Strikkepinnene klirret, og jeg ble veldig engasjert

Heisann sveisann!

Både i går og i dag har det i grunnen vært ganske greit vær. Kanskje litt mer sol i går. Temperaturen i dag har ligget mellom -3C og +3C.

Da jeg våknet i går var formen heller dårlig, men jeg kom meg da opp av senga og inn i dusjen. Måtte vaske håret, og det ødela hele timeplanen å gjorde at jeg ble forsinket. Til slutt kom jeg meg da ut av døra og kom meg avsted mot Lørenskog.

Onsdag er fast dag for Strikkekafé på Veiviseren. Sendte Bestisen en melding og sa at hun kunne gå i forveien, men hun ville vente til jeg kom. Når vi kom til Veiviseren så hadde 3 damer kommet, og var godt i gang med å svinge strikkepinnene. Selv var jeg både sulten og kaffetørste, så jeg priorierte det aller først. Etter hvert kom også fler av de vi strikker sammen med på andre dager.

Vanligvis snakker vi om strikking og ikke så mye om ting som setter i gang store diskusjoner. I går begynte vi derimot å snakke om dette hvor man skal skrive om barnebøker og nå Agatha Christies bøker. Dette er et tema som opptar og irriterer meg, og som gjør at jeg blir ganske engasjert når jeg snakker om det. I går ble jeg nok kanskje litt vel engasjert, og hadde litt dårlig samvittighet etterpå at jeg tok over samtalen litt vel mye….

Etter strikkekaféen dro Bestisen og jeg innom EuroPris for å handle. Jeg skulle egentlig bare ha dusjsåpe, for jeg tok å skviset ut det jeg hadde på morgenen. Innen jeg kom til kassa, hadde jeg tatt med dopapir, bakepapir, 3 nøster med Candyfloss garn og noen andre ting jeg ikke burde ha kjøpt.

Når jeg kom hjem var jeg helt gåen og frossen, så jeg pakket meg inn i pleddet mitt og ble sittende å småsove resten av kvelden.

Håper du hadde en fin dag i går 🥰

15 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen.😅
      Kan fort bli litt engasjert og ha mye jeg har lyst til å si.🙈
      Nå blir det kanskje en ny candyflossgenser hos deg?🧶🤗

      1. Huff ja, noen ganger tar det helt av når jeg sitter å diskuterer et tema som opptar meg meg. Å dette med at barnebøker og andre bøker skal skrives om, er noe som får blodet til koke hos meg. Å ja da, det blir en ny Crush genser når den grønne er ferdig. Kommer et innlegg med hvilken farge jeg har valgt senere i dag 😉

    2. Det høres så koselig ut med strikkekafé, – godt å komme seg litt ut. Jeg fant ut at husfliden skal ha strikkekino på kinoen i den nærmeste byen her, så det hadde vært gøy å være med på. Idag har jeg sydd kjøkkengardiner i gult stoff med ulike bær trykt på. Tenkte det passer til påske og utover våren. God kveld ønskes deg! 🤗

      1. Både strikkekafe er veldig sosialt og hyggelig å være med på. Jeg har jo blitt kjent med så mange flotte og hyggelig damer igjennom det. Så gøy at Husfliden starter opp med strikkekino, og det bør du sjekke ut om er noe for deg. Så flink du er som kan sy gardiner, og gult stoff er jo noe som passer nå og utover våren som du sier. Ha en fin fredda 🤗

    3. Moro med engasjerte mennesker, selv om de kan ta litt plass noen ganger. Artig med litt andre samtaler enn strikketøyet da.
      Europris har mye som frister så fort gjort å dra med seg ting derfra ja…

      God kveld og håper formen din er bedre…Klem 🥰

      1. Formen har bedret seg og i dag føler jeg meg uthvilt som bare den 🥰 Jeg elsker å diskutere, og prøver vanligvis å ikke suge ut all lufta av rommet, men om onsdagen ble det nok litt mye kanskje. Jeg elsker EuroPris som har så mye til greie priser, selv om de også har blitt dyrere. Litt senere i dag kan du se hvilken farge jeg kjøpte på garnet. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

    4. Jeg har 3 eldre søsken – 1 bror og søstre, er den yngste. Søstrene mine er pensjonister men har travle dager, synger i kor sammen og forbereder en forestilling og det tar tid. Kari den yngste jobba på skattekontor før så det er hun som har jobben med alt det offentlig etter far. Torhild jobba innen helse og Tellef jobber i et firma som heter POB. Var hos mor i dag og måtte ta buss helt inn til Lysaker av den grunn av at bussen jeg skulle tatt hadde motorhavari så det ble en lang vei hjem. Men var hjemme ca 18.45. Men i morgen er det fredag og tenkte at jeg skulle besøke en sportsmesse i Drammenshallen og sjekke om det var noen sko på tilbud. Trenger gode sko, mye gåing på asfalt og betong er ikke bra for beina over tid. Men nå er det på tide litt søvn. Britisk krim er bra og det er det mange som nyter i påsken. Ha en fin kveld.

      1. Greit med flere søsken når ting skal ordnes og noen har ekspertise til å ta seg av papirarbeidet. For det kan være en del å ta tak i, noe jeg vet fra jeg mistet mine foreldre. Noen ganger blir det sånn at det offentlige ikke går helt etter timeplanen av forskjellige årsaker. Håper du finner deg noe gode sko på messa i dag. Ha en fortsatt fin fredda.

      1. Jepp, og det syntes jeg selv at jeg gjorde om onsdagen. Det kan godt være at det bare er jeg som syntes at jeg var så intens… Jeg elsker å diskutere (ikke kverulere) og da er det veldig lett å bli engasjert når det er et tema man brenner veldig for. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    5. Kjempekoselig med strikkekafè, og sosialt også. Herlig å være engasjert da. Hvis noen blir for engasjerte trekker jeg meg litt unna, for noen ganger har noen litt for mange meninger, og det virker som om noen med sterke meninger overkjører uten at de tenker over det selv.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja vi har det veldig koselig på Strikkekafe. Jeg har lett for å bli alt for engasjert når jeg diskuterer, og det er jo greit for de som kjenner meg veldig godt. Disse nye venninnene gjør jo ikke det, og da liker jeg ikke å gå så hardt ut. Det er jo også litt derfor jeg ikke liker å henge meg på diskusjoner på bloggen også, for det er ikke alltid like lett å få fram meningen sin saklig når man skriver. Klem 🤗

      1. Jeg tror jeg må skrive handleliste og følge den litt mer slavisk så det ikke blir alt for mye i handlekurven. Alle tingene jeg kjøpte er ting jeg kan bruke og vil gjøre det så det var greit denne gangen 😊 Ha en fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg