Sommer, Strikkekafé og ikke alle er pÄ nett igjen

Image by Marek from Pixabay

Heisann!

Som i gÄr er det en varm og fin sommerdag ute. I gÄr blÄste det en del og det var noen skyer pÄ himmelen, men i dag er himmelen helt blÄ. Allerede tidlig pÄ morgenen var det ganske varmt ute med +23,8C.

I gÄr var jeg tilbake pÄ LÞrenskog Hus og Veiviseren til Strikkekafé. Bestisen hadde lagt ut en melding pÄ Facebook gruppa vÄres pÄ tirsdagen, og spurt om noen kom. Da var ikke responsen sÄ stor. Allikevel ble vi mellom 7-8 stykker til slutt. Jeg hadde ogsÄ invitert med ei som jeg ble kjent med pÄ sommeravslutningen om tirsdagen. Hun er en ny strikker, og er snart ferdig med sin aller fÞrste banansokk. 

Etter at Strikkekaféen var ferdig dro Bestisen jeg innom Rema Ä handlet. Jeg handlet for det meste fisk og kylling, for det er ikke sÄ tungt Ä spise nÄ i varmen. Var ogsÄ innom apoteket og kjÞpte en spray for Ä holde myggen unna meg. Jeg er jo sÄ allergisk Ä det gjÞr at jeg ikke syntes det er sÄ greit Ä vÊre med pÄ noen uteaktiviteter nÄ om sommeren. Damen pÄ apoteket sverget til sprayen, men vi fÄr se hvor effektiv den er pÄ meg!

NÄr jeg kom hjem traff jeg et par naboer, som begge bor i samme blokk som meg men i forskjellige oppganger. Vi begynte selvsagt Ä snakke om problemene med T-WE og nettet, som vi har hatt hatt og har denne uken. Det viste seg at jeg er blant de heldige som har alt oppe Ä gÄ igjen, mens de to andre manglet enten det ene eller begge deler. Akkurat det syntes jeg er veldig rart, at vi som bor omtrent vegg i vegg ikke har de samme tilgangene. Begge naboene er oppegÄende mennesker, som har forsÞkt Ä restarte bÄde dekoder, modem og router sÄ feilen er jo tydeligvis eksternt. Kjenner jeg blir helt matt av sÄnt, sukk!

I dag er det meningen at jeg skal vÊre med pÄ LÞrenskog Revmatikerforening sommeravslutning ved RÄdhuset i LÞrenskog, men jeg er veldig usikker pÄ om jeg kan. For magen min er ikke i godt humÞr. Om det er pga av varmen eller om det er noe jeg har spist vet jeg ikke. Dersom det ikke retter seg i lÞpet av noen timer, mÄ jeg bare si fra at jeg ikke kommer. 

HĂ„per du fĂ„r en fin sommerdag đŸ„°


4 kommentarer
    1. SĂ„ kjempekoselig med slik strikkekafĂš da. Koselig Ă„ sitte over en kopp kaffe og holde pĂ„ med hĂ„ndarbeid 😊

      Det er for varmt Ä spise tung mat i sommervarmen. Her gÄr det mest i kylling og pasta.

      Vi i Norge er jo ikke bygd for slik sommervarme slik som i syden hvor de har aircondition. I syden har du alltids et basseng eller en sjÞ man kan bade i rett utenfor. Her hjemme mÄ man dra et stykke for Ä komme dit.

      Ønsker deg en superfin torsdag â€đŸ˜Š

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Gleder meg alltid til StrikkekafĂ© og det sosiale rundt det. Vi er en fin gjeng med damer som alle er veldig glad i slenge rundt med strikkepinnene og noen ganger heklenĂ„len. Kylling og fisk er perfekt sommermat đŸ€—. Jeg elsker sommeren og varmen, men ikke nĂ„r det blir opp mot +30C som vi har nĂ„ om dagen. Har klart Ă„ motstĂ„ fristelsen til Ă„ sette pĂ„ vifta, men tror ikke at jeg unngĂ„r det i dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klems đŸ€—

    2. Det er godt med litt lett mat nĂ„ i sommervarmen. Her ble det eggerĂžre m/gresslĂžk og noe spekemat idag. Jammen rart det ikke er likt i samme blokk nĂ„r det gjelder nettet? Ergerlig at det ikke er pĂ„ plass ennĂ„! Myggen mĂ„ man holde pĂ„ avstand! Her vi bor sĂ„ blĂ„ser det endel, sĂ„ da gĂ„r det bra, men ellers er det ille. Vi har Mygga i bĂ„de stift og roll-on og den fungerer bra, men finnes flere gode midler. HĂ„per magen har blitt bedre i lĂžpet av dagen! đŸ€đŸ€ž

      1. Magen er fortsatt ugrei men det ordner seg nok. Har ikke blitt sĂ„ mye mat i dag pĂ„ meg, men eggerĂžre er lett og god mat. Ja veldig merkelig at det er sĂ„ forskjell pĂ„ tilgangene her i blokka og i borettslaget generellt. HĂ„per det ordner seg for de andre etterhvert. Jeg har brukt Mygga fĂžr i roll on, men tĂ„lte den ikke. FĂ„r se hvordan den jwf kjĂžpte fungerer. Ha en fortsatt fin kveld đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg