Strikke-treff i bunnen av en bratt bakke

Image by Лариса Щербина from Pixabay

Hei og god morgen!

Ute er himmelen blå og sola holder på å stå opp, samtidig som det blåser en god del. Temperaturen da jeg sto opp for ca 2,5 time siden var +5,0C og det er det kaldeste hittil på denne siden av sommeren.

Det var ordentlig huskaldt så jeg måtte slå på varmeovnene innen jeg satte meg ned for å jobbe. Orker ikke å sitte foran PC’n når temperaturen inne er lavere enn +20C, men nå begynner det å bli ganske deilig her kjenner jeg.

I går kveld var jeg på strikketreff sammen Bestisen og tre andre jenter/damer. Vi var hjemme hos den ene av dem, som bodde nedenfor en veldig bratt bakke. Jeg fant ut at det var smartest å rygge ned, for det var ikke så lett å få snudd bilen igjen etterpå om jeg kjørte ned. Som sagt det var bratt, smalt og mørkt, men om jeg skal skryte av meg selv så er jeg ganske god på å rygge. Så det tok ikke lang tid før bilen sto perfekt parkert foran huset med fronten mot utkjørselen og den bratte bakken.

De andre jentene/damene strikket, i mens jeg hadde tatt med meg virus-sjalet mitt og kom et par rader på det i løpet av kvelden. Det begynner å få litt bredde og da tar det lenger tid å bli ferdig med en omgang. Vi fikk servert både hjemmelaget banankake og skoleboller som en av de andre damene hadde med seg. Det smakte himmelsk godt kan jeg love. Praten gikk hele kvelden og plutselig hadde det gått 4 timer, og det var på tide å bryte opp å dra hjem igjen. Vi skal møtes igjen, og ble enig om at det behøvde ikke å være hver eneste uke. Det skjer jo en del andre ting i hverdagen for de fleste, så den neste som skal ha oss på besøk kommer tilbake igjen med når litt senere.

Når jeg kom hjem i går løp Vinja fram og tilbake mellom stua og meg, bare for å si at hun var helt klar for siste dose med medisin. Jeg har medisinen hennes av praktiske årsaker i stua, og Vinja roet seg ikke før etter at hun hadde spist godbiten med medisin inni. Da plutselig var jeg ikke så interessant lenger, i alle fall ikke før hun hadde vært ute å luftet seg på balkongen. Så jeg slapp henne ut sånn at hun kunne være der i mens jeg skiftet klær. Etterpå ville hun bare ligge i fanget og kose fram til det var på tide å legge seg.

Planene for denne tirsdagen er ikke lagt enda, men om pakken fra Kaffekapslen kommer så skal jeg dra ned å hente den. Jeg håper den kommer i dag, for jeg har ikke så mange puter med kaffe igjen….

Da var det på tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen 😊

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

14 kommentarer
      1. Vi snakket mye om hvor vi skulle være på dette strikketreffet vårt, og vi endte opp med at det var bedre å ha den hjemme etter tur. Mye mer trivelig, enn om vi skulle sitte på en kafe som noen foreslå. Klem 🤗

    1. Skikkelig bra gjort å rygge nedover Bakke i mørket.🤗
      Det er ikke enkelt.👏🏻
      Koselig med slike kvelder med strikking og skravling.🧶
      Nyt høstkvelden!🍃🍂

      1. Hehe, det gikk så fint å rygge, og jeg vil skryte litt av meg selv å si at jeg er i grunnen god på det 😊 Vi hadde det veldig koselig, og det ble en helt annen stemning enn når vi er på strikkekafe. Ha en fin onsdag, klem 🤗

      1. Det var veldig koselig, og vi 5 som var samlet går også veldig godt sammen. Hihi, jeg vil nok påstå at jeg er ganske god til å kjøre framover og bakover med bilen min. Da jeg lærte å kjøre, øvelseskjørte jeg på Økerntorvet og da kjørte vi rally baklengs 😉

    2. Slike treff er fine, mye garn og ord som ble utført den kvelden tenker jeg. Sov 1,5 time i ettermiddag, som kjent så skrev jeg på bloggen din kl 0322 natt til i dag, så det var godt med litt søvn. Så har jeg kasta ut TV, den ligger i en container ved Elkjøp. Ser lite på TV så derfor er det bare tull og ha x antall stasjoner når man kun kan se på en av gangen. Så hva som skjer på Farmen og andre serier hvor man skal sjekke opp hverandre på TV blåser jeg i. TV-bordet skal også ut for at det skal bli plass til ei bokhylle som er i det huset som mine foreldre snart skal flytte fra. Skal kontrollmåle i morgen, ta bilder så skal jeg til Lier og ordne alt. Ha en fin kveld.

      1. Ja man trenger litt avveksling i hverdagen, og et sånt strikketreff er perfekt. Jeg kunne aldri ha kvittet meg med tv, til det er jeg nok altfor avhengig. Ser jo den at dersom man ikke ser noe særlig på den at det kan være dumt å la den stå der å støve. Hvis man vil har man jo tilgang på enkelte kanaler på mobilen eller PC’n. Ha en fortsatt fin onsdag.

    3. Koselig med strikke-treff! Du er god til å kjøre bil, og bare det å ferdes i Oslo er ikke enkelt! Godt å høre at Vinja liker å ta medisin, men da smaker den sikkert ikke vondt. Idag skal vi ta toget fra Hønefoss til Bergen, – bruker fem timer men mye å se på turen over fjellet. Ønsker deg en fin onsdag! 🥰

      1. Så koselig med en tur over fjellet til Bergen, og det er fint oppe på fjellet om dagen. Ei jeg følger på Instagram la ut bilde fra Haukli i går, og da snødde det uten at det la seg. Bare virvlet litt rund. Jeg tror nok at jeg er ganske god til å kjøre bil, og har jo gjort det siden jeg var 18 år. Da jeg drev med øvelseskjøring så kjørte vi rally på vinterstid på Økerntorget, og det var sånn jeg ble god til å rygge 😉 Jeg har blitt veldig glad i disse strikketreffene, og gleder meg til hver gang vi skal møtes. Nå blir det nok litt over en uke til neste gang etter det jeg forså. Ha en fin onsdag, og kos deg på togturen 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg