Strikkekafé i går, og dag er det klesvask på programmet

Hei og god formiddag!

I dag siler regnet ned i strie strømmer, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Temperaturen ligger på +4,5C.

At det regner er bare bra, for det rensker så godt opp å jeg kan allerede se at gresset begynner å skifte farge. Den gulbrune fargen forsvinner og overtas av en grønn og frisk farge 😊

I går var det igjen Strikkekafé på Veiviseren i Lørenskog, og jeg kom meg noen omganger på den grønne armen før jeg mistet interessen å gikk over til å skravle i stedet. Syntes det er lett å miste interessen når det går så sakte fremover, men jeg må nok ta meg sammen å bli ferdig med armen for jeg har jo en igjen….

VIP Gjengen som jeg også strikker sammen, har jo pleid å møtes hjemme hos men nå har en av jentene klart å skaffe oss et lokale vi kan møtes i. På mandag skal vi ta det i bruk for første gangen, og jeg er spent på hvordan det blir. Vi har jo håpet å kunne finne et sånt sted en stund, for det blir jo litt ekstra arbeid for den vi ellers er hjemme hos når opptil 7 stykker kommer ramlende inn døra.

I går slo kroppen seg helt vrang etter at jeg hadde vært å handlet, den ville rett og slett ikke lystre. Så resten av kvelden ble brukt til å slappe av å hente meg inn igjen. Den er ikke helt i slaget i dag heller, men allikevel så føles det litt bedre. 

Det er vaskedag her i Casa Fres og Knurr for skittentøys kurven hadde blitt helt full igjen. Jeg får ikke tatt alt i dag, så det blir å kjøre på igjen i morgen når dagens vask er tørr og tørkestativene er ledige. Jeg må skaffe meg et stativ til, et stort et, sånn at jeg kan få kjørt to maskiner på samme dag. Får se hva jeg finner i morgen 😉

Sitter å nyter dagens første kopp med kaffe i mens jeg ser på en av mine favorittfilmer, Death on the Nile. Ikke den med Kenneth Branagh eller David Suchet (min favoritt), men med Peter Ustinov som Hercule Poirot fra 1978. Denne filmen har et stjernelag av skuespillere: David Niven, Angela Lansbury, Jane Birkin, Mia Farrow, Simon MacCorkingdale, Maggie Smith, Bette Davis, Jack Warden, George Kennedy og Olivia Hussey + noen til.

Vinja har krøllet seg sammen i sofaen bak meg, og sover formiddagsluren sin. Hun har allerede vært ute på balkongen å kikke på Hr og Fru Skjære som spankulerte ute på bakken 😺

Håper du får en flott torsdag 🥰

23 kommentarer
    1. God dag til deg i regnværet. Kos å være inne. Her er det fyr på peisen og Barney elsker å ligge på gulvet der det er aller varmest🔥 Så artig med eget lokale for strikketreffet deres. Høres skikkelig koselig ut. Klesvask, ja. Der sa du noe. Riktig god torsdag🙋🏼‍♀️

      1. Ja i dag blir det inne dag, og pusle med ting jeg har utsatt her hjemme. Vaskemaskinen er akkurat ferdig, men det laget noen rare lyder på slutten så jeg håper ikke noe har satt seg fast 🤔 Ja vet du, det å ha et eget lokale som vi kan sitte å strikke og prate noen timer er gull verdt. Det eneste vi trenger er å spleise på kaffe, og om noen har lyst til å ta med noe å bite i (ikke nødvendig). Skal fortelle mer om hvordan det var etter jeg har hvert der 🤗

    2. Veldig greit å ha strikketreff i andre lokaler enn hjemme, så slipper man så mye styr. Jeg har vasket vinduer innvendig idag, – får ta de utvendig når det ikke regner. Det er ikke alle som er vendbare. Godt å få unna litt klesvask, så da har du masse rene klær igjen. Ha en fortsatt fin torsdag! 🥰

      1. Det har vært meningen hele tiden at vi skulle finne et lokale, men det har tatt litt tid. Jeg skulle også ha pusset vinduer, men nå får jeg også vente til det ikke regner lenger. Det regner i dag også + at det er tåke. Så det hadde snødd utenfor Oslo, har det kommet hos deg?

        1. Nå befinner jeg meg på Ringerike, og her har det bare kommet regn, men ganske mye. Vi kjørte forbi Gran på Hadeland igår, og der var det vann i veibanen på rv. 4. Ellers vet jeg det ihvertfall har kommet snø over 400 m.o.h. idag. Jeg kjøpte meg en Kärcher vindusvasker, så nå er det nesten moro å vaske vinduer! 😀 Ha en fin lørdagskveld! 🤗

    3. Greit med nye lokaler der man kan møtes, håper det funker bra. Det regna mye i dag og bra er det. Men på Tranby hos mor er det enda mye snø igjen men det skal bli gode temperaturer til uka så da smelter det enda mer. Mopeden skal jeg hente til onsdag så da blir det og sjekke bensinprisene igjen. De har vel ligget på 20 – 23 i det siste. Nok det så lenge vi slipper 26-28 kroner som vi hadde i fjor sommer. Bonden klager og vil ha mer i lønn så jeg i Dagsrevyen, men det er mange som vil ha mere i lønn. Det er vel forhandlinger til helga, i følge VG kan både polet og mye anna bli stengt. Men de blir vel enighet til slutt etter 12 timer på overtid og noen runder i media. Det er mange ting man forbinder med våren men det skal bli deilig når de har feid opp alle gater og veier. Tror jeg stopper her og lager med litt kveldsmat. Ha en fin kveld.

      1. Ja det er jo mer praktisk å treffes i et lokale i stedet for hjemme hos hverandre. Veldig spent på lokalet da. Det må gjerne regne i flere dager for meg, for det trenges til å renske opp. Jeg så at vi kunne få opp mot +15 til uka, som kommer til å sette i gang ting i naturen. Ha en fin lørdag.

    4. Jeg vet jeg har sett den filmen en gang, men husker den ikke. Kanskje jeg burde lete den opp, den må vel være til strømming noen steder… fin fin kveld til deg VeraLynn 🥰🐰

      1. Dette var en av de første Hercule Poirot filmene jeg så, og Peter Ustinov har gjort flere. Filmene er veldig Amerikanske, og ikke helt etter bøkene. Allikevel liker jeg dem, og akkurat denne fant jeg på Prime Video.

    5. Ikke verst at man er glad for at det regner, men jeg skjønner jo hvorfor. Her hvor jeg er, har mye gress gått tilbake til å være gult. Det er skikkelig tørt, og spanjolene ønsker seg regn.

      1. På denne tiden av året er jeg veldig glad for at det regner, for det trengs for å renske opp og fjerne snøen. Når varmen kommer blir det fort tørt igjen. Klems 🤗

    6. Så fint at dere har funnet et lokale dere kan møtes i.🤗🧶
      Jeg gleder meg til jeg kan begynne å henge klesvasken på snora ute og at den blir tørr til kvelden.🤩
      Ha en fin fredagskveld!🥰

      1. Tanken var helt fra starten at vi skulle finne et lokale å treffes i, men det har tatt litt tid å få det på plass. Skal bli spennende å se hvordan det er. Ja det er godt å kunne henge klesvasken ut og få luftet den ordentlig. Klem 🤗

      1. Formen er litt opp og ned for tiden, men det blir nok bedre etter hvert. Det er koselig å ha folk på besøk, men det blir jo litt mye styr med det. Så det å ha et lokale vi kan treffes i, er ganske praktisk.

      1. Jeg er veldig begeistret for Hercule Poirot, og da David Suchet i rollen. Denne film-serien er eldre og veldig amerikansk, men jeg liker den godt allikevel. Ha en fin lørdag du også 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg