Sovemorgen, meldekort og julebrus saft…

Image by Ildefonso Gómez Sierra from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Ute er det endelig klarvær og for litt siden kunne jeg faktisk se sola for første gang på noen dager. Det blåser en del i dag også, så det føles nok kaldere ut enn det faktisk er. Temperaturen ligger på +1,6C.

Nå har jeg akkurat fylt ut og sendt inn “Meldekortet” mitt til Nav, og denne gangen kom ikke OCD’n min og lagde trøbbel. Rart å tenke på at jeg skal fylle ut og sende inn meldekortet 2 ganger til og så er jeg ferdig med det. Det blir både rart og godt på en gang å slippe å drive med det hver 14 dag.

Jeg satte ikke på noen alarm når jeg gikk å la meg i går, og sov fram til kl 10 når Vinja hoppet oppå meg. Hun syntes nok at mamsen hadde sovet litt vel lenge, og at det var på tide å stå opp. For hun skulle jo ha godbit med medisin må vite 😻 Nå har hun også fått våtfóret sitt, og ligger å dormer på sengen min.

De siste årene har det vært så mye snakk om denne saften som smaker som julebrus. Jeg kjøpte den for første gang i fjor, og syntes den var veldig god. I år har jeg ikke klart å få tak i den. Så var jeg innom Coop Extra her tidligere i uken, og de hadde sin egen som heter “Jule Frii” (uten sukker) som faktisk smaker som julebrus. Jeg kjøpte et par flasker, og blander i boblevann fra Sodastream maskinen og vips så har jeg julebrus 😉 Tenkte at jeg skulle kjøpe et par flasker til å gjemme i skapet, sånn at jeg har hele desember måned 😉

Hva er så planene for denne dagen? Vel, ettersom jeg ikke kom meg i butikken i går, så må jeg ut for å kjøpe et brød og noe annet småtteri. Har ikke helt bestemt om jeg bare skal dra på Oppsal eller om det blir en tur ned på Bryn senteret… 

Håper du får en fin lørdag 🥰

 

18 kommentarer
      1. I dag har sola vært framme hele dagen, og det ble en nydelig dag ute. Ja det skal virkelig blir godt å slippe meldekortet, både til NAV og timelister på jobb. Jeg håper ikke det blir så veldig mye mindre, men vi får se…

    1. Godt å slippe styret med meldekortet snart! Jeg kjøpte et par flasker med Fun Light sin julebrus-saft, men ser at også Zeroh har både en rød og brun variant. Veldig godt med boblevann i, for da blir det nesten som julebrus! 😋 Ha en fin lørdagskveld! 🥰

      1. Ja jeg gleder meg til å slippe meldekortet og timelistene til jobbe. Jeg fikk ikke tak i den saften jeg skulle kjøpe, for det var flere som hadde sett den. Det var helt tomt, men jeg fikk en av de ansatte til å legge inn en bestilling på mer. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

    2. Godt med å slippe dette styret….2 ganger til og du kan slappe og pengene kommer inn av seg selv..Jeg har jo flere venner som er pensjonister..De er lykkelige! Penger på konto uten å jobbe for dem..
      Jeg fikk tak i safta jeg for 5-6 uker siden, men står i kjøleskapet.. Ikke åpnet enda.

      1. Ja det skal bli deilig å bli ferdig med alt dette her, og jeg gleder meg. Jeg fikk ikke tak i den saften jeg var ute etter, de var utsolgt. Jeg huket fast i en av de ansatte, og fikk han til å bestille opp mer. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

    3. Godt med klarvær nå i november. Det trengs når det er mørketid. Da føles det mye lysere.🤩
      Det blir nok deilig å slippe de meldekortene.🤗
      Nydelig bilde du har fått til header nå.🤩
      Nyt lørdagskvelden!🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg prøvde å ta bilde av min egen Kristtorn, men det ble så dårlig at jeg hentet et fra Pixabay i stedet 😉 Det at sola kom i dag, gjorde virkelig at det ble lysere og triveligere ute. Varmt derimot var det ikke, for vinden hadde en egen evne til å blåse og finne åpninger i klærne, brrr 😂 Nyt og kos deg med lørdagskvelden du også 🤗

    4. Fortsatt uten nett hjemme. Skal be om hjelp til ontech.no i morgen, venter til i morgen. Kjipt uten nett i lengden så det er bra jeg har biblioteket. Tok en skogstur i går kveld men det er ikke alltid jeg er like heldig med bålene jeg tenner opp. Så det ble bare kakao og pølsene tok jeg når jeg kom hjem. Men det ble en fin tur på 1,5 time. Tidlig i morgen så jeg et rådyr mellom blokkene, så det er mye av de men ikke så ofte jeg ser dem. Så er huset i Lier solgt for 4,4 mill kr, var oppført til 4,8 i annonsen men vi gikk noe ned. Ble i grunn overrasket selv at det ble solgt såpass fort. Men det er noe igjen i huset så jeg må avtale men søstra mi om når det passer. Det som er igjen er to bokhyller som jeg skal ha den ene og den elste søstra mi den andre. Ha en fin dag.

      1. Så rart at du fortsatt ikke har nett, har du kontaktet de som du har abonnement hos? De kan jo kjøre en feilmelding og oppdatere internett fra seg. Det har de gjort for meg et par ganger, når jeg ikke kunne løse det selv. Både vemodig og fint at huset ble solgt så fort tenker jeg. Ha en fortsatt fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg