Sommeravslutning og jippy nettet er tilbake igjen

Image by Thorsten Frenzel from Pixabay

Hei igjen!

På formiddagen i dag dro jeg opp til Lørenskog og hentet Bestisen, og så dro vi sammen bort til Fjellhamar kirke. Bestisen hadde invitert meg med til sommeravslutningen til Arbeidsstua, som er satt i kraft av Lørenskog Revmatikerforening. De pleier å møtes hver tirsdag i kirken til noen timer med håndarbeidet, og jeg har kunnet være med om jeg ville. Foreløpig har jeg ikke vært med på disse treffene, men når de starter opp igjen til høsten har jeg bestemt meg for å gjøre det.

Først fikk vi servert snitter med diverse godt pålegg, og etterpå ble det marsipankake og frukt. Jeg tåler jo ikke kjøpe marsipan, og fikk selvfølge vondt i magen som jeg pleier, en hals som klør og rennende nese. Det var allikevel verdt det, for kaka var veldig god den 😉. Damene begynte å bryte opp når klokken nærmet seg 13:30, og da hjalp vi alle til å rydde på plass bordene og stolene. Sånn at alt var klart til de neste som skulle bruke rommet.

I mens jeg var på sommeravslutningen var det veldig aktivitet på VIBBO app’n, angående T-WE og nettet som har vært nede siden henholdsvis søndag og i går. Til slutt kom beskjeden vi alle ventet på at nå var alt i orden igjen. Som den store skeptikeren jeg er, trodde jeg ikke helt på det før jeg kom hjem å sjekket selv. Å der var alt som det skulle 🥰. I mens jeg sitter å skriver dette, kommer det opp flere meldinger på VIBBO om at flere ikke har nett. Så da er jeg blant de heldige.

På veg hjem dro jeg innom Bryn senteret, og bestilte time til å fikse neglene mine. Jeg kunne ikke før på torsdag, men da var det ikke noe ledig så jeg fikk på fredagen som var helt greit. Pleier å få en SMS bekreftelse på at timen er booket og registrert, men det fikk jeg ikke så nå har jeg nettopp ringt dem å fått bekreftelses på at timen er i orden. De sendte meg også den etterlengtede SMS’n. Syntes det er greit å dobbeltsjekke for det har blitt litt surr noen ganger, og jeg vil ikke risikere å miste timen min.

Kom aldri så langt som å kjøpe is i går, men kjøpte to esker i dag. Jeg vet at ikke burde ha kjøpt Freia is, men de ble solgt ut for en ganske rimelig pris og denne dama har ikke så mange kontanter på bankkontoen nå rett før utbetaling. Så da ble det som det ble med den saken….

Har du hatt en fin tirsdag så langt?


15 kommentarer
      1. Bilde er nok noe jeg har lånt, og vi satt inne i dag. Skal på ny sommeravslutning til torsdag, og da skal vi være ute 😊 Veldig godt å ha nettet tilbake igjen. Kjedelig for de i borettslaget som fortsatt sitter uten.

      1. Ja det var godt at det ordnet seg for meg, men dessverre er det mange andre i borettslaget som fortsatt er uten. Det var en fin sommeravslutning i dag, men vi satt ikke ute. Til torsdag skal jeg på en ny avslutning og da skal vi sitte ute i Rådhusparken i Lørenskog. Klems 🤗

    1. Bra at nette er tilbake igjen. Gikk en tur nå og det ble bortimot 1 time leverte litt lotto – det var det som var hensikten med turen. Må få med meg Dagsrevyen og jeg skal si Donald T lager sirkus nå. Greit med lesestoff på do men det var da måte på til papirer han leser der. Legger meg tidlig i kveld og hører på radio før jeg sovner det blir enten NRKP2 eller Podplay. Ha en fin kveld.

      1. Han Donald er ikke god nei, og han har vært av den oppfatning at han kan gjøre som han vil uten konsekvenser. Tilslutt går det galt også for han, og jeg håper de hiver han i fengsel og kaster nøkkelen. Veldig fornøyd med at nettet er tilbake igjen 😊

    2. Godt at nettet er på plass igjen 😀
      Koselig med sommeravslutning – og det å møtes slik en gang i uka er hyggelig – til høsten kanskje 🙂

      1. Jeg er veldig fornøyd med at nettet er oppe hos meg, men etter en prat med noen naboer i går ettermiddag er ikke alle like heldige. Veldig hyggelig med sånne sammenkomster, og ja det blir garantert flere ganger i uken når sommeren er over. Klems 🤗

    3. Så bra at nettet er oppe igjen! 😀 Det er koselig med sommeravslutninger! Jeg var på en igår og fikk servert spekemat, eggerøre og potetsalat. Ikveld er det enda en, og da får vi grillmat, men så er det ikke flere.
      Det er trivelig å møtes til håndarbeid, og så er det enklere å få gjort endel på det også. Nok en solrik dag her, – ønsker deg en fin onsdag! 😀

      1. For meg er alt oppe å går igjen av nett og tv kanaler, men dessverre er det ikke sånn for alle naboene mine. Hadde en prat med et par av dem i går ettermiddag, og der manglet den ene tv kanaler og den andre nett. Merkelig at det skal være sånn. Veldig hyggelig på sommeravslutning, og i kveld skal jeg egentlig på en til. Litt usikker på hvordan det går, for magen min har slått seg vrang. Blir nok veldig varmt i dag også, for det er allerede nesten +24C i skyggen. Det er litt for varmt for meg, men jeg klager ikke for det er deilig med sommer. Ha en fin torsdag 🤗

    4. Så bra nettet ditt er oppe og går. Veldig kjedelig når det ikke virker. Vi tro det er trivelig fellesskapet dere har når dere møtes. Men veldig kjedelig med allergier, marsipankake er sååå godt.
      Dagen gikk litt dårlig, bokstavelig talt. Feber. Men nå har jeg bestilt meg tur til Oslo i august 🙂

      1. Jeg er glad for at jeg ikke jobber og sitter på hjemmekontor som som det har vært med nettet denne uken. Ikke alle naboene rundt meg er like heldig som meg. Jeg kan godt spise marsipan som jeg har laget selv, men reagerer veldig ofte på den man kjøper i butikk eller på disse kakene. Det er vel noen tilsetningsstoffer jeg reagerer på. Kjedelig med feber nå i varmen, som det er varmt nok fra før. Er ikke helt i slaget selv i dag heller, magen er i dårlig form. Om det er varmen eller noe jeg har spist vet jeg ikke. Så koselig at du kommer til Oslo i august, kanskje vi kan møtes da? Håper torsdagen din blir fin, klem 🤗

        1. Kjedelig med feber ja, men tatt feberdempende nå, så ikke like utslått.
          Det har vært hyggelig og møttes, sender deg en melding på fb :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg