Strikkekafé og Titanic

Image by Лароса Đ©Đ”Ń€Đ±ĐžĐœĐ° from Pixabay

Heisann og god kveld!

I dag har det bÄde vÊrt sol og litt grÄtt, men vi har heldigvis unngÄtt noe mer snÞ. Temperaturen lÄ pÄ -1,9C pÄ morgenen, og nÄ er den pÄ -4,8C.

Alarmen ulte ved 8:30 tiden i dag, og jeg var i grunnen ganske utvilt. Jeg kom meg opp i en fei og fikk unna morgenstellet til Vinja innen jeg hoppet i dusjen. I det jeg skulle lukke dĂžra smatt Vinja inn sammen med meg, men da jeg skrudde pĂ„ vannet ville hun ut igjen med en gang. Det er en ting Ă„ sitte pĂ„ benken Ă„ leke med vannet pĂ„ benken og drikke litt, men en helt annen ting Ă„ bli dusjet, hehe 😂

Litt fÞr 11 plukket jeg opp Bestisen hjemme hos henne, og sÄ dro vi bort til LÞrenskog Hus og Veiviseren hvor det var Strikkekafé. Sist gang var det fult med strikkeglade damer rundt bordet at vi satt omtrent oppÄ hverandre. Denne gangen var det ikke sÄ mange, men allikevel 8 stykker pÄ det meste. Jeg fortsatte med sjalet mitt, selv om jeg helst skulle ha strikket pÄ noe annet. Det begynner nemlig Ä bli litt kjedelig
 Har sett pÄ et par gensere hos Strikkemekka, som jeg godt kunne tenke meg Ä prÞve meg pÄ.

Jeg droppet Ä spise fÞr jeg dro hjemmefra, og kjÞpte meg et halvt rundstykke med ost og skinke og en dobbel Americano da jeg kom. Litt senere skeiet jeg ut med en vaffel med brunost og nok en dobbel Americano. Det ble litt kaos ved kassa, og Bestisen endte opp med Ä betale for mine kjÞp og sine. Vi ble enig om at jeg betaler for henne neste gang sÄ er det lÞst.

Det helt fult pÄ Veiviseren i dag og lydnivÄet var litt i hÞyeste laget for meg, og jeg hadde problemer med Ä hÞre og fÞlge med pÄ samtalene rundt bordet. Etter hvert begynte folk Ä gÄ og jeg kjente at hode mitt landet igjen.

I Ă„r er det 25 Ă„r siden Titanic filmen hadde premiere, og i den anledning blir filmen satt opp pĂ„ kino igjen fra 10.02.22. Etter hva jeg har hĂžrt sĂ„ har de gjort noen endringer, men om det bare er at de har “pusset den opp” vet jeg ikke. Jeg hadde ikke fĂ„tt med meg at filmen skulle settes opp, men det hadde Bestisen gjort Ă„ hun nevnte det fĂžrste gangen for meg pĂ„ mandag. Hun tok det opp igjen i dag, og vi sjekket hvor den den ble satt opp. Vi fant ut at den gikk bĂ„de i LillestrĂžm og pĂ„ LĂžrenskog, og bestemte oss for Ă„ se den pĂ„ LĂžrenskog. Ettersom kinoen ligger i samme huset som Veiviseren hvor StrikkekafĂ©en ligger, kunne vi kjĂžpe billettene direkte informasjonen. Noe vi ogsĂ„ gjorde, og vi bestemte at vi skulle gĂ„ tirsdag 14.02.22 ettersom vi skal pĂ„ Musikkbingo pĂ„ premieredagen.

Jeg er av de som ikke har sett filmen enda, selv om den har gÄtt pÄ kino, tv og at jeg har den selv pÄ DVD. Jeg har begynt Ä se, men aldri klart Ä se halvparten en gang. NÄ skal det skje, og jeg skal sÞrge for at jeg nok drikke, litt Ä kose meg med og ikke minst en pakke med papirlommetÞrkler. Hihi, for jeg kommer sikkert til Ä trenge dem. Filmen begynner kl 19 og er ikke ferdig fÞr 22.15, sÄ den er laaang
.

FĂžr vi dro fra Metro var vi en tur innom Normal, hvor jeg skulle prĂžve Ă„ finne nye hudprodukter, noe jeg gjorde og valget falt pĂ„ Garnier. Jeg tĂ„lte nemlig ikke sĂ„ godt de jeg kjĂžpte fĂžr helgen. SĂ„ var vi oppe pĂ„ Gigaboks, hvor jeg kjĂžpte et par poser med vĂ„rruller, nudel-kopper og en pose med noe som het minched som kan brukes i stedet for kjĂžttdeig. Å nĂ„r jeg kom hjem laget jeg en pasta bolognese for Ă„ smake hvordan det var, og det gikk helt greit Ă„ bruke den. Ikke var det dyrt heller, kostet bare 25,- for 500 gr. Kommer garantert til Ă„ kjĂžpe mer av det.

NĂ„ har mĂžrket senket seg denne fĂžrste dagen i februar, og jeg skal nyte resten av kvelden foran tv-skjermen.

HĂ„per du har hatt en fin onsdag đŸ„°

8 kommentarer
    1. Det var den fĂžrste filmen jeg sĂ„ pĂ„ kino etter at guttungen var fĂždt.. han var bare knapt ei uke gammel. Og jeg har sett den filmen mange ganger – pluss alle andre Titanic-filmer som er laga. Bare rett og slett elsker den bĂ„ten og den triste skjebnen den fikk đŸ€©
      Ha en riktig flottersfin kveld đŸ„° Klemz

      1. Jeg er ogsĂ„ veldig opptatt av Titanic, og har sett alle andre filmer som er laget bortsett fra denne. Sluker alt av dokumentarer, og har en stor tykk bok om Titanic fra fĂžrste plate ble naglet pĂ„ 😉 Gleder meg til Ă„ se filmen nĂ„ kjenner jeg, men gruer meg til Ă„ sitte stille sĂ„ lenge. Ettersom vi var tidlig ute kunne vi bestemme hvor vi skulle sitte, og valgte bakers helt ytterst pĂ„ raden. Det er en liten sal sĂ„ det blir veldig intimt đŸ„° Klems đŸ€—

    2. Jeg har heller ikke sett filmen, men div. dokumentarer om Titanic. Den ender jo ikke sĂ„ bra, sĂ„ har liksom ikke helt fristet Ă„ se den. Kos med strikkekafĂ©, – trivelig Ă„ ha noen Ă„ strikke sammen med! đŸ„°

      1. Nei den ender ikke bra dessverre, og er Ă„ forblir en av de verste forlisene i historien. Da er det langt koseligere med StrikkekafĂ© gitt. Gleder meg til hver gang vi skal mĂžtes đŸ„°

    3. Sannelig fikk dere gjort mye:)
      Filmen Titanic hadde jeg sett fÞr, men det gÄr an sikkert Ä se en gang til:)
      Men jeg liker best Ä se filmer hjemme stua sammen med mannen min. Han liker ikke heller Ä dra til kinoer. Artig sikkert Ä dra sammen med en vennine. kos dere nÄr den tiden kommer:)

      1. Ja vi kom oss igjennom mye i lÞpet av gÄrsdagen, som ble veldig koselig.
        Jeg liker ogsĂ„ godt Ă„ se film hjemme, men syntes at det blir en helt annen opplevelse Ă„ se den sammen med mange andre i en kinosal. Ekstra spesielt blir det jo nĂ„, ettersom jeg aldri har sett filmen fĂžr. Klems đŸ€—

    4. Du er sÄ flink til Ä delta pÄ ting sammen med Bestisen. Artig Ä lese.
      Greit Ä lagre opp med lommetÞrklÊr nÄr en skal se Titanic, jeg sÄ den i hine hÄrde dager, altsÄ for 25 Är siden :).
      Ønsker bÄde deg og Vinja en nydelig dag. Klem <3

      1. Tusen takk đŸ„°
        NĂ„ som jeg ikke er i jobb lenger, er det viktig at jeg er med pĂ„ ting Ă„ ikke setter meg til hjemme. Det skjer mye oppe pĂ„ LĂžrenskog og omegn, som jeg syntes det er veldig gĂžy Ă„ vĂŠre med pĂ„. Ja det blir nok nĂždvendig med i alle fall et par pakker med papirlommetĂžrkler tenker jeg 😉 Klems đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg