Strikking med VIP-Gjengen i går, og i dag blir det vårdugnad

Image by Ольга Гойдышева from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det litt overskyet, og det er vel også meldt regn… Temperaturen er ikke så ille og ligger på +12C.

I dag våknet jeg av at Vinja hoppet oppå meg og mjauset meg inn i øret rett før kl 9. Da syntes hun at mamsen hadde sovet mer enn nok. Helt våken var jeg ikke, men det allikevel til at jeg sto opp og ordnet med morgenstellet hennes.

Borettslaget skal ha dugnad i ettermiddag, og jeg tenkte derfor at jeg skulle ta en liten dugnad i balkongkassene og pallekarmene mine nå på formiddagen. Så kan jeg heller hjelpe til på fellesområde når den store dugnaden starter. Jeg har allerede fjernet høstplantene fra balkongkassene, og når kaffen er drukket opp skal jeg gå ut å ta opp det som er tørt ute i pallekarmene. En del av jorden i karmene har sunket ned i løpet av vinteren så jeg må etterfylle. Akkurat det må jeg vente med, for jeg orker ikke å løfte de tunge sekkene…

I går dro jeg opp til Lørenskog for å strikke og ha sosialt samvær med VIP-Gjengen. Bestisen bor like ved, så det blir nok til at hun går bort og så møtes vi alle der. I går derimot hentet jeg henne, dels for at hun ikke var helt i form (forkjølet) og for at jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gå inn. Det var et stort lokale hvorav en del hadde en sofagruppe og noen stoler, og der satt vi med strikketøyet vårt. Som alltid hadde vi det veldig koselig å satt å skravlet i mens strikkepinnene klirret. Jeg hadde blitt ferdig med det Sophie skjerfet jeg hadde holdt på med, og hadde begynt på et nytt i gult og mykt bomullsgarn. Hadde nok andre prosjekter jeg kunne ha startet med, men det ble nå det denne gangen. Disse skjerfene er jo så raske å strikke, og det tar bare 2 – 3 dager å få dem ferdig.

På fredagen leverte jeg inn resepten på Apelka til Vinja, og jeg ble i utgangspunktet lovet at den kunne hentes på lørdag. Apoteket har ikke medisinen inne, så de må alltid bestille den opp fra lageret. De sa at de skulle sende meg en SMS når den hadde kommet. Jeg hørte ingenting på lørdag, og heller ikke i går så nå skal jeg ringe ned for å høre om den faktisk har kommet. Jeg har igjen til noen få dager til i flasken jeg har, men det minker fort. Å uten medisin kan ikke Vinja være!

På tide å drikke opp kaffen og komme seg ut å ordne opp i pallekarmene før det begynner å regne. For å stå å rote i jorden å bli våt er ikke akkurat så gøy.

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰


9 kommentarer
    1. Høres ut som du har fullt opp med vårlige gjøremål 😊 Jeg ligger i ei seng ikke langt unna deg, og lader opp til en busy ettermiddag/kveld 😊

      1. Jeg har nettopp kommet inn fra en mini-dugnad i bedene mine, og trengte å slappe av med en kopp kaffe. Godt å få ryddet opp. Ja jeg så et bilde av deg foran tigeren ved Østbanehallen, men har ikke lest innlegget enda. Hvor lenge skal du være i Tigerstaden 🤗

      1. Kom inn for litt siden etter å ha hatt min lille mini-dugnad. Jeg syntes jeg fikk gjort ganske mye, så nå kan jeg konsentrer meg om fellesområde senere i ettermiddag. Nå har det blitt både en og to kopper med kaffe etter at jeg kom inn igjen 😊

    2. Vi hadde dugnad i går. Plukka søppel ca 1 time før jeg gikk. Var flere enn åra før som møtte opp så det ble noen sekker som ble henta i dag. Så det ble pent så lenge det varer. En fin kved til deg.

      1. Vi hadde dugnaden våres i går, og det ble ikke så verst oppmøte hos oss heller. Det var meldt regn, men det kom bare noen dråper tidligere på dagen. Vi fikk ryddet ordentlig opp, og det ble fint over alt hos oss også. Etterpå ble det grilling av pølser i Boblehaven, og sosialt samvær.

    3. Tiden for vårdugnader rundt om kring, og det er jo så fint og koselig når man er ferdig 😊 Ikke minst sosialt. Så fort når våren er kommet går alle dørene til alle hus opp, og man ser naboer man kanskje ikke ser på vinteren.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Vi fikk gjort veldig mye på dugnaden i går, og det ble så ryddig og fint i nesten alle bed. Det er i igjen et bed, men det skal jeg ta en dag senere. Hun som pleide å ta vare på det har flyttet, og de nye naboene bryr seg ikke. Vi avsluttet med grilling av pølser i Boblehaven, og hadde en koselig og sosial stund før vi gikk hvert til vårt. Det er jo det som er de fine med våren og sommeren, at da møtes vi på fellesområdene med kaffekoppen og sitter å snakker en stund. Jeg har nesten ikke sett noen naboer i vinter, og lengter etter litt sosialt samvær og sladder. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg