Strikking 🧶, bøker 📚 og konsert 🎤

Heisann!

I dag snødde det faktisk litt da jeg sto opp, men ikke sånn at det at det ble noe særlig ut av det. Temperaturen lå på +1,8C og nå har det krabbet opp på +3C.

Det blir litt så som så med bloggingen om dagen. Har vært så sliten og tiltaktsløs når jeg har kommet hjem, og har rett og slett ikke orket å flytte ord og tanker fra hode og ut i fingrene.

I går var jeg i Arbeidsstua i Fjellhamar kirke et par timer. Vi ble bare 7 stykker, men stemningen var ganske høy allikevel den 😉 Vi starter opp kl 11, og da blir det aldri til at jeg orker å spise frokost før jeg drar. Så jeg hentet opp et par boller fra fryseren som jeg tok med meg, og fylte opp den nye termokoppen var ByLien med kaffe. Vi har jo kjøkken der så det blir laget kaffe, men jeg vil ha den sterkere så da lager jeg heller selv å tar med.

På veg hjem dro jeg innom Evidensia DK Lørenskog, og bestilte time til Vinja. Hun må sjekke stoffskifte igjen i tillegg til at de må skrive ut en ny resept på Apelka. Fikk time i morgen og jeg krysser fingrene for at Vinja går inn i reiseburet uten for mye styr. Noen ganger slår hun seg jo helt vrang, og da blir jo alt bare stress. Jeg spurte hvor mye det kostet denne gangen, og jeg må jammen ut med 2.600,-, sukk 🙈 Hun må jo dit, så da er det bare å betale selv om det svir.

I dag gikk turen til Veiviseren i Lørenskog Hus for Strikkekafé. Det manglet noen av de faste, men vi ble allikevel 7 stykker til slutt. En av jentene hadde med seg en stor bag med forskjellige bøker, som hun hadde ryddet ut av bokhylla til moren sin. Vi fikk ta det vi ville ha, og resten gikk bort i bytte biblioteket  rett utenfor. Jeg valgte tre bøker: URO av Jesper Stein, Lucifers Evangelium av Tom Egeland og Arr av Jørn Lier Horst og Thomas Enger. Var litt usikker på om jeg hadde den siste boken fra før, men heldigvis hadde jeg ikke det.

Før jeg kjørte Bestisen hjem igjen var vi innom garnbutikken på Metro senteret. Der kjøpte hun noen nøster i herlig mykt og flerfarget garn, som det skal lages pulsvanter og skjerf av. Det var fine fargekombinasjoner, så dette blir veldig stilig.

Det lå en liten papirlapp på bordet vårt i dag, som informerte om at på fredag er det lunsjkonsert i Kunstsalen i Lørenskog Hus. Konserten er gratis og har fått navnet Låter fra baklomma. De som skal underholde er Finn Evensen (Bjelleklang) og ei som heter Ingrid som jeg ikke vet hvem er. Bestisen og jeg bestemte oss for at vi skal gå på konserten. Man kan jo ikke si nei til en gratis konsert vettu.

Nå begynner kroppen og hode å bli tom for energi, så jeg tror jammen jeg skal legge kroppen i vannrett stilling en stund.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin onsdag 🥰

10 kommentarer
      1. Enkelte uker er det veldig tett program, som kan bli litt mye selv om det er veldig koselig 🥰 Du har rett, livet må prioriteres først og så for sosiale medier komme når man har ork 😊

    1. Koselige gjøremÃ¥l her hos deg. Fint. Men man blir sliten av være sosial ogsÃ¥..Men det er viktig Ã¥ komme seg ut og være sammen med folk. Bloggen gÃ¥r ingen vei…Artig med nye bøker da, nÃ¥ kan du kose deg masse…….Veldig deilig Ã¥ finne roen og lese nÃ¥ pÃ¥ denne Ã¥rstiden. Nyt kvelden, klems…..

      1. Det er ikke manko på ting å bli med på, og det er veldig koselig selv om jeg blir dønn sliten. Veldig koselig å arve bøker, og jeg valgte jo selvsagt ut kriminalromanene 😉 Dagens aktivitet gleder jeg ikke til, for Vinja skal til dyrlegen å det liker damen ikke. Klems 🤗

    2. Det er sÃ¥ koselig Ã¥ stikke innom bloggen din, og lese om dagen din, men har stor forstÃ¥else om du ikke skriver noe hver dag. SÃ¥ trivelige disse strikketreffene deres! Flott at hun ville gi bort noen bøker, og krim er alltid spennende. Favoritten min er Jørn Lier Horst, – har boka Arr, men ikke fÃ¥tt lest den ennÃ¥. Lykke til hos dyrlegen imorgen, – hÃ¥per hun gÃ¥r greit inn i reiseburet og ikke mjauer altfor mye pÃ¥ vei dit! 🙂

      1. Jeg har jo i tankene at jeg skal skrive i alle fall et innlegg om dagen, men det er ikke alltid at jeg får til det. Koser meg storveis på diverse strikketreff, men blir veldig sliten og tung i hode når det blir veldig mye skravling rundt meg. I går var intet unntak 😉 Jeg er også veldig svak for Jørn Lier Horst, for han skriver utrolig godt å holder spenningen igjennom bøkene. Så jeg var glad jeg fant en bok av han. Det blir nok konsert opp til dyrlegen, for Vinja liker ikke å sitte i reiseburet ei heller å kjøre bil. Om det ikke er kø tar det maks 15 minutter til Lørenskog. Ha en fin torsdag 🤗

      1. Jeg skal love deg at jeg koser meg, og blir med på mye forskjellig. Det er så stor forskjell på aktiviteter jeg kan være med på her jeg bor, og oppe på Lørenskog. For her er det omtrent ingenting på dagtid, og litt på kveldstid. På Lørenskog, og da mest på Huset, er det noe hver dag. Disse gratiskonsertene er jo helt topp, og vi var jo på en forrige onsdag også. Litt ekstra gøy er det jo denne gangen, ettersom jeg kjenner Finn. Det er viktig å være med på ting selv om kroppen ikke er i humør en dag, og ikke bare sitte hjemme å se på tv. Ha en fin torsdag, klems 🤗

    3. Spennende bøker du har anskaffet!
      Og den konserten blir nok bra – hyggelig Ã¥ gjøre noe sammen 🙂
      Lag deg en god torsdag 🙂 klems

      1. Jeg ble veldig glad nÃ¥r jeg oppdaget at det var kriminalromaner i stabelen med bøker i gÃ¥r, for det er jo det jeg liker Ã¥ lese mest 😊 Det er sÃ¥ viktig Ã¥ ikke sitte hjemme foran tv’n, men i stedet henge seg med pÃ¥ ting som skjer utenfor hjemmets fire vegger. Noen dager kan det sitte langt inne om kroppen ikke fungerer som den skal, men sÃ¥ vet man bak i hode at nÃ¥r man først kommer ut og dit man skal blir det bra. Ha en superfin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg