Sovemorgen, Nøtteliten og så er det freddan’

Gul Ildtopp i påskepotten

Hei og god formiddag!

Ute har det fine været kommet tilbake igjen, med en knallblå himmel og sola som skinner inn på balkongen min. Det blåser en del i dag ser jeg, men kaldt er det ikke. Temperaturen i solveggen er allerede opp på +19,9C.

Nøtteliten holdt nettopp på å sloss med fuglemateren, som var tom. Så jeg gikk for å hente mer frø, og før jeg åpnet balkongvinduet banket jeg forsiktig på veggen for å si fra at jeg kom. Når jeg kikket ut satt Nøtteliten litt nedenfor å kikket, men forsvant da jeg hentet opp fuglemateren. H*n har ikke kommet tilbake igjen, vil vel være trygg på at jeg ikke dukket opp igjen tenker jeg 🐿

Jeg innvilget meg en sovemorgen i dag, og sto ikke opp før kl dro over 10. Vinja kikket litt surt på meg da jeg kom inn i stua, for hun er jo vant til å få medisin ved 9 tiden. Noen ganger lurer jeg på om Frk Pus kan klokka.

Til påske kjøpte jeg en gul Ildtopp, bilde over her, og nå som det begynner å bli så fin temperatur både om natten og dagen skal den flytte ut. På balkongen har jeg en grønn krukke jeg kjøpte i fjor, som den skal få stå i på bordet. Pleier å ha en to tre Ildtopper på balkongen, for de tåler både uutholdelige varmen der ute og litt kjølig vær.

Planen for denne fredagen? Nå på formiddagen skal jeg rydde og få unna oppvasken fra i går. Så sent på ettermiddagen skal jeg ned til Iris Nailbar og fikse neglene mine. Å hva det blir ut av det, kommer jeg tilbake til 😉

Håper du får en herlig fredda 🥰

 

16 kommentarer
    1. Så varmt du har det, herlig! Rene sommeren. Ekorn er så fine, livredd for å kjøre på de når de plutselig spretter over veien. Høres ut som du har en god dag, tenker det er godt å få stelt negler. Jeg skal straks pakke en bag for en overnatting i trønderhovedstaden. Nyt fredagen :). Klem <3

      1. Ja vi har hatt mange fine og varme dager nå, men i dag ble det litt kjølig igjen. Vi har mange ekorn her jeg bor, og jeg også veldig redd for å treffe dem bilen. Det var så deilig å få stelt neglene sine, og du stikke innom når du har tid å se hva jeg gikk for av lakk 😉

    2. Så flott ildtopp med masse knopper! Den kommer til å trives ute på balkongen. Du har mange flotte planter, – ser at du har grønne fingre! Strålende sol og litt vind her også idag. Kos deg på nailbar, – gleder meg til å se resultatet! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Når jeg kjøpte Ildtoppen valgte jeg en som hadde mer knopper enn blomster, for da ville den stå mye lenger. Jeg har ikke flyttet den ut enda, men blir ikke lenge for nå. Det var så deilig å ordne neglene, og et nytt innlegg med bilde ligger ute nå 😊

      1. Det er ikke ofte jeg ligger så lenge nå, for jeg ble vant med å komme meg senest 9 da Ronja levde å skulle ha insulin til faste tider. Allikevel er det veldig deilig å kunne ligge litt lenger innimellom. Når jeg skulle kjøpe Ildtopp, så valgte jeg en som hadde mer knopper enn blomster for at den skulle stå fin til påske 🥰

    3. Det er fint ute med sol. Men tannlegen var ikke den beste ting nå før helgen. Må trekke ei tann neste måned så det var greia sin det. Er trett her jeg sitter og skriver så det blir vel litt søvn snart. Mulig jeg slipper meg i morgen, derfra vil jeg sjekke en ny kiwi som ligger like ved de nye lokalene til den jobben jeg hadde før. Ha en fin kveld.

      1. Ja vi har hatt mange dager med fint og varmt vær nå, men i dag er det skyer, blåser og ikke så varmt. Usj, ikke noe særlig å måtte trekke tenner, men må man så må man. Jeg skal til årskontroll i midten av mai måned, og håper jeg slipper unna med bare sjekk og pussing. Ha en fortsatt fin søndag.

    4. Godt å få tatt igjen litt søvn.😊
      Jeg har aldri tenkt på å la ildtoppen stå ute. Det var lurt. Det blir spennende å se resultatet fra neglesalongen.😊Fint med litt egenpleie.😊

      1. Ja det var godt å kunne sove litt lenger en dag, kjente jeg trengte det. I de siste årene har jeg hatt 2 – 3 Ildtopper ute på balkongen var mai/juni skifte, og de har stått med blomst helt fram til frosten kom på høsten. Det virker som om de trives best når det er veldig varmt på balkongen min, noe det ofte er om sommeren. Har ikke flyttet ut den gule enda, men det blir ikke lenge til nå. Om du vil se hvilken farge jeg gikk for på neglene mine, så ligger det et nytt innlegg ute nå 😉

    5. Nydelig blomst i påskekrukka di, hadde en slik før jeg også…men det finner jeg ikke lenger..
      Gleder meg til å se neglene dine….God kveld og klem fra meg.

      1. Jeg er veldig glad i Ildtopp, for det er en hardfør plante som trives både ute og inne. Potten kjøpte min mor for mange år siden, og den ble flittig brukt. Etter at hun ble borte har den for det meste stått i esken sin, men i år fikk den komme fram fra glemselen. Bilde av neglene ligger ute på bloggen nå, om du vil ta en titt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg