Strikkekafé på formiddagen, og så havna vi på Plantasjen igjen

Heisann!

Ute er det for det meste overskyet, men jeg har sett sola i dag og så blåser det en del i dag. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +18,C.

Det er en litt sløv torsdag her i Casa Fres og Knurr, og jeg har ikke helt klart å få gjort så mye enn å ta morgenstellet til Vinja og laminere et medlemskort for Bestisen. Å nå har jeg satt meg ned med PC’n en stund.

I går var det Strikkekafé på Veiviseren igjen, som det er hver onsdag. Jeg ble litt trøtt og sliten utover dagen, og det syntes på bilde 🥱. Vi ble 4 stykker + at Eva som sitter i informasjonen kom å satt med oss oss en stund. På grunn av at huden min har holdt på å flasse av på fingrene, har jeg ikke tatt i strikketøyet, Sofie skjerfet, siden sist onsdag. Jeg hadde begynt å felle av masker, og det var ikke mange igjen da vi avsluttet. I går kveld gjorde jeg det helt ferdig, og skal vise bilde av det i et eget innlegg.

Til slutt var det bare Bestisen, Eirin og jeg igjen. Det pleier som regel å være oss tre som sitter igjen å skravler en god stund etter at alle de andre har gått. Sånn ble det i går også. Jeg glemte å spørre om jeg kunne legge ut bilde på bloggen, så derfor har de begge fått skravert ansiktet. Bestisen og jeg hadde allerede bestemt at vi skulle ta en tur opp til Plantasjen på Skedsmo, og vi spurte om Eirin ville bli med, og det svarte hun ja til. Jeg trengte noen plastpotter ettersom det var flere planter som skulle plantes om…. Å kom jeg hjem med bare det? Gjorde ikke det vettu 🙈

Disse småplantene her klarte nemlig å overtale meg til å la dem få bli med hjem. De var så søte at jeg bare måtte 🙈. Foreløpig har jeg bare satt de i noen små pynte potter som jeg hadde fra før, men de må pottes om. For jeg regner med at alle tre står med en alt for liten plastpotte rundt røttene, og da lever de ikke så lenge om ikke den kommer av. Jeg hadde nesten ikke noe jord igjen etter siste runde med med ompotting, så jeg tok med en sekk så har jeg en stund fremover. Fikk også endelig tak i de fine batteridrevne t-lysene som Plantasjen gikk så fort tom for i fjor, og som de ikke trodde de ville ta inn igjen….

Jeg var glad for at jeg laget en stor gryte med kjøttdeig, bønner og masse grønnsaker dagen før. For jeg var dønn sliten når jeg kom hjem, og vet ikke om jeg hadde orket å stå å kokkelere. Nå var det bare å sette gryta på plata og koke opp. Det er egentlig nok til i dag også, men jeg er litt lei så det blir laks i dag trur eg 🦈.

Håper du får en flotters torsdag 🥰

16 kommentarer
    1. Koselig da det. Strikking og planter 😍🌞.
      Det er alltid kjekt å ha ferdig middag som bare kan varmes når man er sulten 🙂
      Fin dag til deg ..klem 🫠

      1. Ja det er alltid koselig å komme på Strikkekafé, selv om vi ikke er så mange nå i sommermånedene 🥰 Jeg burde nok ikke ha dratt så mye på Plantasjen og kjøpt så mye planter, men det er av og til nødvendig å bytte ut litt. Ja det er veldig greit å ha ferdig middag som kan varmes opp, og jeg er nok nødt for å bli litt flinkere til å lage mye og fryse ned i stedet for å gå i butikken annenhver dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      2. Ja det er alltid koselig å komme på Strikkekafé, selv om vi ikke er så mange nå i sommermånedene 🥰 Jeg burde nok ikke ha dratt så mye på Plantasjen og kjøpt så mye planter, men det er av og til nødvendig å bytte ut litt. Ja det er veldig greit å ha ferdig middag som kan varmes opp, og jeg er nok nødt for å bli litt flinkere til å lage mye og fryse ned i stedet for å gå i butikken annenhver dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    2. Bra med handletur og fint med blomster. Besøkte min mor i dag og fikk oppdateringer fra turen til Sørlandet hun kom fra i går. Sjøl så var jeg en liten tur til Holmestrand i går, en stille by man sjelden hører om. Men det var mye båter der og noen butikker og en pub + litt til. Tenkte og ta en skogstur nå med sekk. Vil gå noen km, bade og slappe av i hengekøya. Blitt mye buss for tog i de siste ukene for min del. Så det skal bli bra en en rolig skogstur. Ha en fin dag.

      1. Det var koselig å komme hjem med flere planter, selv om jeg egentlig ikke har plass til dem. Hyggelig for moren din å komme ut på tur også, og det er jo fint på Sørlandet nå. Holmestrand har jeg kun kjørt igjennom eller er det forbi, men det er veldig koselig der. Her har det blitt støvtørking og tango med støvsugeren, så nå skal jeg slappe av litt innen jeg gjør noe mer. Ha en fin torsdag.

      1. Det er alltid koselig å treffe venner å være sosial, men av og til blir det litt for mye. Det var en del støy bak oss ettersom vi satt rett ved disken og kassen, som gjør at jeg blir sliten i hode. Veldig fornøyd med plantene jeg kjøpte, og når jeg får plantet de om må jeg sjonglere litt rundt for å få plass til dem 😉 Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Ikke bare damer som strikker vettu, så det er kanskje noe for deg dette 😉 Det er sosialt og jeg har fått så mange nye venner jeg aldri trodde jeg skulle få i voksen alder 😊 Ha en fin fredda 🤗

    3. Koselig med både strikkekafé og besøk på Plantasjen. Om jeg er i nærheten, så liker jeg å gå der å kikke. Fine planter du fikk tak i og godt de hadde telysene du ønsket deg! Kjekt å bare varme opp middagen! Jeg liker godt å gå i butikker m.m, men jammen blir man sliten av mange inntrykk! Ønsker deg en fortsatt fin torsdag! 🤗

      1. Ettersom det er ferietid, er vi ikke så mange på Strikkekafé men vi få som kommer koser oss allikevel. Jeg elsker å gå på plantasjen, men det gjør dessverre ikke alltid bankkontoen min 🙈 De telysene var jeg så lei meg for at jeg ikke fikk kjøpt mer av i fjor, og endelig har de altså klart å få de inn igjen. Jeg har jo gått helt over til å bruke batteridrevne lys nå. Jeg blir veldig sliten når det blir mye skravling og samtidig mange inntrykk, så det var godt å komme hjem å slappe av på kvelden. Ha en fin fredda 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg