Stiv nakke, plantestell og tilbake på jobb

Image by 0fjd125gk87 from Pixabay

Heisann!

Ute startet dagen med tjukk tåke, men nå er himmelen igjen blå og sola skinner. Temperaturen ligger på bare +1,2C, så det er ikke så varmt.

Jeg er tilbake i jobb igjen, på hjemmekontor, men formen er ikke helt på topp. Betennelsen er ikke så ille, men jeg er fortsatt veldig stiv i skuldrene og i nakken. Sistnevnte gjør at jeg har hodepine. Når arbeidsdagen er over om litt i overkant av 2 timer, skal jeg dra ut en tur. Kjenner at jeg trenger å røre på meg…

Da jeg våknet, av meg selv, i dag morges lå Vinja tett opptil halsen min. Hun glippet litt med øynene og mjauset å la seg ned igjen å sov mens hun malte høyt. Jeg trengte ikke å stå opp så tidlig så jeg lå en stund å hørte på den hypnotiserende spinnelyden fra henne, men sovnet ikke igjen selv.

Jeg fortalte jo i går at jeg hadde begynt å se på den Dansk-Færøyske serien Trom. Endte opp med å se på hele, og syntes den var grei. Kanskje ikke det mest spennende jeg har sett, og så var det litt slitsomt at skuespillerne snakket dansk og færøysk om hverandre. Noe som gjorde at jeg måtte ha på teksting. Siste episode sluttet på en sånn måte, at man skjønte at her måtte det komme en sesong 2. Hvilket jeg fant ut at det gjorde også 😉

I går pottet jeg om begge Avokado-plantene mine, som jeg selv har odlet fram fra stener jeg plantet i fjor. De trengte en større potte sånn at røttene fikk mer plass. Den ene vet jeg ikke helt om kommer til å klare seg, for bladene er veldig tørre. Røttene ser veldig fine ut, så jeg vet ikke om jeg kan beskjære stammen for å få ut nye blader. Må google litt om det tenker jeg. Den andre ser ut til å ha det helt fint… Litt merkelig ettersom de har stått i samme vindu, under samme temperatur 🤔

Da er lunchpausen min over, og det er på tide å ta fatt på arbeidsoppgavene igjen.

Håper du har og fortsatt får en fin tirsdag 🥰

 

 

9 kommentarer
      1. Tusen takk 💖 Ja nå er det rene vårstemningen ute her også. Jeg må snart ut å klippe av rosebusken min, og så fjerne et tonn med fuglefrø som fuglene har kastet på bakken. Ellers kommer bedet mitt til å se ut som en åker full med solsikker 😂 Ha en fin dag videre 🥰

    1. Herlig å komme ut i finværet ☀️, – håper du har fått tatt deg en tur og at hodepinen har forsvunnet! 🥰 Avokadoplanten min har også tørre blader, men den pleier å komme seg når det blir lengre dager. Håper det går bra med din også! 🤞 Ønsker deg en god resten av dagen! 🤗

      1. Jeg kom meg en liten tur ut og gikk meg en liten runde, før jeg dro ned å handlet litt. Nakken er litt bedre igjen i dag, så jeg har ikke kjent på hodepinene enda.
        Ja det er kanskje mørketiden som har påvirket avokadoplanten, så jeg får se hvordan det går med den. Ha en fin onsdag 🥰

    2. Håper du snart blir bedre med nakken, slitsomt å ha det slik…
      Håper du fikk vært ute en tur etter jobben – det gjør alltid godt..
      Spennende med plantene dine da! hva som klarer seg… 🙂

      1. Ja jeg fikk meg en liten spasertur i det fine været, før jeg dro ned for å handle litt. Nakken er noe bedre i dag, fortsatt stiv men bedre.
        Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å drive fram planter av advokadostenene, men de har blitt veldig store. Skal ta bilde av dem å vise hvordan de ser ut 😊

    3. Au da! Det er så vondt å ha vondt i nakken, og da får man også vondt i hodet. Når jeg kjenner jeg er stiv i nakken setter jeg meg ned med en varm ispose på nakken. Det er kjempegodt.

      Håper du blir bra igjen ❤❤❤😊

      Moro å se om plantene dine klarer seg, og det tror jeg siden du må ha grønne fingre.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Den stive nakken og skuldrene er noe som kommer med jevne mellomrom, men det er heldigvis bedre igjen i dag. Jeg har en sånn bønnepose som jeg varmer i ovnen (har ikke micro), som jeg legger på når
        det blir for ille. Det har ikke vært til noe særlig hjelp denne gangen. Skal komme med bilde av avokadoplantene senere 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg