Strikkekino med både latter og tårer

Heisann og god formiddag!

Nok en nydelig dag utenfor stuevinduene mine, og sola har akkurat kommet inn på balkongen. Temperaturen ligger på +8C.

Jeg valgte å ikke ha på noen alarm i dag heller, og sov helt til klokka nærmet seg 10:30. Jeg klarte ikke å lande og senke skuldrene i går kveld etter at jeg kom hjem. Derfor endte jeg opp med å sitte oppe å se på Tik Tok videoer i noen timer. Til slutt kjente jeg at det var på tide å legge seg, og da hadde klokka passert midnatt med god margin…..

A man called OTTO

I går kveld var Bestisen, kusinen og jeg på strikkekino i Lillestrøm, og så på “A man called OTTO”. Det var ikke fult i salen, noe som sikkert kom av at filmen ikke lenger var ny. Mange hadde nok allerede vært å sett den. Jeg var veldig spent på hvordan filmen var, ettersom jeg hørt mye om den både fra media men også Tom Hanks under diverse intervjuer. Vi lo en god del, men undertoner i filmen var egentlig ganske trist. OTTO var en sur og ensom mann som irriterte seg over det meste, og i løpet av filmen får vi vite hvorfor det har blitt sånn. Tapet av kona Sonja som betydde alt for ham, var nok hovedfaktoren. Gikk det bra til slutt? Se det må du finne ut av selv, om du ikke alt har sett filmen 🤔

Bak oss satt to staute karer, som ikke hadde fått med seg at det var strikkekino. Vi fleipet litt med dem om det før filmen. Kusinen overhørte at en av dem sa i det filmen var slutt, at han hadde blitt blank i øynene. Ikke så ofte man ser eller hører at menn viser og forteller om hvordan de føler det. Han var ikke den eneste som tørket vekk tårer i løpet av filmen.

Før jeg dro på kino strikket jeg ferdig de 4 cm som var igjen før bolen skulle deles. Jeg ville ikke sitte med det på kino, for da hadde det blitt bare tull. Jeg fikk satt forstykket på en hjelpelisse, og strikket et par omganger for å komme i gang. I løpet av filmen klarte jeg å strikke 7 cm på bakstykket.

I dag er venstre skulder i dårlig humør, så jeg lar strikketøyet ligge til i morgen. Da er det Strikkekafé igjen, og den vil jeg jo være med på. Jeg har presset skulderen litt mye med å sitte for lenge å strikke i 2 dager i strekk, og sånt straffer seg alltid. Det er bedre å bruke litt lenger tid på genseren, enn å ende opp med en ubrukelig skulder i flere uker og kanskje lenger også.

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

14 kommentarer
      1. Ja om du får muligheten til se filmen burde du det. Den toucher viktige temaer, som man burde ha i bakhode. Jepp, skulderen skal få hvile i dag, sånn at den er klar til et par cm til på Strikkekafe i morgen. Klems 🤗

    1. Jeg har ikke sett filmen, men den høres bra ut. Tom Hanks er en flink skuespiller. Ja, sikkert lurt å ikke strikke så mye hver dag, – må ikke risikere vondt i skulderen. Nydelig vær idag også, og sikkert fint på balkongen nå! ☀️ Kos deg i finværet! 🤗

      1. Det er en veldig severdig film, som jeg varmt kan anbefale 🥰 Skulderen klarer ikke at jeg strikker for mange dager etter hverandre, da går den ut i streik. Så jeg må hvile, for det er veldig kjedelig at jeg skulle ende opp med en langvarig betennelse. Ikke like fint vær i dag, men jeg klager ikke 😉 Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    2. Ei ny økt med klesvask er ferdig. I morgen er det mars og da må jeg ha tankene på rett kjøl. Er hvertfall 8 stykker i min familie som har bursdag – 3 bare i morgen. Ble tomt med vaskemiddel nå men jeg gidder bare ikke og handle i dag. Så det må vente for det blir nok handling seinere i uka veit jeg. Tok noe pastarester til middag i dag og en appelsin til ettermat. Ble lappskaus i går, lettvint og ferdiglaga. Det er lagertømming av div vintertøy mange steder, oppdaga et hull i en sekk jeg har, sekken har jeg hatt i sikkert 15 år og godt brukt. Blir vel en ny sekk snart, en investering som kan brukes hele året er en fin ting. Ha en fin kveld.

      1. I min biologiske familie har de fleste av oss bursdag i desember og januar. I adoptivfamilien er de mer spredd utover i året. Jeg kjøpte en stor boks vaskemiddel på Gigaboks i januar, så nå har jeg i flere måneder fremover over. Jeg hadde lapskaus i går, en sånn lettvinn med kjøttdeig og frosne rotgrønnsaker. Har igjen til i dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    3. Koselig med Strikkekino.🤗🧶
      Det er nok lurt å ikke holde på for lenge med strikkinga for skuldra di.
      Kanskje noen små prosjekter kan være lurt innimellom?
      Jeg synes mange ganger at store gensere kan bli litt for tunge å holde på med.

      1. Ja veldig koselig med Strikkekino, og spesielt når de viser en sånn bra film. Nei, skulderen min må jeg nok være forsiktig med, den tåler ikke mer enn en til to dager med strikking innen den går på streik. Genseren begynner å bli tung, og det kjenner jeg. Når genseren er ferdig, så jeg gå tilbake til pleddet jeg hekler i mosaikk bestemorruter. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Veldig koselig med disse kveldene med Strikkekino, men jeg kjenner at jeg må være mer forsiktig med skulderen nå. Strikketøyet begynner å bli tungt, og da blir skulderen litt sur. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg