Sommer = is 🍧

Heisann og hoppsann!

Jeg er nok ikke av dem som spiser is, vel ikke så ofte i alle fall, i høst og vintermånedene. Når vi nærmer oss 17 mai og igjennom sommeren derimot har jeg alltid et lite lager i fryseren. Mange sverger til saftis, men det er kun noe jeg spiser når det er veldig varmt. Noe av det beste jeg vet om er lakris i alle former…. Salt, søt, seig, hard og nå som is. Vel vi har vel hatt lakris-is tidligere, men ingen som har smakt veldig godt. Denne fra Hennig Olsen – Crème med lakris er derimot super god. (ikke reklame)

Det er god smak av lakris i både isen og trekket på utsiden, så dette er årets sommer is for meg. Jeg kjøpte 2 stykker forrige lørdag, og de ble fort borte. Så kjøpte jeg et par til, og nå har jeg jammen klart å spise opp de også…. På tide å fylle opp igjen, og kanskje jeg skal kjøpte litt flere enn 2 av gangen 🤔

Har du en favoritt is?

 

12 kommentarer
      1. Den er veldig god, og smaker godt av lakris 😍 Jeg tåler ikke så godt melkeproduker jeg heller, og får litt problemer med magen. Hvis jeg ikke spiser så mye annet med melk og/eller egg samme dagen, så går det bra 😉

    1. Har en boks med Sørlandsis i fryseren. Is må man ha i disse dager – det er det som er sommer for mange. Tok balkongen grundig i dag. Støvsugde gulvet, kasta gamle gummistøvler og lufta mattene. Til slutt vaska jeg bort litt grønske. Tok ca 1 time og kunne ha nok vaska bort mere grønske. Mulig jeg sover der ute til natta. Tar en stor pressending og lager tak jeg ligger under. Det tar litt tid men forandring fryder. Tar vel en tur til Eidsfoss torsdag neste uke hvor søster og mann har campingvogn/hytte, bra og komme seg litt ut. Er sulten, var på jakt etter noen nye klær men fant ikke det jeg skulle ha, såtar sikte på mandag. Ha en fin dag.

      1. Is må man nesten ha om sommeren, og da er det greit å finne noe man liker godt. Jeg skulle ha vasket ned balkongen jeg også, men må vente litt til for at skulderen skal bli i bedre humør. Deilig å sove ute på balkongen når det er sommer og varmt om natten. Gjorde det mye før, men nå er det en stund siden sist. Ha en fortsatt fin fredag.

    2. Akkurat den der er min favoritt!🤩
      Jeg elsker også lakris.🥰
      Jeg spiser ikke is så ofte, men når jeg gjør det, velger jeg nesten alltid lakrisisen.😊☀️
      Kos deg masse med deilig is.☀️☀️

      1. Det finnes nesten ikke noe bedre enn lakris etter min mening 🥰 Fikk ikke tak i Henning Olsen i dag, så jeg skal prøve Diplom is sin lakris is litt senere 😉 Å da blir det virkelig kos tenker jeg 😊

    3. Åh, den må testes! Jeg liker lakris, og spesielt salt lakris. Av småis spiser jeg gjerne Royal Trippel. Om sommeren har vi alltid en boks med is i fryseren, og det er 3-liters vaniljeisen til Rema. Pleier å ha på slik sjokolade som stivner på isen.

      1. Den er supergod, men jeg må nøye meg med Diplom is sin i dag, for jeg fikk ikke tak i HO sin. Ikke feil med vaniljeis med sjokolade. Kjøper en en boks med is, så blir det helst pistasje 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg