Tårene fosset ned over kindene 😭

Heisann!

Ute er det skyer oppe på himmelen, men jeg kan se antydning til lysning her og der. Det er dog meldt snø utover dagen/ettermiddagen, men jeg håper ikke det kommer så mye. Temperaturen ligger på -1,2C i skrivende stund.

I går var det første delfinale i MGP, og jeg satt klistret til skjermen som vanlig. Jeg har ikke hørt noen av låtene i forveien, noe som kanskje er litt dumt… Uansett så fant jeg min favoritt for kvelden og det var Gothminister med We come alive. Den låta likte jeg med en gang jeg hørte den, og den fikk også min stemme. Til min store glede gikk den også videre.

Programmet som sådan syntes jeg var rotete og kjedelig, men det var et høydepunkt å det var Elisabeth Andreassen og “Jan Werner Danielsen” med Duett. Jeg kjente ikke eller har aldri møtt Jan Werner, men syntes det var helt forferdelig at han døde så ung. Han var en fantastisk artist med en stemme som jeg fikk gåsehud av. I går knakk jeg helt sammen og tårene bare rant under hele sangen. Jeg vet jo at det bare var en datafigur, men det ble allikevel så levelig at jeg ble så rørt og satt ut. I tillegg så er Duett en av de fineste låtene jeg vet 🥰

Mosaikk pleddet er hentet fram igjen

Før helgen ble jeg jo ferdig med Bystrikkskjerfet mitt, og jeg var litt i tvil om hva jeg skulle fortsette med nå. Jeg hadde 3 alternativer: Grønt strikket pledd, Grønt og hvitt heklet pledd i mosaikk mønster eller skjerfet som jeg startet å hakke tidligere i fjor høst. Jeg endte til slutt opp med mosaikk pleddet.

Jeg hadde 4 ruter ferdige + 1 som var halvferdig, og jeg begynte med å gjøre den klar. Så festet jeg alle løse tråder før jeg begynte på en ny rute. Den ble jeg ferdig med sent i går kveld, så nå skal jeg feste løse tråder på den innen jeg fortsetter på en ny. Det finnes nesten ikke noe mer kjedelig enn å feste løse tråder og sy sammen ruter, og av erfaring er ikke det noe man bør vente med til alle rutene er ferdig. Det gjorde jeg nemlig med det første pleddet jeg lagde. Nå pleier jeg å feste trådene med en gang en rute er ferdig, og når jeg har 7 stk (bredden på pleddet) syr jeg de sammen og til slutt fester raden på pleddet. Jeg stresser ikke med dette, men håper at jeg får ferdig de siste to rutene i dag….

Nå rumler magen min så høyt og forteller meg at det er på tide med litt mat. Burde ha spist tidligere, men har bare ikke kommet så langt 🙈

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

10 kommentarer
    1. For et nynyydelig mønster på det pleddet. Og fargene er skikkelig fine også. Jeg elsker hekling, – jeg regner med at det er heklet, men jeg kjenner ikke igjen maskene, eller “the stiches”. Jeg har bare holdt på med hekling et par år, og de siste månedene har jeg sett video-tutorialer på engelsk, så jeg kan bare de engelske ordene for “masker” hahahihi…

      1. Tusen takk 🥰 Dette er heklede bestemor ruter i mosaikk mønster. Jeg kom over en dame på You Tube, som jeg nå følger, som kaller seg Creative Grandma som viste hvordan man heklet disse rutene. Ettersom jeg er elendig på å lese mønster var dette perfekt, og det er super enkelt å damen viser veldig nøye hvordan man går fram. Creative Grandma Om ikke linker fungerer kan du jo bare søke på navnet 😊

    2. Å vi er helt på linje her (bortsett fra håndarbeidet ). Helt enig i Gothminister og Jan Werner & Elisabeth i dette formatet. Utrolig sterkt. Det kunne blitt trist og kleint men ble bare så bra. Hun bar det også veldig godt, Elisabeth❤️ så elsker jeg jo låte til Gothministe men må jo si jeg er ekstra begeistret for at en av mine juristkolleger faktisk ikke tar seg selv mer høytidelig. Herlig! Enig også i vurderingen av programmet. Jeg synes ikke de klarte å finne flyt og felles form.

      1. Hehe, ikke noen håndarbeidsfan?
        Jeg tror de må jobbe litt med konseptet til neste gang, for det hjelper ikke at låtene er bra når alt annet rundt blir kjedelig. Har sett en del negative kommentarer angående Duett innslaget, men de aller fleste mener som vi gjør. Det var utrolig bra gjort, og Bettan levere alltid syntes jeg ❤️ Jeg elsker Gothminister sin låt og har allerede hørt på den flere ganger i dag. Noe jeg kommer til å fortsette med uansett hvordan det går i finalen 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    3. Jeg så også på delfinalen, og holdte på å sovne flere ganger, men innslaget med Duett var rørende! ❤️ Det er så flott mønster på de bestemor-rutene! Kjekt med slike ruter og alt man kan lage av de, men kjedelig med alt festingen av tråder, – lurt å ta det etterhvert. Ønsker deg en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Jeg håper virkelig at de neste MGP programmene er litt mer spennende, for dette ble for kjedelig. Skjønner godt at du sovnet 😉 Jeg har alltid likt Duett, og det at to så flotte stemmer synger den gjør den jo til noe helt spesielt. Jeg syntes det er så gøy å lære seg nye måter å hekle Bestemor rutene på, for de klassiske blir litt kjedelig for meg. Huff ja, det å feste tråder er virkelig kjedelig så det beste er å ta det med en gang. Klems 🤗

    4. Jeg har alltid vært fàn av Jan Werner Danielsen Største stemme ever! Og tenk hva han hadde vært i dag. Jeg blei også rørt og blei blåst av bana av stemma hans ennå en gang <3

      1. Jeg tror nesten ikke det går ann å ikke være berørt og imponert over stemmen hans. Det som skjedde på lørdagen var jeg ikke forberedt på, og ble helt satt ut. Enkelte artister setter dype spor etter seg når de går bort, og han er en av dem ❤️

      1. Tusen takk 🥰 Jeg liker å drive med håndarbeide, mest hekling men også strikking om det ikke er for avansert 😉 Vi var nok mange som ble rørt om lørdagen av innslaget med Bettan og “Jan Werner”. Det var helt umulig å holde tårene tilbake, og jeg kjente at det var litt godt at jeg satt alene. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg