Strikketreff, sommerfest og morgenkaffe ☕

Heisann og god morgen!

Nok en nydelig dag her i Oslo med knallblå himmel og sol. Det blåser litt, men det er bare deilig. Temperaturen nå på morgenen ligger på +15,7C i skyggen.

Jeg ramlet ut av senga allerede før kl 8 i dag, og var lys våken og ganske opplagt. Var sliten i går, og klarte derfor å komme meg i seng i relativt normal tid til meg å være. Det var Vinja som vekket meg med at hun kastet opp, noe som var andre gangen i dag. Stopper det henne fra å mase etter våtfór før kl 9? Å nei da….

I går var jeg til strikketreff sammen med VIP-Snellene, vårt nye navn, og kom meg noen omganger på Sophie skjerfet mitt. Det er ganske tynt garn så det går ikke så fort fram. Tenker at når det er ferdig, skal jeg strikke en genser av Candyfloss garnet jeg har liggende eller kanskje jeg bestiller meg noe bomullsgarn 🤔. Vi får se hva som frister mest når jeg kommer så langt.

VIP-Snellene skal ha sommerfest i slutten av denne måneden, så vi laget en oversikt over hvem som tar med hva. Jeg skal ta med melon, ananas, druer ol. Andre baker kake, tar med spekemat, ostefat, smørbrødtårta osv. Så det kommer til å være nok å spise på. Vi har bestemt at vi tar med det vi skal drikke selv. Jeg skal jo kjøre bil senere på kvelden så da blir det noen alkoholfrie øl på meg tenker jeg. Vi opprettet en VIPPS-gruppe for å ha oversikt over hvor mye hver og en handler for. Til slutt vil det vises om noen må betale litt mer, sånn at utgiftene blir fordelt. Mye bedre enn å notere på lapper og regne ut manuelt. Kjenner at jeg gleder meg allerede 🥰

Da var første koppen med kaffe drukket opp, og det er på tide å ta å vanne litt blomster på balkongen, balkongkassen og nede i pallekarmen. Popcorn gresset vokser og trives i varmen ute på balkongen, og har virkelig blitt stort å frodig. Har ikke helt bestemt meg, men tror jeg skal så mer av det å ha i potter ute i bedet 🌽.

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰


15 kommentarer
    1. VIP-snellene… Hihi, for et morsomt navn! 😀 Høres godt ut med massevis av varmegrader og fønvind. Det er det lite av i Trondheim, men vi skal visst få varme her også etter hvert. Det blir vel sånn ca når jeg likevel skal sørover og få noen østlandssolstråler på meg 😀 Høres lurt ut med en VIPPS-gruppe. Har ikke hørt om det før. Håper du får en fin-fin dag! 🥰

      1. Hihi, vi endret navn fra VIP Gjengen som jeg ikke likte til VIP-Snellene i går. Et forslag som dukket opp helt på tampen før vi skiltes av. Jeg hadde heller ikke hørt om sånn VIPPS gruppe før, smart og jeg kommer garantert til å bruke det senere også i andre anledninger også 😉. Sommervarmen skal visst holde i alle fall til langt ut i neste uke her i Oslo, og den vil nok trekke oppover til deg også vil jeg tro. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    2. VIP-Snellene høres ut som et passende navn til dere. 😊 Sånn vipps-gruppe er veldig kjekt, – har vært borti det, – da blir alt likt fordelt. 👍 Alle legger inn hva de har betalt, alt summeres og så blir det beregnet hvem som skal betale mer eller skal få igjen. Gruer meg litt til plenklipp idag 🥵 Ønsker deg en fin tirsdag! 🤗

      1. Ja jeg syntes at VIP-Snellene er bedre en VIP Gjengen, og passet oss perfekt. Dette med VIPPS gruppe hadde jeg ikke vært bort i før, men det høres veldig ryddig og fint ut. Håper det gikk greit med plenklippen i dag 🥰

    3. VIP-snellene var et kreativt og herlig navn 😊 Høres morsomt ut med en vipps-gruppe 😊

      Nå lengter vi trøndere etter mer varme, se solen og ikke minst kjenne varmen fra solstrålene, for nå har det vært kontinuerlig gufsent vær siden 19.05.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Dere har ikke vært heldig med været denne våren og forsommeren, men det kommer nok snart 🌞. VIP-Snellene er et perfekt navn på oss, klinger bedre. Har aldri brukt VIPPS gruppe før, men det virker veldig ryddig og fint. Klem 🤗

    4. Fint med slike sommerfester. Stakk innom Dressmann på veien hjem og fant ei fin sommerskjorte. Man ser mange finne kjoler og skjorter nå for tiden, farger det skaper gode tanker. Nå blir det middag her så må jeg rydde og vaske litt her. Så det blir ingen skogstur i dag. Gulvene vasker seg ikke selv. Er trett men det hjelper med en dusj og kaffe. Ha en fin kveld.

      1. Det er lenge siden jeg har vært på Sommerfest, så sette blir nok veldig gøy. Skal også på et par sommeravslutninger også de nærmeste ukene. Ja mye fine klær og farger i butikkene, og det gleder meg. Ha en fortsatt fin kveld.

    5. Herlig navn og høres koselig ut med party og mat som dere ordner i lag. Deilig.
      Godt dere er en fin gjeng og smart med system når det gjelder økonomi.

      1. Det er rart å tenke på at jeg har kun kjent disse flotte jentene under et år. På den tiden har vi fått så fin kontakt å har det så fint sammen. Det var på tide å skifte navn på gruppa, og finne et navn som beskrev oss bedre. Har ingen erfaring med en sånn VIPPS gruppe, men jeg tror det blir veldig ryddig og fint. Klems 🥰

      1. Disse steikketreffene er gull verdt, og vi trives så godt sammen, og har det veldig koselig og gøy. Jeg har forresten lagt ut et innlegg nå om popcorn gresset 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg