Strikkepinnene klirret, hårfarge og Priscilla

Heisann og god morgen!

Det har så vidt begynt å lysne ut, og jeg kan se at det er klarvær. Temperaturen nå på morgenen ligger på -1,8C.

Helt utrolig, jeg har sovet i nesten 8 timer i natt… Det er ikke noe som skjer veldig ofte, men i går var jeg så trøtt og sliten at jeg gikk å la meg tidlig. Kan knapt huske at jeg forsvant inn i drømmeland. Både kroppen og hode er ordentlig uthvilt, noe som heller ikke skjer så ofte.

Vinja’s morgenstell er ferdig og jeg sitter i stua å nyter dagens første kopp med kaffe. Det er helt stille i blokka, for de som skal på jobb og/eller har levert barn i barnehage har alt dratt. Resten har nok ikke stått opp enda 😉

I går gikk turen til Veiviseren i Lørenskog Hus til noen timer med strikking og sosialt samvær. Vi ble 7 stykker og 2 av dem var nye. De hadde fått med seg at vi var der etter at Bestisen la det ut på sosiale medier. Begge to var veldig hyggelige jenter og skravla gikk i mens strikkepinnene klirret. Jeg hadde tatt med et nytt prosjekt som jeg startet med på tirsdags kvelden. Et nytt Sofie sjal i grønt Poppis garn fra Sparkjøp. Jeg strikker litt fast, og angret litt etter at jeg hadde kommet et stykke på at jeg ikke valgte tjukkere pinner. Vurderte å rekke opp men lot det til slutt være som det var. Det blir veldig fint som det er, men jeg kommer nok til å bruke mer garn enn planlagt for å få den vidden jeg vil ha. Garnet er flerfarget så det er ikke så farlig om jeg ikke får samme innfargingen 😊

Senere i dag skal jeg på kino i regi av Lørenskog Revmatikerforening, og se filmen Priscilla som handler om Elvis Presley’s kone. Filmen er basert på memoarene Elvis and Me fra 1985 av Priscilla Presley og Sandra Harmon, og følger livet til Priscilla og hennes kompliserte romantiske forhold til Elvis. Før filmen blir det servering av kaffe og wienerbrød, så vi må komme i god tid sånn at vi også rekker det. Skal bli spennende å se, for det jeg har sett av film og dokumentar om deres forhold er som regel mer om Elvis og ikke så mye om henne. 

Begynner å bli lei det lyse håret mitt igjen, og har bestemt meg for å farge det. Tenker ikke noe dramatisk, men mer en litt lysere og varmere brunfarge som jeg har hatt tidligere også. Skal stikke innom Normal i løpet av dagen å se om jeg finner fargen jeg vil ha der 🤔

Å der kastet Vinja opp, og da er det bare å komme seg opp av stolen å vaske det bort. Når det først skjedde var det greit at det ble før hun skulle få medisin…

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰


8 kommentarer
    1. Det er godt når man får restituerende søvn og føler seg opplagt om morgenen! 🙂
      Kanskje en varmere hårfarge nå på vinteren, og blond og lekker til sommeren igjen? 😉

      1. Det er viktig å få nok søvn, sånn at dagen blir god 😊 Jeg farget håret om mandagen i stedet for fredagen som egentlig var meningen. Den ble nok ikke like varm som den jeg har hatt før, men allikevel helt grei 😉

    2. Jeg kjøpte endel garn på Sparkjøp til 40% rabatt, og fikk se at de fortsatt har det. Tenker jeg tar en tur imorgen, for trenger mer garn til tøflene jeg strikker og tover. Håper filmen om Priscilla var bra! Det blir spennende med ny hårfarge! Ha en god natt og håper du får sove bra til natten også! 🤗

      1. Sparkjøp har tilbud på garn til og med i dag, men de kommer nok med tilbud igjen om ikke lenge vil jeg tro. Kjøpte garn hos Strikkemekka i dag til en EBBA genser. I min str kom den på 801,- og originalpris hadde blitt 1400,- så det var et bra kjøp. Filmen, Priscilla, var litt for kjedelig for meg og jeg holdt på å sovne et par ganger. Først denne uken fikk jeg farget håret, som ble litt mørkere og litt mer kjølig enn hva jeg har hatt før uten at det gjorde noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg