Strikkekafé 🧶 og et kulturelt innslag i Vasshjulet

Heisan og god formiddag!

Ute snør det igjen, men foreløpig ikke så mye og det ser ut til at veiene er bare. Så det blir kanskje ikke like ille som om mandagen. Temperaturen ligger på -1,2C.

I går var jeg feberfri og følte meg i ganske grei form når jeg våknet. Så da ble det en tur til Veiviseren i Lørenskog Hus for noen timer med Strikkekafé. Jeg hadde ikke vært sosial på flere dager, så det var så godt å treffe damene igjen. Pulsvarmerne var ferdig hakket (ikke sydd sammen), men jeg hadde en del garn igjen så bestemte meg for å hakke på et skjerf. Det var ikke nok igjen til et helt skjerf, så før jeg dro hjem igjen, var Bestisen og jeg innom Sparkjøp sånn at jeg fikk kjøpt et par nøster til. Det var ikke mange igjen av den fargen jeg skulle ha, så det var jammen godt jeg ikke ventet med å kjøpe.

Når jeg kom hjem var jeg så frossen og sliten at jeg hadde mest lyst til å bare pakke meg inn i et pledd å synke sammen i godstolen. Det gikk ikke for jeg skulle jo tilbake til Lørenskog Hus og Vasshjulet på kvelden for å høre på Kim Wigaard Johansen. Heldigvis kom jeg meg etter å ha spist å slappet av et par timer.

For en herlig person Kim er, og så engasjerende å høre på. Han var der for dels å snakke om boken sin men også om Demenskoret, og hvordan det ble han som fikk oppdraget og hvor givende det var å få muligheten til å være en del av det. Som sikkert mange allerede vet så har han vært pårørende selv, og fått kjenne på hvor frustrerende det kan være. Han fortalte om hvordan det var da faren hans begynte å forandre seg, og hvor ekstremt vanskelig det hadde vært å få legene til å stadfest en diagnose. Han fortalte også om de 5 årene han hadde bodd og gått på skole i New York, som var ganske tøffe men også veldig lærerike.

Vasshjulet er et av de mindre lokalene (salene) på Lørenskog Hus, og de hadde satt fram små runde bord som vi satt rundt. Jeg vet ikke hvor mange vi var, men ikke så mange. Det ble derfor en intimt og hyggelig stund som varte i ca 1,5 time.

Kim er av den oppfatningen at alle kan synge, og da måtte vi opp til bevis alle sammen.  Jeg tenkte da med en gang at da har du ikke hørt meg. Sang jeg? Selvfølgelig gjorde jeg det, og kanskje jeg ikke var noe verre enn noen av de andre…. Først sang vi “Syng, syng, syng med den stemmer du har (tror jeg den heter), og så skrudde han opp tempo med Dancing Queen av ABBA. Om det ikke var så vakkert, så har i alle fall Kim rett i at man blir i godt humør av å synge 🥰

Etterpå satt han å signerte boken sin, men jeg har litt dårlig med kronasjer på kontoen akkurat nå så det ble ikke noe kjøp for meg. Satser på at han sitter å signere andre steder når jeg får påfyll 😉

Hjemme ventet Vinja, som nærmest klatret opp etter bena mine. Klokken var passert tiden for kveldsdosen med medisin, og syntes hun ikke noe om 😼 Så da var det bare å slenge av seg yttertøyet ordne opp.

Nå skal jeg nyte kopp no 2 med kaffe, før jeg fortsetter med dagens gjøremål.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

10 kommentarer
    1. Så festlig dag du hadde, flott dette kulturhuset dere har der. Kanskje det er noe ala Litteraturhuset i Fredrikstad, kanskje..Vet ikke. Har aldri vært i Lørenskog. Men ser det har blitt holdt konserter der. Flott er det.
      Flott sjel han Kim, et utrolig varm og engasjerende menneske. Skal titte etter denne boka. Ikke sikkert jeg kjøper, men gøy å se hvordan den er.
      Klemmer..

      1. Lørenskog Hus rommer mye forskjellig, bibliotek, kinoer, Veiviseren, Buen restaurant (asiatisk) flere konsertsaler (store og små), og selvsagt kontorer i de øverste etasjene. Det skjer noe på Huset hver eneste dag som man kan henge seg på, om man har tid og råd. Det er jo også derfor jeg har valgt å dra dit, ettersom det skjer så lite her jeg bor. Jeg sendte en melding til Kim på IG med kommentar om hvor fint jeg syntes det var å høre på han, og han svarte med en veldig hyggelig melding tilbake. Boken hans koster 399,-, så vi får se om det blir julegave til meg selv eller jeg kanskje bare låner den av en venninne 🤔 Ha en fin fredda 🤗

      1. Jeg storkoste meg hele dagen, og det beste var jo selvsagt å sitte å høre på Kim Wigaard. Han er på Lindmo i kveld, og da kommer han til å snakke litt om det samme. Så har du muligheten burde du få med deg det. Klems 🤗

    2. Jeg sjekket YouTube ang. hakking, for kunne vært artig å prøve en gang. Blir veldig fin effekt, og moro med skjerf i tillegg til pulsvanter da.👍 Jeg var innom Dollarstore og kjøpte meg et acrylgarn jeg holder på å lage sofieskjerf av, – orker ikke ull i halsen. Mulig jeg lager ett til julegave også. Kim Wigaard er en fantastisk person, og sikkert en opplevelse å høre på! ❤️ Fint med slikt som Lørenskog Hus!👍 Her laver snøen ned idag, og ikke noe greit å ut og kjøre! Ønsker deg en fin fredag! 🤗

      1. Det finnes så mange forskjellige måter å hakke på, og jeg har enda ikke lært meg alle sammen. Da jeg lærte meg rett og vrang syntes jeg virkelig at jeg hadde kommet langt, hihi. Det blir veldig fint, og man kan jo lage veldig mye fint med den teknikken også. Jeg har bare vært innom Dollarstore en gang, og det va i Lillestrøm. Måtte google litt, og fant ut at det faktisk ligger en på Furuset også. Så da skal jeg jammen ta meg en tur dit. Hvilke merke garn er det de har? Jeg er ikke overbegeistret for ull rundt halsen, og det ene Sofieskjerfet jeg laget av det er ikke noe behagelig. TIPS!! Hvis du vil høre på Kim Wigaard, så besøker han Lindmo i kveld. Da vet jeg han skal snakke litt om noe av det vi hørte på. Jeg er så glad for at bestisen bor på Lørenskog og har fått meg med bort på Huset og oppdaget alle de fine aktivitetene der. Her regner det i skrivende stund, og jeg er lykkelig for da forsvinner mye om ikke all snøen 🥰 Ha en fin fredda du også 🤗

          1. Jeg fant heller ikke noe garn eller andre håndarbeidsting. Kan jo være forskjell fra butikk til butikk hva som blir tatt inn. Garnet så nå i alle fall veldig deilig ut. Skal se etter det når vi stikker innom butikken om ikke så lenge 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg