Snøvær og litt å ordne opp i

Image by Christian Calhoun from Pixabay_teddy-bear

Heisann!

Ute har det begynt å snø lett, og forhåpentlig blir det med det. Temperaturen er et hakk varmere og har landet på -6,4C.

Dagen startet med at noe har kommet i klemme under høyre skulderblad, som gjør at jeg er helt doven nedover armen og hånden. Ikke noe å være bekymret for, ettersom det er noe som skjer fra tid til annen. Jeg har noen øvelser jeg kan gjøre, som kanskje klarer å få løsnet det. Det er meningen at jeg skal møte VIP-Snellene i kveld, men jeg får se hvordan dagen utvikler seg.

I forrige uke dukket det opp et par regninger i nettbanken, som jeg mente ikke stemte. Så på formiddagen tok jeg noen telefonsamtaler for å rydde opp, og den ene var grei mens den andre kunne bare slettes. Måtte nesten ordne opp i dag, for betalingsfristene var rett rundt hjørnet.

Jeg må le av Vinja noen ganger. Hun er en pus som ikke liker forandringer av noe slag, og i går ble det litt det. Etter å ha brukt fotbadet satte jeg det inn i dusjen, et sted det aldri har stått før. Det likte frøkna dårlig, og hver gang hun går inn på bade mjauer hun irritert å skjuler bort på fotbadet. Hun venner seg nok til det etter hvert, men det tar nok litt tid 😉

Nå skal jeg ut i snøværet for å kaste papp og søppel, som jeg har samlet opp en stund.

Håper du får en fin mandag 🥰


10 kommentarer
    1. SÃ¥ bra du fikk ordnet opp i det med regningene, alle er ikke alltid sÃ¥ lett Ã¥ fÃ¥ kontakt med pÃ¥ telefon. Uff, hÃ¥per armen har blitt bedre sÃ¥ du fÃ¥r kommet pÃ¥ treff ikveld! Jeg skal pÃ¥ strikkekino imorgen, – blir spennende Ã¥ se hva slags film som skal vises, for det blir ikke avslørt før vi er der. Ønsker deg en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Det fikk greit å få tak i folk i dag, bare jeg først fikk satt meg ned å gjort det 😉 Jeg valgte å bli hjemme i kveld, så er armen sikkert bedre I morgen. Da er der Arbeidsstua, som jeg føler er litt mer viktig. Kos deg på strikkekino i morgen. Klem 🤗

    2. Håper skulderen har blitt bedre utover dagen. Her laver det ned med snø i dag. Hadde lyst til å gå ut en tur, men tror det er tryggest inne med all denne nysnøen som skjuler det som ligger under. Vet det er flekkvis med is flere steder.
      Fin kveld til deg…klem 🫶

      1. Her går det fra det ene til det andre. Skulderen var mye bedre i dag, men så hadde nakken låst seg helt i tillegg til at jeg har begynt å bli forkjøla. Så nå blir det å holde seg inne i varmen til formen er bedre igjen. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    3. Jeg har hatt en fin mandag. Takk som spør. Men snødd har det gjort til gangs. Måtte ut med bilen, og vart skikkelig dårlig føre på sideveiene utpå kvelden. Men kom meg trygt hjem.

      1. Mandagen var ganske snørik, og jeg er glad jeg slapp å dra ut da. Måtte en tur ut i dag, og det lå ganske mye snø foran garasjeporten som måtte fjernes. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    4. Håper din skulder er bra i dag. I går ble far 95 år og på tross av snøvær dro jeg på kirkegården og fant navnet hans på en søyle. Hadde med gravlykt som ble tent etter 6-8 forsøk. Den flammen varte i 15 sekunder. Men det var en fin liten stund jeg hadde der, en markering for meg selv. Jeg var der alene og det var mye snø og føyka. Slikt bør man ta seg tid til. Kaos litt hjemme nå, var sliten i går da jeg kom hjem kl 1815. Så vidt jeg tok meg tid til mat. Sovna da Dagsrevyen starta. Fikk sove ut så i dag skal jeg rydde og få det meste på stell hjemme. Ble litt snø i dag også samt kø og kaos på veiene, Og Gåte synger i MGP, tenke seg til hva slags tilstander det hadde blitt hvis det ble boikott. Så vidt jeg veit har aldri Norge boikotta MGP men i 1980 boikotta Norge sommer OL i Moskva, Men det er fra en annen tid og en annen historie. Ha en fin kveld.

      1. Skuldra er mer eller mindre bra, men til gjengjeld har nakken stivnet helt og jeg begynner å bli forkjøla. Så jeg kommer ikke til å gjøre så mange sprellene. Jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg har ikke vært på gravlund siden julaften. Skulle ha vært der på Nyttårsaften, men da ble det aldri til at jeg dro. Det er alltid mye styr rundt MGP, og er det ikke vår låt så er det en annen. Ha en fortsatt fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg