Strikkekafé hos Bestisen, og litt annet..

Image by Лариса Щербина from Pixabay

Heisann!

Ute ligger tåka langt ned over hustakene nå i morgentimene, noe den også gjorde i går. Temperaturen i går lå på +0, og i dag ligger den på +1,8C.

I går var jeg oppe ganske tidlig og gjorde meg i stand til Strikkekafé hos Bestisen kl 11.

Jeg dro først innom Evidensia for å kjøpe tørrfôr til Vinja, og be om en ny resept på Apelka for stoffskifte hennes. De hadde ikke det vanlig foret, men kom med noe annet. Nå har hun akkurat fått av det, og kastet seg over matskålen med stor iver til min store glede.

De andre jentene var allerede kommet og satt å strikket da jeg kom. Vi var bare 5 stk i går, for mange hadde tatt juleferie og var opptatt på hver sin kant. Jeg tok med Crush genseren, men strikket ikke mer enn en rad, for jeg klarte ikke å konsentrere meg om raglanfellingen samtidig som vi skravlet 😉

Gårsdagens sitat i adventskalenderen var:

– Du gjør hjertet mitt større –
av Bjørg Thorhallsdottir

Jeg ble igjen etter at de andre dro, for Bestisen og jeg skulle lage litt godis av marsipan. Vi brukte farger, men det ble ikke helt de fargene vi trodde… Rosa ble cerise og gul ble oransje, men det gjorde ikke så mye.

Da jeg dro hjem var jeg innom Evidensia og hentet resepten, og trodde jeg hørte feil da jeg måtte betale over 200,- for den 😵‍💫

Da jeg kjørte hjemover var det som om noen hadde åpnet slusene oppe i himmelen. Først plaskregnet det, og når jeg kom til Furuset så ble det snøblandet å ikke så lett å se veien. Kjente det var godt å parkere bilen i garasjen og komme inn.

På tide å hoppe i dusjen og gjøre seg klar til en ny dag, hvor de siste tingene til jula skal handles inn.

Håper du får en fin torsdag 🥰

14 kommentarer
      1. Strikkekafe er veldig koselig og sosialt. Det ble ganske mye farge på marsipanen, men de er ikke så spennende. Trillet bare noen kuler, og så hadde jeg spiselig glitter på de som hadde den kjedeligste fargen. Kanskje det kommer et bilde 😉

    1. Så koselig kveld! 🥰 Marsipan hører julen til, og fine blir de med farger. 😋 Oi, det var mye å betale for å få skrevet ut en resept! Her er det også tåke og så har det kommet litt snø, men bare -2 grader. Kos deg med resten av dagen! 🌟🤗🎄

      1. Det ble en veldig koselig dag og kveld, men lang. Vi var ikke så veldig kreative med formene på marsipanen, så det ble bare runde kuler i forskjellige farger. Nå i kveld har tåka heldigvis lettet, og jeg håper ikke den kommer tilbake med det første. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Den store bulkedagen i dag så det er best at man holder seg inne da og godt parkert i en lun sofa. Nå har jeg hengt gaven til nabo på døra så da er alt i boks. Må handle litt mat i morgen og samme dag rydde her og vaske klær. Fint at dere kan møtes til strikkekafe og musikkbingo regelmessig. Var på jobb i dag og formen er bedre. Men var innom apotek og kom ut med nesespray og Tussin hostesaft. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har vært ute å kjørt i hele dag, og det har gått veldig bra. Ikke i nærheten av å bulke en eneste gang 😉 Ja det er veldig koselig å treffes til strikking og musikkbingo, som begge er veldig sosialt og en fin ting. Så bra at du er i bedre form igjen. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg