Strikketreff i går, og i dag bare sløver jeg rundt

Heisann!

Ute snør det i dag, noen ganger veldig mye og andre ganger som nå som det ser ut som regn. Temperaturen er rød igjen, og ligger på +1,7C.

Etter bare noen få timers søvn natt til i går, var jeg spent på om det ble en søvnløs natt igjen. Det ble det ikke og ettersom jeg droppet å sette på alarmen sov jeg helt til kl 11:30. Så nå føler jeg meg faktisk ganske våken og opplagt 😊

I går kveld var jeg på strikketreff i Lørenskog (Rasta) sammen med 6 andre strikkeglade jenter/damer. Jeg hentet først Bestisen og kom på at jeg ikke husket adressen og hvor vi skulle kjøre til henne vi skulle til. Vi fant fram adressen og dro av gårde, og selvfølgelig kjørte jeg feil men oppdaget det med en gang. Det var mye snø overalt og ikke så mange parkeringsplasser, men jeg fikk da plass til Forden på plassen nedenfor huset. Vi satt å skravlet med hvert vårt strikketøy, kaffe/te og noen deilige myke pepperkake muffins som en av damene hadde tatt med seg. Tiden går så alt for fort på disse strikketreffene, og før vi vet ordet av det har det gått 3,5 til 4 timer å det er på tide å bryte opp.

Meteorologene meldte at det skulle komme en del snø i løpet av kvelden, og da ble det til at jeg satt å kikket ut for å se om den kom. Under gatelyset litt lenger nede kunne jeg se at det lavet ned, og trodde at nå skulle det bli glatt å kjøre hjem. Det viste seg at det ikke hadde kommet så mye allikevel, og at det så verre ut under gatelyset. Når jeg kom ut motorveien etter å ha satt av Bestisen hjemme hos henne var det helt bart og greie kjøreforhold.

I dag har jeg ikke gjort noen ting annet enn å sitte å sløve foran tv’n og se episode etter episode med NYPD Blue. Det er en serie som så dagens lys i 1993 og gikk fram til 2005. Serien er lagt ut på Disney+ og har 12 sesonger, og jeg er nå godt i gang med siste sesongen. Det har kommet en del gamle serier på Disney+ og på Viaplay som jeg koser meg med. Jeg savner en serie som jeg var så hekta på for mange år siden, som heter Hill Street Blues. Serien gikk på på SVT1 og het da Spanarna på Hill Street. Ettersom så mange andre serier fra den tiden legges ut for streaming, håper jeg den også blir det etter hvert.

Nå er det på tide å lage seg litt middag, for magen min romler så høyt at den nesten overdøver tv’n 😜

Håper du får en fortsatt fin kveld 🥰

12 kommentarer
    1. Så herlig kveld da, med strikk og hygge med gjengen du har kommet inn i..Koselig.
      Du er ivrig med serier du, jeg er fortsatt den som ser en episode i uka av en serie…hehe..
      Koser du deg som pensjonist? Ble det slik du trodde det ble?

      1. Ja vi har det alltid veldig hyggelig når vi treffes med strikketøyet hos hverandre. Det blir nok snart min tur til å ha damene på besøk også. Når jeg har hatt fri og nå som jeg bare har det, blir det nok ganske mye serier når jeg er hjemme. Det er jo ganske nytt å være pensjonist, men så langt koser jeg meg hver eneste dag. Jeg hadde jo ganske mange fridager før jeg gikk over i pensjonisttilværelsen, så jeg føler jo at jeg trente litt på det de siste 3,5 årene. Klem 🤗

    2. Bra med slike strikkekvelder. Kaos for buss og bil på veien i dag, fortsatt nedbør og mildt her. Så det ble heller ikke i dag noe skitur på meg. Dovenskap – men i morgen skal jeg ta meg sammen. Ble nokså våt da jeg kom hjem, gikk en annen vei hjem av den grunn av at det var busstrøbbel før dag. Er litt lei det ustabile været. Snø er det nok av men ønsker litt mere kaldt for da er det bedre skiføre. Er du blitt vant til en hverdag som pensjonist? Eller kanskje du snoker og spør etter oppdateringer fra der hvor du jobba. Tror at du skal ha litt kontakt med gamle kolleger, mener det er lurt så mulig du kan gi dem råd. Ha en fin kveld.

      1. Hehe, nei jeg snoker ikke etter oppdateringer på jobben, for jeg har ikke lenger tilgang til mail eller teams. Ikke har jeg noen interesse av det heller. Jeg koser meg som pensjonist, og nyter å kunne bestemme over hverdagen min selv. Det var nok litt lurvete å kjøre enkelte steder i går, men heldigvis var hovedveiene frie for snø. I dag har jeg ikke vært utenfor døra, så jeg vet ikke hvordan det har vært. Ha en fin kveld du også.

    3. Godt med en sløvedag etter at du har vært på farten i går.🤗
      Dere er flinke til å møtes titt og ofte.👌🏻
      Det er veldig bra.🤩
      Mye koselig man kan finne på.
      Ha en fin kveld!🌟

      1. Ja i dag var det deilig med en avslappende dag, og jeg har behov av det også ellers blir jeg så sliten 😉 Jeg bestemte meg for at når jeg ikke jobbet lenger, så skulle jeg passe på å ikke bli sittende inne for meg selv. Ettersom det er strikking et par ganger i uken + ekstra, ville jeg være med på det. Damene er jo også så koselig. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    4. Nå fikk du meg til å tenke på Kvinnofängelset (Prisoner) gammel australsk serie, den kunne jeg tenke meg å se igjen… fin fin kveld til deg 🐰

      1. Den serien så jeg litt på, og jeg mener den gikk litt sent på kvelden. Kan jo hende at den dukker opp etter hvert den også. Ha en fortsatt fin kveld du også 🤗

    5. Så moro å treffes på slike strikkekvelder! Jeg er ikke med på noe sånt, – ei venninne har malerkvelder iblant men jeg holder jo ikke på med slikt.😅 Godt kjøreforholdene var bra, – her er det litt ymse, og kunne gjerne ikke trengt å komme mer snø i vinter! 😝 God kveld til deg! 🤗

      1. Jeg koser meg virkelig på disse strikketreffene og strikkekafé som jeg var med på i går. Man blir jo veldig inspirert av de andre, og så er det jo det med det sosiale. Det er veldig varierende kjøreforhold her om dagen, men så lenge folk kjører normalt så går det greit. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    6. Det er koselig å møtes slik, skravle og strikke og drikke kaffe/te og spise noe lite til 🙂 Det er viktig dette med det sosiale.
      Det har snøet her også…gradene varierer fra pluss til over på minus og tilbake på pluss… det er vinter…

      God torsdag til deg 😀

      1. Ja det er fint med disse treffene, både av sosiale grunner men også for at man blir veldig inspirert av de andre og det de holder på med. I går hadde vi opphold her i Oslo, men ser det ut som det kommer litt lett snø igjen. Temperaturen varierer fra pluss til minus og omvendt hele tiden. Ha en nydelig torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg