Strikkekafé med oppskrifts-hjelp og medlemsmøte i dag

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen blå og krydret med hvite skydotter her og der. Temperaturen ligger på rundt +9C i skyggen.

Jeg har sovet så godt i natt, og har faktisk klart å være i drømmeland i over 7 timer.

I motsetning til i går hvor det ble litt i overkant av 3 timer. Å grunnen til det, tror jeg, er at jeg måtte opp tidlig for å ringe til tannlegen for å flytte timen min. Skulle ha vært der i dag, men valgte å vente til jeg fikk mer penger på kontoen. Det har jo blitt så strengt med at man skal ringe 24 timer i forveien, når man skal endre på timen hos lege og tannlege. Jeg kom meg opp i tide og fikk ringt innen fristen så det gikk greit. Resten av dagen gikk jeg nok litt rundt å følte at hjernen var full av bomull.

Litt over kl 11 var jeg på plass hos Veiviseren til Strikkekafé, og jeg hadde med meg strikketøyet og oppskriften jeg ikke helt fikk til å stemme. De andre så på det, og oppskriften i seg selv var riktig men ikke det originale Sofie Scarfet. Det var derfor jeg var sikker på at det var noe feil. Jeg endte opp med å rekke opp det jeg hadde gjort, da jeg syntes det ble for tynt. Startet opp igjen med dobbel trå, som ble mye fastere og finere. Helt fornøyd ble jeg ikke allikevel. Senere på kvelden ringte Bestisen meg og fortalte hvor jeg kunne få tak i original oppskriften, og nå har jeg nettopp kjøpt den og fått den tilsendt på mail. Fikk ideen av en av strikke damene om å bruke to garn, hvor av et var pusete sånn at skjerfet ble litt mykere 😉.

Etter strikkekaféen dro Bestisen og jeg til OBS på Lillestrøm for å handle inn til helgen. Jeg hadde med “Lille Trille” som jeg bare blir mer og mer glad i 🥰.

I dag har jeg ikke fått gjort noe mer enn å ta morgenstellet til Vinja, og printe ut oppskriften på skjerfet. Det blir en sløv dag inne i dag, for å lade opp til medlemsmøte i Lørenskog Revmatikerforening senere. Bestisen strikker også sammen med noen i styret, som hadde fortalt at det var mange påmeldt denne gangen. Derfor ble vi enig om å komme ekstra tidlig, sånn at vi får et greit bord å sitte ved.

Nå kjenner jeg Vinja’s blikk i nakken, for klokken begynner å nærme seg 11 og da skal matkoppen fylles opp med våtfór. Som du sikkert har fått med deg fra tidligere innlegg, er frk Pus nøye med det, hihi 😜.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰


20 kommentarer
    1. Så kjempekoselig med strikkekafè da 😊 Har vært et par ganger på det jeg også, og det er jo så koselig å sitte og strikke til en kopp kaffe og prate.

      Her er solen kommet fram etter litt over 1 uke med grått vær, regn, sludd og snø, og det er meldt ok vær noen dager før regnet kommer igjen neste helg. Nå vil vi ha litt mer sol og varme hos oss. Vi trøndere begynner å bli værsyk.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja dette med Strikkekafé er både sosialt og koselig 🥰 Deilig når solen kommer fram igjen, og man kjenner at den også begynner å varme. Vi har hatt mye forskjellig vær her nede med snø og kulde før det kom sol og så var det påan igjen. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    2. kjedelig å rekke opp og begynne på nytt igjen, men er man glad i håndarbeid…gjør man det likevel:)
      Lykke til med møte etterpå:)

      1. Tusen takk, skal bli både gøy og interessant på medlemsmøtet 🥰 Veldig kjedelig å rekke opp, men om man ikke blir fornøyd, er nok det beste løsningen. Ellers blir det nok ikke brukt når det er ferdig. Klems 🤗

    3. Vinja er en streng dame :D.
      En vil være fornøyd med et en strikker, ikke alltid like enkelt dette.
      Angåedne revmatikerforeninga her så jeg de har lagt ut en dagstur i pinsa. Er litt i tenkeboksen om jeg skal melde meg på.
      Ønsker deg en fin ettermiddag <3

      1. Å ja, Vinja er streng og hun sier høylydt i fra om ting ikke er som hun vil ha det. Jeg er ekstremt pirkete når jeg driver med håndarbeid, så jeg rekker heller opp en gang ekstra for at det skal bli bra. Hvor skal deres tur gå hen? Klems 🤗

          1. Det kan bli interessant det, tror du ikke? Jeg ble med moder’n på en sånn tur en gang, som gikk til en ostefabrikk i Telemark. Det var veldig gøy, og fikk noen gode smaksprøver. Klems 🤗

    4. Godt du fikk tak i riktig oppskrift.👍 Mitt strikkeprosjekt nå er et håndkle i enkel mønsterstrikk. Jeg fikk innkalling til tannlegen idag, men må flytte på det da tidspunktet ikke passer. Ikke det mest moro med tannlegebesøk, men veldig viktig! Trillebagen er jammen kjekk å bruke!🤩 Om du har lyst til å teste ut skanning inni butikken, så kan du bare legge varene oppi der etterhvert som du handler.🙂 Kos deg på møtet! 🤗

      1. Ja jeg er veldig fornøyd med at jeg skaffet meg originaloppskriften, og jeg ser jo at blant annet kantene blir mye finere med det mønsteret. Jeg syntes egentlig det går greit å gå til tannlegen, for han er så behagelig han som jeg har som tannlege. Det eneste som er forskjell mellom Rema sin og OBS på skanning er at den ene bruker mobilen og den andre en skanner. Begge steder legges varene rett i pose eller bag. Det ble en hyggelig kveld på medlemsmøte. Ha en fortsatt fin freddaskveld, klems 🤗

        1. Vi har ikke OBS i nærheten, men høres veldig greit ut slik også. Jeg likte så godt den skanningen, så håper alle butikkene får det. 😀

    5. Noen ganger er det godt å bare sulle hjemme hele dagen, og lade opp til det man skal senere 🙂 Høres veldig koselig ut med strikkekaféene du er på. 🙂

      1. Noen ganger må jeg bare surre hjemme og gjøre minst mulig før jeg skal av sted på noe, ellers blir jeg bare så sliten. Strikkekaféen er veldig koselig og sosial 😊

    6. Bra at du fikk hjelp med og gå i gang med den rette oppskriften. For tiden ser jeg på serien om Einar Gerhardsen, har gått på NRK før men jeg så den ikke da. Mange historiske navn innen det politiske liv som det snakkes om i serien. Ellers fikk jeg ny sveis i går og tok årets første softis i dag. Det er et utsalg som har åpent fra Mai til slutten av september tror jeg. Ligger fint til ved veien og det er veldig mange kunder der. Var en tur hos mor i ettermiddag og ved et tjern ca 1 km unna lå det faktisk is enda, så det er enda kaldt om natta. Men det er færre og færre toppluer og se på folk med mere joggesko og solbriller. Ha en fin kveld.

      1. Jeg fikk meg ny sveis selv i dag, som jeg også akkurat har skrevet om. Deilig å få klippet seg og fått litt fasong på håret igjen. Det er varmt i sola om dagen, men luften er fortsatt kjølig. Ha en fin fredda.

    7. Kjedelig å måtte rekke opp, men enda kjedeligere å strikke noe en ikke blir fornøyd med! Du tar tak – og begynner på nytt! Gleder meg til å se <3 klem

      1. Jeg er ekstremt pirkete når det gjelder håndarbeid, så jeg rekker heller opp enn å være misfornøyd med resultatet. Ha en fortsatt fin fredda, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg