Strikketreff, og så tar vi snart farvel med oktober 👋

Image by Ylanite Koppens from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Tidlig på morgenen i dag var det litt grått ute, men nå på formiddagen driver sola å sloss litt for å komme fram. Innimellom så lyktes den også. Temperaturen ligger på +10,9C.

Den innebygde klokken i kroppen har ikke helt klart å stille seg om enda, men det kommer vel etter hvert. I dag var både hode og kropp relativt uthvilt allerede før kl 7, og uansett hva jeg prøvde på nyttet det ikke å lure til seg et par timer til. Vinja hørte at jeg var våken og kom å la seg oppå brystkassen min å malte inn i øret mitt. Hennes innebygde klokke er heller ikke stilt om, og når klokken nærmet seg 10 var hun klar for våtfóret sitt.

I dag er det siste dagen i oktober måned, som har rast av gårde så alt for fort. Om nesten 13 timer tar vi farvel med oktober og tar skrittet inn i november måned, hvor både nattefrost og snø kan komme på besøk. Jeg håper i det lengste at det lar vente på seg, for jeg er ikke begeistret for snø og kulde. Det har en tendens til å stjele energien min, og henvise meg til godstolen under 2 – 3 lag med pledd. Enn så lenge er det ikke så ille, og jeg har det ganske greit med utetemperaturen 😊

Senere i dag skal jeg på strikketreff igjen, og jeg sitter å tenker på hva jeg skal ta med meg. De siste gangene har jeg heklet på Virus-sjalet mitt i restegarn, men det er så lite garn igjen så det blir igjen hjemme. Tenkte først å starte på en heklet duk, men så har jeg jo et par pledd som skulle ha vært ferdig også. Hadde vært greit å bli ferdig med pleddene, sånn at jeg kunne begynne å strikke en genser til meg selv som de andre jentene/damene gjør.

Nå skal jeg finne fram gummihanskene og renske sluket i dusjen, som er i ferd med å bli tett.  Skulle ha gjort det før helgen, men har enten ikke hatt tid eller så har jeg glemt det. Venter jeg lenger nå blir det helt tett, og da er det en større jobb å renske ut 🤪

Håper du får en fin mandag 🥰

 

16 kommentarer
    1. Lag deg en fin mandag du også!
      Du er vel ferdig Ã¥ renske sluket nÃ¥ 😀 Det er noe med det Ã¥ fÃ¥ gjort det …..
      Kos deg videre utover dagen og strikketreffet 🙂

      1. Det var ikke så ille i dusjen, så jeg gikk videre til hovedsluket å rufset opp der i tillegg til at jeg kjørte på med avløpsåpner så nå blir det nok bra. Tror det kan bli en fin dag videre, og det er alltid koselig å komme på strikketreff. Klems 🤗

    2. Var hos tannlege i formiddag for en sjekk. Tok et bilde og kanskje på sikt må jeg trekke ei tann. Dro hjem etterpå, greit for jobben det. Har man tannlegetime kan man ta fri resten av dagen. Blir kvitt TV-benken i dag, inn kommer ei bokhylle fra huset i Lier. Må rydde litt og vaske litt i dag. Det må til, håper det blir bra. Tror jeg vil steike noen egg sammen med poteter i panne. Det blir middagen i dag. November i morgen, skal komme regn men det kan bare komme så lenge det ikke er snø. Alt går bedre uten snø. Ha en fin dag.

      1. Ja det er nok sånn at vi må trekke noen tenner i blant. Selv har jeg fjernet alle visdomstennene + noen til. Det er vel sånn at man har 2 timer til lege og tannlege på de fleste arbeidsplasser. Jeg vet ikke hva jeg skal ha til middag, om noe i det hele tatt. Ha en fortsatt fin mandag.

    3. Greit å få tatt sluket før det blir helt tett. Her har det en tendens til å dra ut, og da er det ihvertfall ingen hyggelig jobb. 😅🤢 Kos deg masse på strikke-treff! 🤗🧶

      1. Det var heldigvis ikke så ille enda, og nå står avløpsåpneren å jobber og som jeg snart skal skylle igjennom med varmt vann. Har hatt en tendens til å vente for lenge jeg også, men denne gangen var jeg flink 🤩 Det blir sikkert veldig hyggelig på strikketreffet, pleier å være det. Hun vi skal til i dag, bor sånn til at jeg må utøve noen brilliante ryggeøvelser for å få bilen på plass utenfor huset. Fikset det sist gang, så det går sikkert bra denne gangen også 🤞 Klem 🤗

    4. Du får kose deg masse på treff. Så gøy. Kanskje du får ta med noe du holder på med.. Pledd.. Men det er jo lett å henge på.. Når man er sosial også..
      Klem..

      1. Vi hadde det veldig hyggelig i går kveld, og tiden gikk så alt for fort. Jeg endte opp med å ta med det grønne pleddet jeg strikker, og kom noen rader på det. 🤗

    5. jeg er ferdig på strikketreff nå og det var en hyggelig dag ,tenker du finner ut hva du skal ha med deg ,så blir det en hyggelig kveld for deg også ,snøen kan vente til jul spør du meg ,er ikke så glad i den jeg heller annet enn att det blir vakkert ute :=)

      1. Vi hadde et veldig hyggelig strikketreff i går, og de 4 timene vi var der gikk så alt for fort. Jeg valgte å ta med det grønne pleddet jeg strikker på i Viking pleddgarn, og kom noen omganger på det. Ja snøen kan helt klart vente til rett oppunder jul, og vi får håpe det blir sånn 🤗

      1. Ja det må dessverre gjøres innimellom, og heldigvis var det ikke så ille som jeg først trodde.
        Hadde en veldig fin dag i går, og i dag er det jobb i noen timer framover.
        Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    6. Noen ganger ønsker vi bare Ã¥ bli ferdig med hÃ¥ndarbeidet vi holder pÃ¥ med – fordi vi har fÃ¥tt nye planer….! Jeg vil ogsÃ¥ strikke meg en genser snart – skal bare først….. 🙂 klem

      1. Ja nå må jeg bare få fullført de to pleddene som jeg hatt liggende en stund, og så kan jeg begynne å tenke på nye prosjekter.
        Har nemlig sett en veldig stilig genser som jeg verker etter å begynne på. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg