Sommertid med lydbok på høytaleren

Image by Мария Агейкина from Pixabay

Hei og god torsdag!

Himmelen er grå i dag, men det er allikevel ganske sterkt lys ute. Den høye temperaturen vi hadde i går, har så langt ikke kommet i dag. Nå midt på dagen er det “bare +23,7C” ute.

Det var varmt inne i heimen i natt, men jeg har sovet ganske godt allikevel. Vinduene har stått i lufteposisjon, og balkongdøren på gløtt sånn at Vinja kunne komme å gå. Tror hun har sovet der ute i natt.

I dag har jeg funnet fram den lille høytaleren, og sitter å hører på Abid Raja sin bok “Min skyld”. Har begynt på den flere ganger, men mistet leselysten å lagt vekk selve boken. Nå hører jeg på den via Storytel. Det er en tøff bok å lese/høre, for det gjør vondt langt inn i hjerte å tenke på hvordan barndommen hans var.

Jeg har ingen planer for denne dagen, og svarte ja da datteren til naboen lurte på om jeg kunne låse inn noen som skal hente en sofa som står i kjelleren. Når denne personen kommer vet jeg ikke, for h*n skulle kontakte meg direkte. Håper ikke det varer så lenge til…

Balkongkassene mine ser litt triste ut med visne blomster, så det er på tide å ta en runde med saksen. Det er en god del nye knopper på vei, så det tar ikke lang tid før kassene igjen står i full blomst. Lobeliaene er gigantiske, og jeg tror at det kanskje ville ha vært lurt å bare kjøpe en plante og delt den. Noe å tenke på til neste sommer.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 


15 kommentarer
    1. Så godt med en så rolig torsdag. Og ikke mins temperaturer over 20 grader. Fint å pusle med plantene på en veranda. Det å lytte på lydbok liker jeg veldig godt. Må ordne meg slik at jeg får gjort det igjen :). Nyt torsdagen din og håper på dine vegner at sofahenteren kommer ganske raskt :).

      1. Det var deilig med et par dager med fint og varmt vær, for i dag er det betraktelig kjøligere men sola skinner. Plantene trengte virkelig kjærlighet, og nå er de i mye bedre humør. Sofagjengen kom ved 19:30 tiden, og de fikk den ut av kjelleren og var så fornøyd med den 😊

    2. Fint å lytte til en lydbok! Jeg har hørt om barndommen til Abid Raja, – godt at han har fått det desto bedre nå! ❤️ Ja, nå er det virkelig varmt, selv når sola er borte! 🥵 I natt hadde jeg bare et dynetrekk over meg, og det var sånn passe. Jeg sådde henge-lobelia iår, – strødde noen frø i små potter, men kunne ha delt de også. De blir store etterhvert. Ha en fortsatt fin dag! 🥰

      1. Jeg må dessverre innrømme at jeg ser alt for mye tv, og det er på tide å hvile hjernen litt å høre på en bok. Tidligere i år var jeg jo å hørte på Abid Raja prate om boka, og om livet sitt. Det ble en fin kveld, men det er jo noe helt annet å lese boka. Syntes det er lettere å få med meg innholdet når jeg hører via høytaleren, i stedet for propper. Det har vært noen varme dager og netter nå, men i dag har vi endelig hatt temperaturer som var litt mer etter min smak. Lobelia blir veldige stor, så det lønner seg å dele opp. Ellers tar de helt overhånd. Ha en fin fredda 🥰

    3. Det kom ei kraftig skur her i ettermiddag men varte ikke lenge. Mine foreldre har satt flytting på is enn så lenge, de var på visning på leilighet men den var litt skivebom. Selv om ting tar tidd håper jeg det dukker opp en leilighet ikke så langt unna med alt på ei flate som de vil trives i. Selv om det til tider er stille på jobben nå så flyr dagene, helgen er planer klare. Til søndag skal vi ha årets grilling hos mine foreldre. Vi blir 18 stykker så det blir gøy – det andre i helga kunne jeg ha spart meg for. Men blir ikke så lenge borte. Satte tannbørsten til ladning nå for plutselig kommer det sms fra tannlegen. Og tannpuss er det blitt liten aktivitet på i de siste ukene. Det ligger en pose full av pant som venter på meg her borte så jeg tar en tur på kiwi snart. Ha en fin kveld.

      1. Greit å ta seg god tid når man skal se etter leilighet, sånn at man blir fornøyd og at man kan hake av for alle behovene. Jeg har ikke spist grillmat dette året, for de jeg kjenner som hadde grill har ikke lenger. Greit å ha en oppladet tannbørste, noe jeg måtte sørge for i går ettermiddag. Ha en fortsatt fin fredda.

    4. Det er godt og avslappende å høre på lydbøker. Og noen ganger ganske spennende å ta seg en tur inn i en helt annen verden, på en måte 🙂

      1. Jeg elsker å høre på lydbok, lene meg tilbake og lukke øynene å forsvinne inn i en fantasiverden. Akkurat Abid Raja sin bok er ikke en bok jeg forsvinner inn i, men fin er. Når jeg har hørt ferdig denne boka, har jeg tenkt å hente opp “Sommeren på Mirabelløya” som jeg husker ble lest opp både på radio og tv for mange år siden. Husker jeg syntes den var som fin den gangen.

    5. Jeg har endelig greit å lese litt, så lest en bok på 2 – 3 dager jeg nå! Lykke..
      Godt å rydde litt i krukker og kar, noen blir digre, mens andre bare blir mindre og mindre, hehe…
      Ganske hett her i dag!
      Klem og fin kveld…

      1. Leselysten min har vært veldig dårlig i lang tid, både med en faktisk bok og lydbok. Nå føler jeg at lysten har kommet tilbake. Du har vært flink å kommet deg en bok på få dager. Ja det var godt å få ryddet opp litt og gitt plantene mine litt kjærlighet. Ja i går var det ganske hett, og veldig høy luftfuktighet. I dag har ting blitt litt mer normale igjen. Ha en fin freddaskveld, klem 🤗

    6. Kanskje greit å lytte til lydbok slik 🙂 Jeg elsket å lytte til hørespill på radioen da jeg var liten… men nå er det bedre å lese i all stillhet 🙂 Men man lytter godt når det er stilt og høyttaleren er på 🙂 God fredag til deg 🙂

      1. Jeg er veldig glad i å høre på lydbok, men helst igjennom høytaler da tinnitusen min stjeler oppmerksomheten min når jeg bruker propper. Syntes fortsatt det er gøy å høre de gamle hørespillene fra jeg var barn. Etter den boken jeg hører nå, skal jeg høre “Sommeren på Mirabelløya” som jeg elsket da jeg var barn/ungdom. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg