Strikkekafé 🧶 og gratiskonsert med D’Jammers 🎸 i går

Heisann!

Ute er det en fin høstdag med blå himmel og sol. Da jeg sto opp ved 07:30 tiden i dag lå temperaturen på -2,1C og nå snart 3 timer senere -0,9C.

Da jeg gikk å la meg i går kveld glemte jeg å skru ned varmen på ovnene, så i dag sto jeg opp til en god og varm leilighet. Må innrømme at det var litt deilig, men det kommer ikke til å bli en vane. Ikke nødvendig å ha på full varme når jeg ligger å sover.

I går gikk turen til Veiviseren og Lørenskog Hus for et par timer med strikking. Jeg hadde med meg pleddet mitt, som begynner å bli ganske stort nå. Da jeg startet med pleddet var nok planen å bare bruke 2 nøster, men jeg ser nå at jeg må kjøpe et til for at jeg skal få det så langt som jeg vil ha det. Trodde ikke vi skulle bli så mange i går, men vi endte opp med 6 stykker. 

Det kom noen 9’ende klassinger bort og lurte på om de kunne intervjue oss om reklame da vi var “unge”. Det var et skoleprosjekt så vi sa selvfølgelig ja til det. Det var jo ikke noe sosiale medier da vi var barn og ungdom, noe vi også informerte om. Så all reklamen vi fikk var i ukeblader og når vi var på kino. Det var jo ikke så lett å huske hvilke reklamer vi så, men en av de jeg husket var en for shampoo’n Timotei. En reklame hvor det alltid var sommer, der jenta løp og svingte seg i en sommer eng. Brukte den shampoo’n selv jeg 😉. 

Kl 13 var det gratis konsert med gruppa D’Jammers, som består av 3 pensjonist karer. Jeg var litt usikker om jeg skulle bli med, men er veldig glad for at jeg gjorde det. De var råbra, og veldig morsomme. Teknikken var ikke helt med dem, men de var proffe og tok det på strak arm. De sang musikk av bla Crosby, Still & Young, The Troggs, Beatles og Cliff Richard. Konserten varte ca 1 time og både vi i salen og de på scenen koste seg.

Bestisen, som egentlig heter Anne, Eirin og jeg gikk inn igjen på Veiviseren og tok en kaffe og en eple muffins før vi dro hvert til vårt.

Jeg har tenkt en del på hvor mye gøy og interessant jeg har fått vært med på det siste året, etter at jeg har begynt å være på Lørenskog. Som i grunnen er Anne sin fortjeneste som har invitert meg med. Jeg har fått mange nye venner, som ikke alltid er så lett å få i voksen alder. Hvor lett er det ikke å sette seg til inne når man ikke jobber lenger, om det er pga pensjon eller sykdom.

I dag blir det en innedag hvor støvsugeren skal jobbe, plantene skal få litt kjærlighet og ikke minst bunken med regninger skal betales.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

6 kommentarer
    1. Høres ut som det ble en herlig dag, jah! Jeg husker en deodorant-reklame fra da jeg gikk på ungdomsskolen. “Velg en av yaxa’s fem”, trallallalaaa… Og vi fikk gratis plater med denne sangen på nærbutikken, hihi 😀

      1. Jeg hadde en veldig fin dag, mye finere enn jeg trodde den ville bli 🥰 Reklamene har forandret seg en god del siden var var barn og unge. Det hender det dukker opp noen av dem på en sånn Husker du side på Tik Tok eller Instagram. Yaxa husker ikke jeg i farten, men artig at de ga ut gratis plater 😊

    2. Så flott dag du hadde! Jeg husker Timotei-reklamen, ja….. men ikke så mange andre egentlig……! 🙂 viktig å være med på ting – og det er du skikkelig flink til! Klem 🙂

      1. Jeg hadde en veldig hyggelig dag, og angrer ikke på at jeg ble med på gratiskonserten 😊 Viktig å være med på ting, og ikke bare gå for seg selv og sture. Noe det ikke kommer noe godt ut av. Det er den Timotei reklamen som har festet seg her også, kanskje mest for jeg brukte Shampoo’n selv. Klems 🤗

      1. Jeg skrudde ned varmen når jeg la meg i går, men det var allikevel ikke så kalt når jeg sto opp i dag. Varmen har satt seg i veggene 😊 Nye venner er ikke alltid lett å få, men på Lørenskog har jeg blitt tatt i mot med åpne armer. Jeg følte meg velkommen og inkludert med en gang. Ha en fin fredda, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg