Snøen smelter, meldekort og en sterk historie

Image by David Mark from Pixabay
Image by David Mark from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det litt grått men med en antydning om at sola kanskje skal dukke opp etter hvert. Temperaturen ligger på -0,3C nå på formiddagen.

I dag var sengen ekstra god, og jeg innvilget meg å ligge litt lenger enn jeg pleier. Jeg sov ikke, og da Vinja hørte jeg var våken kom hun å la seg ved siden av meg. Dette er noe hun ikke pleide å gjøre før, og som var veldig koselig.

Det var tid for å sende inn et nytt meldekort til NAV, og for en gang skyld klarte jeg å få sendt det inn uten å sjekke meg selv igjen og igjen. I desember hadde NAV bedt om en oppdatering fra fastlegen min, som jeg så i dag at de hadde purret på. Jeg går ut fra at jeg kommer til å få en innkalling til en samtale hos legen min snart.

I går var det TV kveld her, som først begynte med “På spåret” på SVT etterfulgt at programmet til Carina Bergfeldt. Jeg bruker ikke å se på programmet hennes, men i går skulle døtrene til Lill Babs være med i anledning en bok de hadde skrevet om henne. Det hadde jeg lyst til å få med meg, men det var ikke det som gjorde mest inntrykk på meg. Nei, det var 6 barns mamman Emma Schols som fortalte om hvordan hun reddet alle barna sine fra det brennende huset deres i 2019. Barna kom uskadd fra brannen, mens hun selv ble kraftig forbrent over store deler av kroppen. Det var en så sterk historie at jeg satt der med tårer i øyekroken og klump i halsen. Så du programmet?

Mye av den hvite snøen vi hadde over jul og nyttårshelgen har smeltet bort utenfor. Det som ligger igjen nå er svart og skittent. Var det opp til meg kunne det godt smelte bort alt sammen, og ikke komme noe mer. Noe som ikke kommer til å skje. For vi er bare i begynnelsen av januar, og det kommer helt klart til å lave ned mer snø frem mot påske i slutten av april.

Håper du får en fortryllende lørdag 🥰

#været #lørdag #navn #meldekort #sterkkvinne

 

10 kommentarer
    1. God formiddag, ja det er en sterk historie. Så ikke TV i går men har lest om dette i en avis eller magasin tidligere og jeg også ble dypt rørt. For et menneske – så sterk! <3
      Skjønner at det er litt styr med meldekort og NAV, men er søknaden din under behandling om uføretrygd eller bare løper dette ut til du får AFP! Husker du har skrevet om dette tidligere, at du ønsker å gå av med AFP når du fyller 62! Jeg spør ikke for å være nysgjerrig, men er jo nesten i samme båt som deg. Trygd og jobb (delvis)..God klem og fin dag..

      1. Ja det var utrolig sterkt å sitte å høre på henne fortelle hvordan hun kjempet, til hun nesten ikke orket mer for å få alle ungene ut. Kjærligheten til barna er noe av det sterkeste som finnes, og enhver foreldre kan nok forstå valget hun tok med å sette sitt eget liv i fare for å redde barna sin.

        Jeg garantert jobb (etter omorganisering) ut 2022 hvor jeg også fyller 62 år. Da har jeg tenkt å ta ut AFP. Jeg har jobbet siden jeg 16,5 år og kroppen er sliten å jeg føler at det er på tide å gi fra seg stafettpinnen. Motivasjonen er ikke lenger så stor på grunn av en kropp som til stadighet jobber mot meg. En del ting må sjekkes ut og på plass innen det, men jeg gleder meg til å bli pensjonist 🥰

      1. Ja det var veldig sterkt å høre hennes historie, og hvordan hun kjempet for barna sine.
        Går alt som det skal, er jeg ferdig med meldekort i desember 2022 hvor jeg går over på AFP 😊

    2. Den historien tror jeg at jeg har hørt. Så ikke programmet, nei. Her ble det også tv, nrk. Og så så jeg ferdig serien Mørke sjeler.
      Skjønner deg, kan godt tenke meg snøfritt og vår. Her er det fortsatt mye vær. Rolig i kveld, men i morgen blir det sterk vind igjen. Syns det er ubehagelig. Nyt kvelden din. Klem <3

      1. Det var bare flaks at jeg så programmet selv, da jeg oppdaget døtrene til Lill Babs var med. Jeg har ikke sett den serien, men takk for tipset. Ja det har vært mye vær, og i går kveld meldte de vel mer oppover mot dine trakter. Ha en fin søndag, klem 🥰

    3. Godt å ligge lenge av og til, ja =)
      Hmm..nei jeg så ikke det programmet – men nå ser ikke jeg på tv i det hele tatt..(unntatt Grevinnen & hovmesteren og Snekker Andersen til jul)
      Min tv er kun for filmer og serier på Netflix, Disney+ o.l…og YouTube 😉

      1. Ja sovemorgen må man unne seg i blant, både kropp og topp trenger det 🥰
        Jeg må nok innrømme at jeg er en tv slave, og bruker alt for mye tid foran skjermen. Akkurat dette programmet var det nok bare flaks at jeg så, bare for at døtrene til Lill Babs var med. Sterke saker. Det blir nok mest at jeg streamer fra Viaplay, Netflix, HBO Max og Disney+. Når jeg ikke finner noe inspirerende på dem, blir det YouTube.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg