Startet dagen med å krangle med printeren 🖨️

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Heisann!

Nok en dag med knallblå himmel og sol. Temperaturen ligger på +4,8C men det kjennes ut som det er mye kjøligere.

Jeg er ofte i Fjellhamar kirke til både Arbeidsstue og medlemsmøter, og parkerer da på den nederste av de to parkeringsplassene. Der kan man ikke stå uten tillatelse om man blir i over 3 timer, noe det fort blir på medlemsmøtene. Det skal ligge parkeringslapper inne kirken, men da jeg skulle hente det om tirsdagen var det ingen igjen. Derfor bestemte jeg meg for å lage meg en selv, som jeg skal bruke allerede i kveld.

Det å lage lappen var ikke noe problem, og jeg lagde den i størrelse som et bankkort for da kunne jeg laminere den. Det å printe den var ikke fult så enkelt, for selv med printer app på pc’n nektet printeren å skrive ut noen ting. Jeg fikk tilgang via mobilen, men da ble ikke resultatet så bra. Det viste seg at jeg måtte kjøre et par renseprogram + tørke av print kasettene. Ble ikke helt perfekt, men jeg orket ikke å krangle mer med printeren. Får heller ta det mer grundig senere en gang 🖨️

I går ble det en lang dag for meg… Først var det Strikkekafé fra 11 – 14:45, som var veldig koselig, og vi fikk til og med besøk av 4 nye damer som hadde med strikketøy. Bestisen hadde lagt ut informasjon på flere Facebook grupper, og det hadde tydeligvis flere fått med seg. Så får vi håpe de kommer tilbake neste uke, og kanskje sammen noen flere nye. Etter Strikkekaféen gikk turen bort til Rolvsrud hjemmet hvor det var styremøte i Revmatikerforeningen. Jeg gikk jo inn i styret i forrige måned og dette var det første møtet jeg var med på.

Klokka var omtrent 17:15 da jeg låste meg inn her hjemme, og da var jeg dønn sliten å hadde mest lyst til å krabbe under dyna. Kunne ikke det med en gang, for jeg hadde lovet å ringe min tante på 91 år. Hun ringte tidligere på dagen for å prate, og da kunne ikke jeg snakke med henne. Vi pleier å snakke sammen jevnlig, men nå var det en stund siden sist. Av erfaring så utsetter man ikke å ringe til eldre mennesker, for da kan det faktisk hende man er for sent ute!!!

Nå ble jeg veldig frossen og da er det på tide å reise seg og røre på seg, noe som pleier å hjelpe 🥰

Håper du får en flotters torsdag 🥰


12 kommentarer
      1. Ja fristelsen til å hive printer ut av vindu var der, det kan jeg love deg 🙈 Det er mye som skjer utover nå av sosiale ting, og jeg gleder meg faktisk til hver ny uke som starter. Klem 🤗

    1. Best når alt fungerer som det skal! Jeg kranglet med printeren i vinter engang, men fant ut av det tilslutt. Jeg skal avgårde å gi blod i begynnelsen av april, og der må vi også legge lapp i ruta om vi ikke skal få bot. Koselig med strikkekafé, – her er det slikt på tirsdager, men jeg har visst glemt å være med. Skal huske på strikkekinoen neste tirsdag! Kos deg resten av dagen i finværet! 🤗☀️

      1. Jeg bruker ikke printeren like mye som før, men av og til må jeg å da er det greit at den fungerer som den skal. Jeg brukte den nye parkeringslappen jeg lagde i går, og det lå ingen bot på ruten da jeg kom tilbake etter 3,5 time 😊 Jeg gleder meg alltid til Strikkekafé, og fortsetter det å komme nye til er det jo helt fantastisk. Det blir ikke noe strikkekino på meg, men jeg skal på kino neste fredag å se på Hammarskjöld. Den har jeg hatt veldig lyst til å se. Ha en fin fredda, klem 🤗

      1. Bor man alene, så er det greit å kunne fikse en del selv. Printeren og jeg der i mot blir ikke alltid enig, men nå ordnet det seg sånn passelig denne gangen. Må nok rense litt mer ser det ut til. Viktig å være med på ting og ikke sitte inne, for det er veldig lett at man gjør det når man har dårlige dager. Med så mange morsomme aktiviteter på timeplanen, så blir stort sett dagene fine selv om de ikke alltid starter sånn. Klems 🤗

    2. Grrr…. tekniske duppeditter som ikke virker er pyton…..! Og ja, jeg er så enig – eldre mennesker utsetter man ikke å ringe til eller besøke! Klem <3

      1. Jeg er veldig glad i tekniske duppeditter, og bruker dem ofte og gjerne. Når de ikke virker som de skal går det ei kule varmt her, men som regel klarer jeg å løse det. Ikke helt i mål med printeren, men jeg skal nok få orden på den til slutt 😉 Jeg har gjort den dumheten å vente med å ringe til en eldre “ekstra tante” for jeg var så sliten. På natten/morgenen inne jeg rakk å ringe henne døde hun, og det har plaget meg mye… Selv nå i dag kan det komme opp å gnage litt. Klems 🤗

    3. Når printeren ikke virker…. grrrrr…. tålmodighet!!!!
      Du har en sprek tante du da 🙂 Men det har forresten jeg også 😀 Man glemmer alderen på en måte 🙂

      Lag deg en fin fredag 🙂 klems

      1. Ja tante er sprek hun, og bor for seg selv i eget hus. Hun kjører sånt overbygd el kjøretøy til butikken fra det er bart om våren til snøen kommer om høsten. Kvikk i tankene, og hun er en fryd å snakke med. Det er svært sjelden samtalene våre er under 1,5 time 😉 Jeg bruker ikke printeren like mye som før, men når jeg gjør det vil jeg at den skal virke. Jeg er ikke helt fornøyd med kvaliteten på utskriftene enda, men jeg har ikke gitt opp 😊 Ha en strålende fredda 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg