Sommertid, snø og sløv søndag

 

Hei og god formiddag!

Ute skinner solen fra en himmel med noen hvite skydotter her og der. Det blåser litt, så det er nok kjøligere enn gradene viser, nemlig +3C.

Har du husket å snu klokka i natt? For å si det sånn, så husket jeg på det i går kveld og tenkte at jeg skulle stille de to manuelle klokkene jeg har (på soverommet og på kjøkkenet) før jeg gikk å la meg. Husket jeg det? Nei jeg gjorde jo ikke det vettu. Ikke at det spiller så stor rolle, for det er søndag og jeg har ingen avtaler i dag.

Det som er bra nå er at vi er tilbake til den innebygde klokken til Vinja, sånn at jeg slipper maset etter våtfór en time for tidlig.

Da jeg dro ned for å fikse neglene mine litt etter kl 17 i går, så jeg at det kom noen få snøfnugg dalende ned. Tenkte at det blir det vel ikke noe ut av, men hvor feil kunne man ta. For i løpet av natten har det kommet såpass at det dekker alle de bare flekkene vi hadde fått de siste dagene. Krysser fingrene for at sola smelter det vekk igjen ganske fort 🌞.

Planen for denne søndagen er å strikke litt videre på genseren min. Har måtte la den ligge i noen dager igjen pga den vonde skulderen. Tenkte jeg skulle legge opp til den første armen, og så kan jeg ta med den på strikkekino i morgen. Veldig greit å ha noe som ikke er så stort når man sitter der. Utover det har jeg ikke bestemt noe mer.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰.

23 kommentarer
    1. Håper skulderen din blir bra i en fei 🙂 Det er så morsomt å strikke, i alle fall når man ikkemister masker og alt går greit 🙂 Ha en super dag og kos deg på sktikkekino <3 klæm

      1. Blir nok aldri bra igjen, ikke helt i alle fall, men jeg håper at betennelsen roer seg snart. Jeg elsker å strikke og hekle, men må passe på at jeg ikke overdriver. Gleder meg sykt til strikkekino i morgen, for vi skal se The Whale med Brendan Fraser. Klem 🤗

    2. En perfekt søndag på dine kanter. 🤗 Klokkene stiller seg nesten av seg selv. Har en sånn storbpå en vegg, som må skrus på. 🤗 Nydelig påskevær her. Nyt søndagen. 🤗

      1. Det gode været har fortsatt også i dag, og jeg kan allerede se den bare bakken har kommet fram mer til i dag. Får krysse fingrene for at det kommer til å fortsette. Ha en fin mandag 🤗

    3. Hjemme fra turen til ski nå. Det ble en fin tur, tok lokaltoget ut og opplevde høyfart gjennom tunnelen på vei tilbake. Follotunnelen er flott, leste at den er bygd for 250 km/t så den er skapt for fremtiden. Ble litt mat PÅ Egon, er en fin plass. Så det er kort vei ditt, så jeg kan tenke meg flere turer ditt. Det ble flott vær ute men nå vil jeg sove litt. Middagen kan vente. Ha en fin dag.

      1. Jeg har ikke tatt toget på flere år, men når det går som det skal er det en veldig grei måte å komme seg raskt fram på. Egon har mye god mat, og vi spiser ofte der både lunch og middag. Ha en fin mandag.

      1. Det er jo det enkleste når de gjør det 🥰 Strengt tatt er ikke disse to manuelle klokkene nødvendig lenger, men jeg er så vant med dem at nå kan de få henge der til de ikke går mer. Ha en fin mandag, klem 🤗

      1. Ja noen ganger er det så godt at det ikke ligger noe i kalenderen, selv det er en hyggelig ting. Vi har fint vær i dag også, så snøen smelter mer og mer. ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    4. Noen klokker må stilles manuelt her også. Man venner seg fort til den nye tida, men liker det nok best når man får en ekstra time på høsten. 😅 Greit at det blir lenger lyst utover kvelden da. 👍 Vi har noen fuglekasser, så tømte de idag + satte opp et par nye, – ser de har begynt å se seg om etter bolig allerede. 🐦 Igår leste jeg hele krimboken av J.L.Horst. Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg, og så mister man gjerne tråden i den da. Kos deg med strikkingen og ha en fortsatt fin søndag! 🤗

      1. Nå syntes jeg faktisk at de ikke behøver å stille om klokkene mer. De sa det var siste gangen i høst, men nå var vi der igjen. Veldig deilig når det er lyst utover kvelden, for man føler man får så mye mer ut av dagen. Jørn Lier Horst vet å fange leserens oppmerksomhet, og jeg gleder meg virkelig til jeg skal ta fatt på en av hans bøker. Har ikke helt roen nå, men når påsken kommer så skal jeg hente fram leselysten. Ble nok litt mye strikking i går, så i dag er jeg helt stiv å kan ikke røre strikketøyet. Skulle ha vært på strikkekino, men har måttet droppe det. Håper du får en fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg, for dette er bare tull syntes jeg. De har jo lovet at det skal være siste gangen flere ganger, så kanskje dette var det 🤔 Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    5. At det aldri skal slutte å snø altså!❄️
      Den vinteren har jo vart evig føles det som.
      Kos deg på Strikkekino.🧶👌🏻🤩

      1. Mars er en lur måned når det gjelder været, og det kan være vi ikke har sett det siste av snøen enda. Håper selvfølgelig at det ikke kommer mer… Det ble ikke noe strikkekino i går, for jeg endte opp med å være stiv fra midt nede i ryggen til helt oppe i hode. Jeg får se den en annen gang. Klems 🤗

    6. Tenk på at nå er det endelig sommertid igjen. Egentlig er flytting av klokka frem og tilbake noe stort tull, men kroppen min fungerer best når det er sommertid. Det er kjempeherlig at vi har lysere ettermiddager og kvelder. Nå er det jo lyst når jeg drar på kor kl.18.30 om kvelden.

      Herlig å ha en avslappende søndag også. Det hadde jeg også, og slike dager er til for å lade batteriene.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg er enig med deg, og jeg gleder meg virkelig over at det blir lyst lenger utover kvelden. Så får vi også håpe at vi får mange fine soldager også, så man kan sitte ute på balkongen med kaffe og en spennende bok. Ha en fin tirsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg