Takk for det gamle 🥳

Image by Mohamed Hassan from Pixabay

Heisann!

Ute er det grått, og i kveld er det forventet masse snø. Det blåser litt innimellom, og den store furua på andre siden av veien vinker med grenene sine. Temperaturen ligger på -3C.

Da har vi kommet til den aller siste dagen i 2023, og hvor ble egentlig det året av? Jeg syntes det har gått så fort, og jeg har fått være med på en del spennende og interessante ting. I mange år syntes jeg det var veldig vemodig at et enda et år var lagt bak meg, og jeg ble litt deppa. Sånn har jeg det heldigvis ikke lenger, noe som kanskje kommer av at jeg har fått så mange nye bekjentskaper og venner. Nå gleder jeg meg faktisk over alt som skal komme i 2024, noe vet jeg allerede om i mens andre ting vil åpenbare seg etter hvert som tiden går 😊

Jeg skulle jo ha feiret Nyttårsaften sammen med Bestisen, men hun har jo fått Corona. Snakket med henne i går, og hun følte seg ikke så alt for ille. Tett i nesen men ikke noe særlig feber. 

Om ikke alt for lenge skal jeg hente ut Ribbensteken fra kjøleskapet sånn at den ikke er så kald når jeg skal dampe den. Det blir mye mat ut av den og jeg spiser jo ikke så mye så jeg fryser nok mesteparten i stedet for å ha det til middag i flere dager på nyåret. Skal også ta ut medisterkaker og pølse fra fryseren samtidig sånn at de tiner i god tid til middagen.

I dag er det 75 år siden foreldrene mine giftet seg i Mo kirke i Nord Odal. Moren min fortalte at det regnet og var speilblank is, og de hadde store problemer med å komme seg ned til hovedveien da de skulle til kirken. Jeg pleier vanligvis å dra på gravlund å tenne lys på denne dagen, men i dag tenner jeg heller lys for dem her hjemme 🕯️🕯️.

På tide å lage seg en sen frokost, for magen rumler å bråker. Den begynner vel å tro at jeg har glemt den 🤣.

Hvordan blir Nyttårsfeiring?


8 kommentarer
    1. Det var noen som sa ja til hverandre på Rørås i dag. Ei x skidronning og en tidligere roer. Så på vg.no at de kjørte med hest og kjerre gjennom hovedgata der. Gratulerer og lykke til herfra. Ute er det grått mens året er snart over. Prøver meg på wok i kveld. Forandring fryder sist jeg hadde kalkun denne kvelden var i 1970-åra på Sørlandet. 2023 er over og det husker vil alltid huske var at min far døde 9.2, jeg skrev minneord til han som min søster leste i begravelsen. Kjøleskapet er fullt men det er mye melk og brus. Så det blir en solid pantetur til uka. Som vanlig er lommeboka skrall ved nyttår – det er slutt da det ble noe renter av det man har i banken. Men en lottogevinst av det store er alltid velkommen. Ute er det glatt og underkjølt regn. Godt nytt år. Ha en fin kveld.

      1. Godt Nytt år. Jeg så overskrifter om at det var giftemål på Røros, men jeg gadd ikke gå inn å lese det. Jeg måtte kaste min Nyttårsmiddag, da det viste seg at Ribbensteken var blitt sur, men jeg hadde medisterpølse og kaker så det ordna seg. Ja nå er det virkelig skralt på bankkontoen, så det blir noen tøffe 14 dager inntil den fylles litt opp igjen. Ha en fin nyttårsdag.

    2. Takk for følget i 2023, – alltid så koselig å stikke innom bloggen din! 🥰 Ønsker deg riktig Godt Nytt år for 2024, og håper det bringer mange fine og gode opplevelser! 🤗🎇✨🎉 Her blir det en rolig feiring hjemme.

      1. Godt Nytt år 🥳🎉 Det ble en stille og rolig feiring her i går også. Det snødde ganske mye så jeg fikk ikke sett så mye av fyrverkeriet. Jeg er så glad for at du stikker innom bloggen og leser og kommenterer. Det blir spennende å se hva 2024 bringer med seg 😊 Ha en fin nyttårsdag, klem 🤗

      1. Godt Nytt år 🥳🎉 Jeg storkoste meg i går, selv om Ribbensteken måtte gå i søppelet. Den hadde dessverre blitt sur, men jeg hadde annet mat som jeg skulle ha ved siden av så det ordnet seg. Ha en fortsatt fin nyttårsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg