Strikkeprosjekt ✔ – Hekleprosjekt under arbeid

Heisann!

Som sÄ mange andre, har jeg en del hÄndarbeidsprosjekter pÄ gang samtidig. Noen blir pÄbegynt men er sÄpass store at de blir lagt bort en stund til fordel for andre. I de siste mÄnedene har jeg strikket et par gensere og nÄ sist fÄtt litt dilla pÄ Sophie skjerf. I starten hadde jeg ikke original oppskriften, og jeg ble ikke fornÞyd med resultatet. SÄ fikk jeg tips om hvor jeg kunne kjÞpe oppskriften, og har produsert 2 skjerf.

Forrige dagen ble jeg ferdig med det siste skjerfet, som ble strikket i Gjesdal Bomulls Sport pĂ„ pinne no 3,5. Jeg strikker vanligvis ganske jevn og fast, men pĂ„ dette prosjektet ble det noen partier som jeg ikke er helt fornĂžyd med. Det syntes kanskje ikke sĂ„ godt pĂ„ bilde, men jeg fikk noen hull der jeg la ut. Om det er for at garnet er litt stivt eller om feilen ligger hos meg vet jeg ikke. Det syntes ikke nĂ„r jeg har det pĂ„ meg, sĂ„ jeg kommer til Ă„ bruke det allikevel. Tenker det blir veldig fint til den brune vinterjakken min, men ogsĂ„ pĂ„ en kjĂžlig sommerkveld 😉.

Jeg mÄ jo ha et hÄndarbeide gÄende nÄ som alle strikkeprosjektene mine er ferdig, og da har jeg jo to pledd som har ligget veldig lenge. Lengst dette pleddet pÄ bilde over her i mosaikkmÞnstrede bestemor lapper.  Fargene pÄ bildet lyver litt, og det ser ut som de innerste fargene pÄ lappene er gule, noe de ikke er. Det begynner med hvitt innerst, sÄ lys grÞnn, mellom grÞnn og til slutt mÞrk grÞnn ytterst.

NÄr jeg begynte pÄ dette pleddet, var jeg veldig flink Ä festet trÄder med en gang en lapp ble ferdig. SÄ tok jeg Ä sydde sammen lappene nÄr jeg hadde mange nok til en rad. Det hadde jeg ikke gjort sist gang jeg hadde det framme, sÄ jeg hadde litt av en jobb i gÄr etter Ä ha heklet de siste 3 lappene. Brukte en evighet pÄ Ä feste alle trÄdene og sy sammen lappene og til slutt til pleddet. Den blemma skal jeg ikke gjÞr denne gangen
.

Skal komme med et bilde av pleddet nĂ„r jeg har kommet et par rader til pĂ„ det. Jeg la det over bena i gĂ„r, og fant ut at jeg er omtrent halvvegs
 Å sĂ„ skal jeg jo ogsĂ„ hekle en pen kant rundt etterpĂ„, og da tror jeg at det kan bli fint med den lyse grĂžnne.


17 kommentarer
      1. Jeg har lagt bort pleddet mange ganger, men nĂ„ hĂ„per jeg virkelig at jeg klarer Ă„ fullfĂžre det. Skuldrene og nakken min blir fort vond nĂ„r jeg driver med hĂ„ndarbeid, sĂ„ jeg mĂ„ la ting ligge en stund til det bedrer seg. Klems đŸ€—

    1. Veldig fine de skjerfene og en overkommelig oppgave! Dessuten kan man bruke all slags garn, – bare blir ulik stĂžrrelse. Flott effekt pĂ„ pleddet ditt, – blir moro Ă„ se nĂ„r du har kommet litt lenger!

      1. Jeg liker godt disse skjerfene, og det kan nok hende jeg strikker flere i forskjellige farger. Begge to som jeg har laget, strikket jeg stĂžrste stĂžrrelsen. Det skal jeg ikke gjĂžre neste gang, for jeg syntes de blir litt brede. Kom over denne mosaikk effekten til pleddet pĂ„ YouTube kanalen til Creative grandma, og fikk lyst til Ă„ prĂžve det 😉

    2. Ser helt klart at det gĂ„r mye raskere unna med dine hĂ„ndarbeider enn med mine, hihi. Gult og brunt er fint sammen, ja 😀

      1. Akkurat det med at ting gĂ„r unna, er nok litt av problemene mine nĂ„r det gjelder skuldrene. Jeg vet jo ikke nĂ„r jeg burde stoppe. Disse Sophies skjerfene er veldig kjappe Ă„ strikke, for de er ferdig pĂ„ et par dager. Ja gult og brunt er veldig fint sammen, i tillegg til at det er en fin sommerfarge. Klems đŸ€—

        1. Det er sikkert vanskelig Ă„ ta pause nĂ„r du fĂžrst er i gang. 😉 Kanskje det gĂ„r an Ă„ gjĂžre avtaler med deg selv, om hvor lenge du skal holde pĂ„ av gangen? Ro-ned-klem đŸ€—

    3. Sophieskjerfene er sĂ„ fine.đŸ€—đŸ€©đŸ§¶
      Pleddet blir skikkelig fint.đŸ€©đŸ„°
      Det er lurt Ă„ feste trĂ„dene underveis, ja.😅

      1. Jeg hadde ikke hĂžrt om Sophie skjerf fĂžr du la ut et innlegg om dem, og nĂ„ har jeg fĂ„tt helt dilla pĂ„ dem. Har alltid syntes at Bestemorpledd har vĂŠrt fine, men ville prĂžve en litt annen vri enn de de fleste andre lager. Festing av trĂ„der er ikke gĂžy, nĂ„r det blir for mange av dem. Ble ferdig med en lapp til i gĂ„r, og der ble trĂ„dene fester med en gang 😊

    4. Masse nydelig hÄndarbeid, fine og nyttige ting dette her. Herlige farger ogsÄ.
      NÄr man feller pÄ dette skjerfet..Feller man pÄ samme siden som man Þker?
      Tenkte jeg skulle prÞve meg pÄ noen slike, men har ikke kjÞpt oppskriften..Men har sett pÄ youtuben og strikket 10 cm..Ble bra det. Likte kanten..Men rakk det opp, da jeg hadde gjort en feil som irriterte meg.
      God klem..:-)

      1. Tusen takk đŸ„° Ja man legger ut og feller pĂ„ samme side, sĂ„nn at en side blir buet. FĂžr jeg strikket disse skjerfene hadde jeg aldri hĂžrt om i-cord kant, og det blir veldig fint. Jeg rakk opp 4 ganger innen jeg ble fornĂžyd, klems đŸ€—

      1. Det er gĂžy Ă„ ha noe Ă„ bytte pĂ„ med, men nĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ bli ferdig med pleddet. Det er vel litt over 1 Ă„r siden jeg begynte pĂ„ det 😉

    5. Lekre skjerf! Og kjekt Ă„ ha 🙂

      Jeg har ett prosjekt om gangen… flere prosjekter stresser meg og det blir bare rot 😀 SĂ„ her holder jeg pĂ„ med en genser igjen 😀
      Lag deg en fin fin tirsdag!

      1. Tusen takk đŸ€— Ja det er godt Ă„ ha noe i halsen, selv pĂ„ en sommerdag. Å disse skjerfene er jo ikke sĂ„ store heller. Hihi, jeg klarer ikke Ă„ ha bare et prosjekt, men de som ikke er ferdig ligger ikke framme. Da hadde nok jeg ogsĂ„ blitt stresset 😉 Ha en strĂ„lende tirsdag, klem đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg