Søvn, julebelysning og strikkekino

Image by Szabolcs Molnar from Pixabay

Heisann!

Ute var det sol for ikke lenge siden, men nå er det litt grått. Iflg yr.no så skal sola komme tilbake igjen. Temperaturen har lagt seg på rødt, og er oppe på +3,2C.

Natt til i går ble det bare et par timer søvn på meg, dels for at jeg satt alt for lenge oppe men også for at jeg hadde vondt i ryggen. Hele dagen hadde jeg følelsen av at hode var fylt med bomull, og jeg hadde vanskelig for å konsentrere meg noen ting. Etter å ha spist middag og vasket opp, dumpet jeg kroppen ned i godstolen for å ta meg en liten strekk…. Strekken varte i 6 timer den 😮. I nærmest zombie tilstand gikk jeg rundt å slo av alt lys før jeg ramlet ned i senga, og sovnet igjen med en gang. Vinja skulle egentlig hatt medisin kl 21, men det ble alt for sent så hun gikk uten…

I dag våknet jeg før kl 8 å kom meg opp av senga med en gang, og tok morgenstellet til Vinja. Hun var ikke helt klar til å stå opp enda, men 1 time senere når det var tid for medisin så satt hun klar i sofaen og ventet i mens jeg gjorde den klar 😸.

Ettersom ryggen er i ganske godt humør i dag, gikk jeg ned i kjelleren og hentet gardintrappen. Så var det ut på balkongen for å ta ned julebelysningen. Vi var 3 stk som fortsatt hadde belysningen oppe, nå er det bare en igjen. Det sjelden jeg lar den henge oppe så lenge som jeg har gjort nå, men det er jo så koselig. Ryggen klarte seg helt fint, og det gjorde de stive leddene i bena også.

Vaskemaskinen går for fult med siste rest av jula, nemlig alle røde håndklær, vaskekluter og pledd. Så nå er definitivt alt som minner om jul ferdig for nå. Noen av dem farger så inn i hampen at jeg kunne ikke ta dem sammen med noe annet, derfor har de blitt liggende til nå.

Gleder meg til i kveld, for da er det igjen strikkekino på Odeon i Lillestrøm. Filmen som ble stemt fram denne gangen er filmen om Whitney Houston. Jeg stemte også på den, for jeg har hørt så mye bra om den. På andre plass kom En mann ved navn Otto med Tom Hanks, som jeg også har veldig lyst til å se… Huden på fingrene mine er snart ferdig med å flasse, og med en god dose håndkrem tror jeg det blir mulighet å strikke noen rader på sjalet mitt mens jeg ser filmen 😊

Nå sitter Vinja ved siden av meg og stirret med et anklagende blikk. Klokken er snart 11, og hun er helt klar for at matkoppen fylles opp med våtfór. Da er det vel best å gjøre som Frøken Pus befaler, hihi 😸

Håper du får en strålende mandag 🥰

14 kommentarer
    1. God formiddag 😀
      Ja pusen vet hva som skal til det er helt sikkert 😀
      Godt ryggen er bedre – og strikkekino til kvelden blir bra!

      God mandag til deg 🙂 klem

      1. Ja Vinja vet hva hun vil og når hun vil det, ellers så blir det bråk, hihi
        Veldig deilig at det har slipt i ryggen, og at jeg kan bevege meg normalt igjen. Klem 🤗

    2. Godt du fikk sovet ut, og at ryggen ble bedre. Her har jeg også fått vasket opp hånklær og gardiner som har ligget etter jul, så nå er den over for denne gang. 😉 God mandag! <3

      1. Jeg trengte nok å få sovet ordentlig ut nå, for det var ikke noe igjen av overskuddslageret. Godt å bli ferdig med alt som har med jula å gjøre nå, og begynne å lengte etter lysere og varmere tider. Klem 🤗

    3. Det er jammen bra du kom deg i rute igjen etter natta nesten uten søvn. Godt ryggen er bedre også. Da blir det nok riktig så koselig på strikkekino i kveld 🙂
      De dyra altså…..De har innebygget klokke i hodet 🐈🐱
      Kos deg med dagen 🥰

      1. Kroppen hadde ikke mer igjen å ta av, og da var det bare å synke ned i drømme land. Behøvde ikke å vente på Jon Blund engang 😉 Kroppen er tilbake til normalen og det kjennes veldig godt. Slitsomt når man nesten ikke kommer opp av stolen en gang uten at det hogger i ryggen. Hehe, ja dyra har innebygd klokke det er helt sikkert. Dessverre så kastet hun opp like etter hun hadde spist litt, så nå ligger hun på senga og slapper av. Maten blir nok borte i løpet av dagen tenker jeg 😉 Klem 🤗

      1. Ja det hjalp virkelig å sove ordentlig ut, for kroppen og hode fungerer dårlig ellers. Filmen i går var veldig bra, og jammen fikk jeg strikket en del omganger på sjalet også 🥰

    4. Godt å få sovet ordentlig ut! På lørdag var jeg så trøtt at jeg gikk og la meg kl. 18 og våknet ikke før kl 08 neste dag! Jeg har utebelysningen oppe, men slo av lysene for en stund siden. Det er så mye snø på den foreløpig, men det har minket mye idag. Her er det myyye vind og varmegrader nå. Kos deg med både strikking og film! 🥰

      1. Ja når overskuddslageret er brukt opp, må man bare lytte til kroppen og få seg en god natt søvn. Her har vi minusgrader igjen, men det er heldigvis vindstille. Det ligger noen cm med snø her enda, men brøytekanter og hauer med snø er noen meter høye enda. Filmen i går var så bra, og kan varmt anbefales. Fikk strikket en del omganger på sjalet også 😊

    5. Godt med nok og mye søvn. Satt på bussen i dag tidlig – fra selskapet Brakar – klokka var 0610 da ei dame ville ha med meg på en kundeundersøkelse. Så tidlig med buss som var knapt halvfull, sa nei til som mange andre. Dessuten deltok jeg på det samme i fjor. Fikk en link via sms til skjema med masse spørsmål, masse så jeg ga opp hele greia lokkematen var noe jeg har glemt. Var på kiwi i dag og det var veldig mye folk der som handla stort, mange som tenker på at maten blir dyrere etter 1.2. Har det i bakhode men handler man for mye blir det så ofte for mye. Men nå må jeg spise meg ut av kjøleskapet før jeg skaffer noe nytt. Men melk må man jo ha, men hvis man går tomt så drikk vann. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har sagt ja til sånne spørreundersøkelser en gang, hvor de sa at det tok bare 10 minutter å svare på alle spørsmålene. Noe det selvsagt ikke gjorde, så jeg ga også opp. Siden har jeg sagt nei når jeg har blitt spurt. Jeg gidder ikke å hamstre mat for at prisene går opp, for med bare meg i husholdningen er det ikke mye som går. Alt kan jo ikke legges i fryseren heller. Ha en fin tirsdag.

    6. Ønsker deg en kjempefin kveld på kino…bare til å nytte det. Koselig å komme ut og se fil med andre..herlig.
      Godt å rydde litt…Jeg er også treg med å ta vekk utelys, så fint med lys i mørket syntes jeg da 🙂
      Klem til deg..

      1. Vi hadde en veldig fin filmopplevelse i går, og filmen kan varmt anbefales om man liker Whitney Houston. Enig med deg at det er fint med lys når det fortsatt blir fort mørkt, men ettersom jeg bruker fargede pærer blir det litt mye når januar er over. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg