Starter uken med et par timer i vaskeriet 🫧

Image by Pexels from Pixabay

Heisann og god mandag!

Ute er himmelen helt blå og vinden som fikk trærne til å danse i går har blåst seg bort. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +4,3C, men det tar seg nok opp.

I dag hadde jeg på alarmen som ulte før Vinja rakk å komme å vekke meg, men hun var ikke sen om å hoppe opp i sengen når hun hørte jeg var våken 😉

Jeg er akkurat ferdig med å samle sammen det som skal vaskes i dag, og det ble ikke like mye som forrige gang. Satte meg på kl 12 i dag i vaskeriet, og kan sitte å kose meg med kaffen og bloggen en stund til før jeg må gå ned. Greit å gå ned litt før tiden min starter, for det kan jo hende jeg får satt i gang maskinene litt før om forrige person er ferdig.

Da jeg brukte vaskeriet fast for flere år siden, hadde vi noen personer som vasket når de selv ville. Var man 10 minutter forsinket ned, så var de der å satte i gang maskinene med sitt tøy. Det har de kun lov til om de som har timen ikke har kommet innen 30 minutter mener jeg det var. Når jeg jobbet så skjedde det et par ganger, og da stoppet jeg bare maskinene og slang ut tøyet deres og puttet inn mitt! Ble noen sure miner av det, men det var jo ikke så mye de kunne si.

Jeg må snart få noen til å hjelpe meg å koble fra og fjerne den gamle vaskemaskinen.  Det blir ingen ny, og jeg tenkte da at jeg heller skulle sette en hylle med underskap der i stedet. Kikket litt på nettet hva IKEA hadde, men tror heller jeg skal dra dit i stedet for å se bedre på utvalget. Noen ganger har de mer i butikken enn det jeg har klart å finne på nett.

Tror jammen jeg må fylle opp koppen med litt mer kaffe jeg, og kanskje spise litt innen jeg skal ned å sette i gang maskinene 🤔

Håper du får en fin start på uken 🥰


8 kommentarer
    1. Sola varmer bra idag, men det hadde vært kaldt i natt så jeg, – ofte det på våren. Kjekt med bedre plass til forskjellig, og enklere å bruke vaskeriet nå som du ikke jobber. 👍 Kanskje du kan spørre vaktmesteren om hjelp, ellers er det sikkert noen som kan være behjelpelig med å få ut vaskemaskinen. Ønsker deg en fin mandag! 🤗

      1. Jeg var oppe en tur i natt, sånn rundt kl 3 og da var det -1,5C ute. Nå har sola fått ta, så det er ordentlig lunt og varmt inne i kroken hos meg. Badet mitt er ikke så stort, så det skal bli godt å få bedre plass der. Enten får jeg vaktmesteren til å hjelpe meg, eller så kan også niesen til Bestisen gjøre det. Hun kan nok også skaffe en henger vi kan lempe den på og kjøre den vekk. Klems 🤗

      1. Jeg har ikke hørt noen av naboene klage nå på at noen tar seg tilrette, så jeg tenker det går greit. For meg som ikke har fått tørt tøy samme dag som jeg vasker på flere år, er jo dette luksus egentlig 😉

      1. Vaskingen gikk helt fint og jeg var ferdig innen 2 timer 😊 Ja det er veldig kjekt med et stort vaskeri, som også ligger bare en trapp ned. Håper du har hatt en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg