Strikkepinnene har svingt seg både i går og i dag 🧶

Fallock falls i Scotland – Bilde er tatt fra en video av Andy the Highlander

Heisann!

I går kom det litt snø igjen, men heldigvis ikke så mye som jeg trodde. I dag har sola vært framme, og kikket fram mellom skyene. Temperaturen i går var nede på -10C, mens i dag har det bare vært -6C

Tirsdager går ferden til Arbeidsstua i Fjellhamar kirke, og sånn var det i går også. Jeg hadde jo fått nytt garn til EBBA genseren, men lot det ligge igjen hjemme. Viktigere å bli ferdig med Sofie sjalet først syntes jeg. I forrige uke kjøpte G garn til Sofie skjerf, og i går viste jeg henne hvordan hun kom i gang. Blir spennende å se hvor langt hun har kommet til neste gang. Når jeg kom hjem fra Arbeidsstua var jeg frossen og sliten, så jeg pakket meg inn i et par pledd å sløva i godstolen hele kvelden. Klarte aldri helt å få varmen i kroppen til tross for at det egentlig var varmt under teppene. Blir ofte sånn når jeg blir veldig frossen og kald etter en tur ute, og da er det bare å resignere.

I dag var det igjen Strikkekafé på Veiviseren i Lørenskog Hus. Jeg har fortsatt ikke blitt ferdig med Sofie sjalet mitt, så det var det som fikk bli med i dag også. Vi var 6 – 7 stykker i dag, og stemningen av relativt høy rundt bordet. Strikkepinner og heklenål ble svingt heftig og flittig i noen timer, mens vi skravlet for å overdøve de som snakket høyt på bordene rundt 😉 Ganske ofte så blir noen av oss sittende helt til klokken nærmer seg 15 innen vi bryter opp. I dag satt vi ikke så lenge for Bestisen og jeg skulle rekke å handle, sånn at hun rakk å slappe av en stund innen hun skulle videre på varmtvannstrening. Greit for meg også å komme av gårde litt tidligere, for da unngår jeg å sitte i rushtrafikken hjem.

Da jeg var innom Kiwi å handlet styrte bena mine seg helt ut at jeg merket det bortom plantene de solgte. Jeg er stolt av meg selv som klarte å unngå å plukket med meg noen. Det er to grønne planter som snart takker for seg + at jeg har en ledig plass på den ene pidestallen som skal fylles. Skal vente til neste uke i alle fall når bankkontoen ligger mer på pluss siden enn den gjør denne uken. Det må være planter som ikke krever alt for mye lys, for det er bare midt på sommeren som sola virkelig kommer på besøk. De siste årene har jeg kjøpt planter etter hva jeg syntes har vært spennende, og ikke etter hva som passer inn i stua med hensyn til lys og temperatur 🙈

På tide å starte opp med litt middag, og i dag tar jeg det veldig enkelt å koker opp en tallerken med havregrøt.

Håper du har hatt en fin onsdag så langt 🥰


13 kommentarer
    1. koslig på strikkekafe ,jeg måtte melde avbud på mandag og det må jeg neste mandag også ,litt kjedelig men sånn er det noen ganger ,koser meg med strikk hjemme også da :=)jeg går litt for planter som trenger lite vann ,enklest for meg når jeg reiser bort om sommeren ,inne i rommet har jeg kunstige buketter og synes det er helt ok

      1. Ja det er veldig koselig med Strikkekafé, og jeg gleder meg alltid når onsdagen kommer. Vi har blitt en fin gjeng, som har det så koselig sammen i mens vi strikker og hekler. Av og til må man melde avbud, men så får man komme sterkere tilbake senere. Jeg kommer nok til å gå for planter som ikke trenger mye vann, men som også kommer til å tåle at det ikke er så mye lys i stua. Klem 🤗

      2. Ja det er veldig koselig med Strikkekafé, og jeg gleder meg alltid når onsdagen kommer. Vi har blitt en fin gjeng, som har det så koselig sammen i mens vi strikker og hekler. Av og til må man melde avbud, men så får man komme sterkere tilbake senere. Jeg kommer nok til å gå for planter som ikke trenger mye vann, men som også kommer til å tåle at det ikke er så mye lys i stua. Klem 🤗

      1. Jeg har alltid vært mest glad i å hekle, men det siste året er nok strikkegleden tatt over. Jeg prøver å strikke litt hver dag, men de dagene jeg har vært i Arbeidsstua og på Strikkekafé blir det sjelden noe på kvelden. Klem 🤗

    2. Trivelig å ha noen å strikke sammen med! Her har det blitt skikkelig kaldt igjen, men det hjelper på med sola på dagtid. Varmtvannstreningen hun er med på hørtes herlig ut, og sikkert fint for muskler og ledd! Ha en fortsatt fin onsdagskveld! 🤗

      1. Det er veldig koselig å treffes å strikke sammen, og ettersom mange er så drevne er det noen å spørre til råds om man trenger hjelp. Det er kaldere her også men det er heldigvis ikke like ille som det var for en uke eller to siden. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg