Sykdom, ESC og våren har endelig kommet 🌼

Image by Ada K from Pixabay

Heisann!
Ute er himmelen nesten blå og sola skinner inn igjennom soveromsvinduet mitt. Det blåser litt, som det også gjorde i går. Temperaturen ligger på +9,9C.

Endelig har kroppen begynt å lystre og jeg er nesten helt frisk igjen. Jeg kan ikke huske sist jeg var så dårlig som jeg har vært disse 14 dagene. Det ene symptomet etter det andre dukket opp, som ikke hadde noe med en influensa og gjøre. For det var det jeg trodde at det var først. Jeg har ikke testet meg, men jeg går ut fra at det var en ny runde med Covid.

Det begynte med feber og sår hals, som raskt forverret seg sånn at jeg nesten ikke klarte å svelge. Jeg hadde ikke febernedsettende medisin hjemme før på fredag, så jeg var ganske utslått. Det eneste jeg orket fram til jeg fikk medisin var å gå mellom godstolen i stua og toalettet eller kjøkkenet for å hente drikke. Kroppen fungerte rett og slett ikke de første dagene, men når jeg fikk kontroll over feberen hadde jeg litt bedre dager. Nå er jeg inne i siste fase hvor jeg hoster så jeg nesten brekker meg. Det er veldig slitsomt, men det går nok snart over og dessuten så er jeg feberfri og skal ut for å handle litt senere i dag.

ESC sirkuset er godt i gang, og i går var det 2 delfinale, hvor Norge forhåpentlig skulle kvalifisere seg til finalen på lørdag. Det er alltid like nervepirrende om man går videre eller det er veis ende. For selv om sangen er god og faktisk er en av favorittene, er det ingen garanti. I går gikk det heldigvis veien for Norge, og Gåte får vise hva de duger til på lørdagen. Å da sitter jeg klar og heier på dem 🥳

Våren har kommet for fult i mens jeg har vært syk, og alle busker og trør har blitt grønne. Ute i bedet mitt har Soleiebusken min begynt å komme med sine vakre gule blomster. Den blomstrer fra mai og juni og litt ut i juli om det ikke er for varmt.

Borettslaget skal ha vårdugnad til uken, og da skal jeg få vaktmesteren til å rive opp stubben etter den store Tujaen han saget ned i høst. Den som hadde blitt så stor at jeg ikke lenger fikk opp vinduet på soverommet. Jeg pleier ikke å spare på kreftene under dugnadene, men i år skal jeg ta det litt forsiktig å ikke slite meg helt ut. Noe det ikke kommer noe godt ut av.

Håper du får en fin fredda 🥰

10 kommentarer
    1. Bra du er frisk igjen. Det er mai og mange er spente på lønnsoppgjøret og ikke minst skatteoppgjøret. For min del havna jeg på 0 på det siste men jeg håper på bedre når det gjelder det første. Årets første runde med discgolf tok jeg i går. Ble kjent med ei som satt på en benk. Ville ha tips innen dikt/skriving noe jeg har snust på, så hun fikk tlfnr mitt. Men jeg tviler på om P fra Oslo ringer meg. ESC er her igjen med rabalder, show og kostymer. Bak fasaden er det mye guffe og politi. Jeg strever an med mitt og dagene kunne ha vært bedre, hva jeg tenker på vil jeg ikke si. Man man lærer og alt. Ute er det sol så det blir nok en doven stund i hengekøya i dag. Ha en fin dag.

      1. Ja nå var det godt at det snudde, og at formen er nesten tilbake til normalen. Jeg håper jo at lønnsoppgjøret også sørger for litt ekstra i lønningsposen for oss som er pensjonister. Skatteoppgjøret er i mitt favør dette året, men det ser ut til at pengene lar vente på seg. Du skal se at damen ringer deg, krysser fingrer for det. Ja ESC skaper alltid mye diskusjon, både politisk og musikalsk. Synd at det alltid skal være så mye bråk omkring det. Ønsker deg en fortsatt fin fredda.

    2. Kjempegodt å høre at du er frisk igjen ❤️😊 Vårforkjølelsen kan sitte i lenge.

      Det er mye mer morsommere å følge med ECS når Norge er med, og det blir spennende på lørdag 😊

      Vi er jammen inne i en fantastisk årstid nå med all blomstringen ute i naturen 🥰

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰 Ikke godt å si hva dette var, men godt var det å bli ferdig med det 😉 Mye rart i ESC i år syntes jeg, men det er jo sånn det skal være. Veldig glad for at Gåte sikret finaleplassen, for det hadde ikke blitt helt det samme uten at vi er med. Å våren er en av mine favoritter, når alt våkner til liv igjen. Det skjer jo nye nytt i naturen hver eneste dag. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    3. Så flott at du snart er frisk igjen, – ikke noe greit å være SÅ syk! 😳 Du får ta det litt roligere på dugnaden, bør være noen som kan bidra mer, men det er vel de samme som møter opp hver gang. Jeg følger også med på ESC, og bra at Gåte gikk videre, – er ikke det samme å se finalen uten et norsk bidrag! Ønsker deg fortsatt god bedring! 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Ja nå var det godt å være frisk igjen, for dette var ei tøff reise denne gangen. Nei jeg skal ikke overanstrenge meg på dugnaden, og ja det er alltid noen små oppgaver man kan gjøre. Jeg skal begynne med mine egne bed og pusle litt der, så får vi se hva jeg orker. Veldig fornøyd med at Gåte sikret finaleplassen. Jeg så i går at de har sent startnummer i kveld, noe som kan være en fordel. Tror vel ikke at de vinner, men at de vil få en god plassering. Når det er sagt, så vet man aldri 🤔 Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja dette ble ei stri tørn, men nå er det endelig over. Var ute å kikket litt i bedene utenfor, og der har det skjedd mye de siste dagene. Heldigvis ikke så mye å gjøre i mine egne bed dette året. Litt luking og så sette ned noen sommerblomster i pallekarmene mine. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg