granbar ganske likt, og det like fint rundt høstlyngen der også.

Vi hadde i forveien bestemt å dra til Bryn senteret for å spise lunch og deretter handle på Meny etter at vi var ferdig på gravlund. Jeg hadde bare klart å klemme i meg en skive brød før jeg dro ut, så vi spiste først før vi handlet. Det var ikke mange ledige bord hos Al Dente, men vi fant da et ved en av sofaene. Lydnivået der var så høyt og jeg ble ganske sliten i hode av å sitte der, men prøvde å fokusere på samtalen mellom Bestisen og meg for å unngå å bli helt sprø. Det var godt å komme ned til Meny etter hvert, for der snakket ikke folk i munnen på hverandre.

Bestisen oppdaget at hun hadde mistet Sofie skjerfet sitt da vi kom ut i bilen, men orket ikke å gå inn for å lete etter det. Jeg må en tur ned for å kjøpe sand til kattedoen litt senere i dag, så jeg skal sjekke om det har blitt funnet da.

Sov så ekstremt dårlig i natt, bare 3 timer, så jeg er veldig smal i øynene nå. Tror jeg må ha meg en kopp kaffe til, før det ordner seg 😉

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


12 kommentarer
    1. Så fint å få pyntet på gravene. Jeg har planer om å lage små kranser, men spør som det bare blir med tanken. Håper du finner skjerfet.
      Kjedelig å sove dårlig, men kaffe hjelper litt. Ønsker deg en riktig god lørdag. Klem <3

      1. Det har hengt over meg at jeg ikke har fått lagt på granbar, så det var godt å endelig få gjort det. Skjerfet er nok dessverre borte for alltid, for ingen på Bryn har sett noe til det. Øynene kom seg ordentlig opp til slutt, etter både mat og en ekstra kopp med kaffe. Klems 🤗

      1. Huff da, det var en voldsom måte å våkne på. Håper du fikk sove igjen med en gang 🥰 Her har dagen vært ganske bra selv om jeg ikke fant igjen det bortkomne skjerfet. Klem 🤗

    2. Koselig med granbar på gravene, og å tenne lys ❤️ Håper du finner/fant skjerfet hennes, for ergerlig å miste det! Ha en fin lørdag! 🤗

      1. Det blir ekstra koselig med granbar på graven, og det var godt å endelig få lagt det på 🥰 Litt spesielt i dag ettersom det var årsdagen for pappsen min sin død. Jeg var rundt å spurte etter skjerfet til Bestisen, men det er nok borte for godt dessverre. Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

    3. Huff, så kjedelig å miste Sofie-skjerfet. Håper hun finner det. Mye arbeid med å pynte på gravene, skjønner jeg. Jepp, 23 år går raskt, merkelig raskt!

      1. Jeg leita og spurte flere steder på Bryn i dag, men skjerfet er og forblir borte dessverre. Hun må nok strikke seg et nytt et 😉 Det er heldigvis ikke den store jobben å stikke ned granbar, så det gikk ganske raskt. Mer jobb når høstlyngen ble satt ned. Det er merkelig at det har gått 23 år siden faren min døde, det virker ikke så lenge. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    4. Ja! Tiden går fort. min far døde for 31 år siden. Besøkte også graven en dag her.
      Fint at du/ dere fikk besøkte gravene.
      Du fikk gjære mye sammen med bestisen:)

      1. Tiden får vi ikke gjort noe med, bare konstatere at den løper av gårde. Syntes det er viktig at graven til foreldrene mine er velstelt, for det viser at det er noen som bryr seg og har dem kjær ❤️ Bestisen og jeg sees ganske ofte, ettersom som vi er med på de samme tingene, men vi gjør jo andre ting også sammen Hun har jo ikke bil lenger, og da er det ikke så enkelt å komme dit man skal alltid. Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg