Strikkekino i kveld – Ticket to Paradise

Strikkekino i Lillestrøm 26.9.22 – Ticet to Paradise

Heisann og god kveld!

Ute plasker regner ned, og det er mørkt og trist. Jeg har akkurat vært ute og kjørt i mørket, og det var ikke så festlig på grunn av alt vann som føyk  opp fra veibanen fra de andre bilene. Kjente det var godt når jeg endelig kunne parkere bilen i garasjen her hjemme.

I kveld var det strikkekino på Odeon i Lillestrøm igjen, og filmen som flertallet hadde stemt på var «Ticket to Paradise». I hovedrollene hadde vi George Clooney og Julia Roberts. Vanligvis er det Bestisen, kusinen og jeg som treffes for å strikke og se film. Denne gangen hadde vi fått med oss 3 av damene fra Strikkekaféen også. De hadde ikke plasser ved siden av oss, men vi fikk pratet litt sammen både før og etter filmen.

Jeg var veldig spent på hvordan filmen var, for jeg hadde jo ikke stemt på den. Filmen var morsom, litt søt og helt herlig. Skal ikke si noe om handlingen, syntes du skal se den selv 😉. Den går vel under kategorien som en komedie, og hele salen lo hjertelig flere ganger igjennom filmen. Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke at jeg har sett verken George Clooney eller Julia Roberts i en morsom film før. De har sikker vært med i en eller flere, bare jeg som ikke har sett det.

Jeg ble inspirert av Solliv før jeg dro i dag, og fant fram et nøste med bomullsgarn og begynte å strikke på en klut. Kom jammen et stykke på den i mens jeg så på filmen. Bilde kommer når jeg har kommet litt lenger.

Nå sitter Vinja ved siden av stolen min, og stirrer irritert på meg. Hun vil ha kos, men vil ikke dele meg med mobiltelefonen. Da er det vel best å legge den bort en stund.

Har du hatt en fin mandag ?

10 kommentarer
    1. Strikkekino har jeg aldri hørt om før. Det er sikkert koselig det, men da måtte jeg hatt noe veldig enkelt å strikke på 😁 Jeg er ikke så flink til å strikke eller hekle mens jeg ser på tv .
      Her var det en dag med masse hvile etter ei stri helg. Det trengtes.
      Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Man trenger og hvile seg innimellom når man har hatt dage med mye aktivitet, så det fortjente du 😊 Strikkekino er så koselig for det er lov til å snakke litt, og kommentere uten at noen hysjer på en. Jeg trodde det skulle være vanskelig å strikke/hekle mens jeg så film, men det har i grunnen gått veldig greit. Tingen er bare å ha noe som er enkelt, og ikke masse mønster. Hørte en av jentene fra strikkekaféen hadde måttet rekke opp i går. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    2. Så god å få ledd ordentlig av og til. Skal legge meg filmen bak øret :). Strikke kluter er en så grei strikk, har holdt på med det de siste ukene. Og så enkel å ta med seg. Mandagen min var grei. Og det håper jeg tirsdagen din også blir, helst uten regn :).

      1. Ja man trenger å le og kose seg innimellom. Det har vel ikke blitt så mange filmer som direkte har vært morsomme, de siste gangene vi har vært på kino. Det gjelder å ha med noe som er enkelt når man er på kino, for ellers blir det til at man ikke får fulgt med på filmen. Godt å høre din mandag ble fin 🥰 Jeg er tilbake på jobb på hjemmekontor i dag, og så blir det to dager nede i byen de neste dagene. Dessverre å regner det i dag også, men det får jeg ikke gjort så mye med 😉 Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    3. Ja jeg elsker kino – men kan ikke sitte å strikke mens en film går og ei heller ha full belysning i en kinosal… Jeg er litt sær der….
      Men forstår at det er mange som liker strikkekinoer… og filmen tror jeg er morsom 🙂 Herlig med komedier 😀

      God tirsdag til deg 🙂

      1. Jeg må ærlig innrømme at da jeg skulle på strikkekino første gangen, trodde jeg ikke at det ble mye strikking. For meg gikk det helt fint å kombinere film og strikk. De første gangene var det også mye lysere i salen, men nå har de klart å dempe det litt mer uten at det blir problemer å se strikketøyet. Liker man det helt mørkt, ja da blir det selvsagt ikke så greit. Filmen er uansett vel verdt å se 😊 Håper du får en fin tirsdag, klem 🤗

      1. Det var nytt for meg også for litt over et halvt år siden. Det var Bestisen og kusinen hennes som hadde begynt å gå på det, og litt etter litt fattet jeg interessen for det også. Veldig koselig, og omtrent bare damer. En sjelden gang kommer det noen få menn med strikkeposen sin 😉 Ha en fin tirsdag du også, klem 🤗

      1. Jeg har virkelig fått sansen for strikkekino, hvor salen for det meste fylles opp av strikkeglade damer + noen menn innimellom, som skravler og koser seg. I tillegg får jeg jo sett noen gode filmer også. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg