Søndag med klesvask, venninnebesøk i går og katteliv

Image by Uschi Dugulin from Pixabay

Heisann og god dag!

Solen skinner og himmelen er blå, med andre ord en helt fantastisk dag utenfor. Temperaturen da jeg sto opp i dag ved 9 tiden var +2,3C, nå noen timer senere er den oppe på +15,7C i sola 🌞

Jeg har ikke ligget på latsiden denne søndag formiddagen, selv om jeg mest hadde lyst til å gjøre det. Etter at Vinja hadde fått sin medisin og morgenstellet hennes var ferdig, ryddet jeg og fikk unna oppvask fra i går, fant jeg fram haugen med klær og håndklær som skulle vaskes og fikk i gang vaskemaskinen. Før kl 10 satt jeg klar foran tv’n og så på episode 602 av Outlander, som jeg ikke hadde fått sett enda. En ny episode slippes på Viaplay i morgen, og da må jeg være klar.

Bilde er lånt fra tine.no

I går kom Bestisen på besøk med strikketøy og godt humør. Vi skravlet og strikket et par timer innen jeg begynte med middagen.

Jeg hadde jo kjøpt en sånn ferdig pakke Moussaka fra Toro da jeg var i Sverige. Det eneste jeg trengte å gjøre var å steke opp litt kjøttdeig, tilsette vann og kjøttsausblanding. Så koke opp melk sammen med potetblandingen, og så legge det lagvis i en ildfast form med ost på toppen. Jeg hadde ikke ferdig revet ost så det ble skiver i stedet, men det fungerte like fint det. Den originale Moussaka’n lages jo på en helt annen måte, og jeg skal teste ut det en annen gang. Godt ble det, og nok til at jeg har middag i dag.

Etter at vi hadde spist kom strikketøyet fram igjen, og jeg klarte å komme noen rader oppover på pleddet mitt. Bestisen strikker på en genser i nydelige høstfarger, og etter det hun sa skal hun bruke den da.

Jeg kjørte Bestisen hjem ut på kvelden, og da jeg kom tilbake igjen løp Vinja ut i oppgangen. Hun var først litt forsiktig, men så ble hun mer modig og sprang oppover trappene med høy haleføring. Til slutt endte hun opp hos naboen rett over meg, og der sto hun på to ben å mjauset høyt og ville inn. Døren lignet jo min, så hun trodde at det var der vi bodde. Når jeg forsøkte å løfte henne opp ble hun helt vill, men på andre forsøket gikk det. Da vi kom ned og skulle til å åpne døra, ville hun ikke sitte på armen mer og satte den ene kloa inn i øret mitt så blodet rant. Fikk stoppet det til slutt, og var jo spent på om det ville bli betent… Noe katteklor har lett for å bli hos meg, men det har heldigvis gått veldig bra 🥰 Nå er frk Pus ute på balkongen i sola og koser seg.

Håper du har og fortsatt får en fin søndag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Noen sysler er bare koselig på søndager. 🤗 fikk ny vaskemaskin i uka, satt på koke vask i dag. Og den pøser ut skum og vann gjennom vaskepulver luka. 😱 blir nok en affære det her.

      1. Neimen huff da, det hørtes ikke bra ut for det er nok ikke riktig 🤔
        Her gikk klesvasken uten noe dramatikk. Nå skinner sola og jeg sitter med bena på krakken ute på balkongen og nyter dagen 🌞

    2. Hørtes ut som en fin dag. Litt sysler er koselig å gjøre, også på søndag, men jeg har ikke gjort mye annet enn å lage mat. Her er det mannen som har arbeidslyst og ork. En tur ut i sola var det eneste jeg ville gjøre i dag 😉

      1. Ja både i går og i dag har vært fin, men nå har peppen gått ut av kroppen. Har nettopp spist resten av Moussakaen, og har mest lyst til å legge meg ned å sove 😴 Det var godt å bli kvitt klesvasken i dag, for i morgen skal sengen skiftes. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Ja frk Pus har temperament, når hun ikke får det som hun vil. Noe hun ikke alltid får, og da ender jeg opp med klor både her og der.
        Veldig hyggelig med besøk, og vi koste oss virkelig 🥰

    3. Koselig med besøk, og Moussaka fra Toro må jeg prøve engang! 🙂😋 Uff ja, Vinja trodde nok hun var ved riktig dør og ble litt fortvilet, men moro at hun har blitt litt mer vågal mht. til å gå ut av leiligheten 😺 Nå går vaskemaskinen her også. Ha en fortsatt fin kveld! 🥰

      1. Ja vi storkoste oss hele ettermiddagen og kvelden 😊 Jeg kan varmt anbefale pakken med Moussaka fra Toro, den er veldig god. Bestisen tåler ikke så godt ris, så da er dette en fin erstatning når man skal servere middag. Alle dørene her er like, og Vinja forsto ikke forskjellen på 1 og 2 etasje. Det var ganske sent og helt stille over alt, så mjauingen hennes hørtes veldig godt. Bortsett fra det er det veldig gøy at hun vil ut å utforske litt. Ha en fortsatt fin søndagskveld du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg