Snart pÄskeferie, katteliv og strikkepinner som klirrer

Image by S. Hermann & F. Richter from Pixabay

Heisann og hoppsann!

Ute er det grÄtt oppe pÄ himmelen, og det begynte nettopp Ä regne. Det var jo nettopp det meteorologene meldte tidligere denne uken. Vi trenger et godt regnvÊr nÄ, for Ä vaske bort all skiten fra vinteren. Temperaturen ligger pÄ +5,3C.

Ja da var den der, den siste arbeidsdagen fÞr pÄskeferien begynner, yeay.  Kjenner at det kan vÊre litt vanskelig Ä fokusere pÄ det jeg skal gjÞre i dag, men fÄr det nok til selv om jeg kommer til Ä kikke veldig ofte pÄ klokken. Vi har bare arbeidstid til kl 13, som er ca 1 time kortere enn jeg pleier Ä jobbe. 

I gÄr mÞtte jeg Bestisen etter endt arbeidstid, og vi dro til StrÞmmen Storsenter hvor vi blant annet skulle innom Yummy Heaven for Ä kjÞpe inn litt smÄgodt til pÄsken. Klokken var sÄpass sent ut pÄ dagen, sÄ vi satte oss ned Ä spiste middag fÞr vi handlet. Det ble Fish and Chips, som smakte himmelsk godt. Jeg har spist sÄ mye kjÞtt i det siste sÄ det var godt med noe annet for en gang skyld. Bestisen skulle innom Buddy og kjÞpe inn mat og sand til Felix the cat, sÄ vi gjorde det helt til slutt. Jeg har lovet Ä strikke et sjal i rÞdt/sort Pleddgarn til naboen, og dro innom Bogerud Tekstil, Tveita pÄ veg hjem. Tenkte kanskje at de ikke hadde den fargen nÄ, men de hadde hele 6 nÞster. Jeg trenger ikke mer enn et nÞste, kanskje ikke hele en gang. Jeg droppet Ä handle matvarer, for jeg var sÄ sliten at jeg tenkte at det kan jeg gjÞre i dag i stedet


NĂ„r jeg kom hjem dumpet jeg kroppen ned i godstolen med strikketĂžyet i fanget, og sĂ„ begynte jeg Ă„ se pĂ„ Shetland pĂ„ NRK app’n. Endte opp med Ă„ se alle 6 avsnittene for det var sĂ„ spennende at jeg ikke klarte Ă„ vente til i dag med Ă„ se ferdig đŸ˜Č Fikk ikke strikket sĂ„ mange omganger pĂ„ pleddet som jeg hadde tenkt, for det var en selskapssyk Vinja som ville ligge i fanget mitt Ă„ fĂ„ kos. Hun ville ikke dele fanget til mamsen med noe, ikke en gang strikketĂžyet sĂ„ da ble liggende 😉

Jeg fÄr kaste meg over arbeidsoppgavene igjen, sÄ jeg blir ferdig med det jeg mÄ fÄ ferdig.

Ha en strĂ„lende onsdag og fortsatt God PĂ„ske 🐣

 

19 kommentarer
      1. Hehe, jeg frigir gjerne hele fanget til Vinja, for det er sĂ„ kos Ă„ ha henne liggende der Ă„ male đŸ˜»
        NĂ„ er det snart bare 1,5 time igjen til pĂ„sken kan starte for fult 😊 Ha en fortsatt fin onsdag.

    1. Hyggelig nĂ„r pus vil ha kos, og sjalet haster det sikkert ikke med. 💕 Ha en fin siste arbeidsdag fĂžr pĂ„ske, – nĂ„ er det ikke sĂ„ lenge igjen! Deilig med ferie! 🐣

      1. Vinja gĂ„r foran om hun vil opp i fanget Ă„ fĂ„ kos, for det er rikelig med tid til strikketĂžyet etterpĂ„. PusefrĂžkna ligger aldri veldig lenge av gangen 😉
        NĂ„ er det snart 30 min til jeg logger av og tar pĂ„skeferie 😉 HĂ„per din onsdag blir fin đŸ„°

    2. I dag ble mopeden henta og kjĂžrt hjem i regnvĂŠret. Det ble feiret med at jeg skaffe en ny elektrisk tannbĂžrste Oral-B pro 3. Ga 500,- kroner for den og det er nok syns jeg. Var veldig tidlig oppe av den grunn av at jeg skulle fĂžlge en bekjent pĂ„ stasjon. Men er buss for tog om dagen sĂ„ vi busset til Asker klokka 0530. Var litt bagasje som jeg bar, greit at man kan hjelpe litt. SĂ„ jeg kjenner jeg er trĂžtt men skal ut en tur og hete en vanlig sykkel ned i byen snart. MĂ„tte handle litt i da og det var mye folk. SĂ„ det var mye kĂž av biler der, enda bra at hele parkeringen er under tak.. Ha en fin dag – God pĂ„ske.

      1. Greit Ă„ fĂ„ hentet mopeden 😊 Jeg har mange ganger tenkt Ă„ skaffe det jeg ogsĂ„, men sĂ„ langt har det bare blitt med tanken. Jeg har ogsĂ„ en Oral-B tannbĂžrste, som begynner Ă„ fĂ„ noen Ă„r pĂ„ baken. Den fungerer fortsatt fint, sĂ„ jeg trenger bare Ă„ bytte bĂžrste med jevne mellomrom. Ha en fin Langfredag.

    3. God pĂ„ske, deilig med fri nĂ„….hĂ„per pĂ„ sol og varme og sĂ„ kan vi se litt pĂ„skekrim pĂ„ kvelden…Det er stas.
      Og kos deg masse med strikk, snill du….hjelpe naboen slik! Klem…

      1. Tusen takk đŸ„° Endelig er fridagene her, og jeg nyter virkelig. I dag blir det balkongliv om ikke lenge. Jeg syntes det er gĂžy Ă„ hekle og strikke, og syntes det bare er gĂžy Ă„ lage noe til naboen. Fikk strikket ganske mye pĂ„ pleddet i gĂ„r, sĂ„ jeg tror jeg blir ferdig i dag 😊 Ha en fortsatt fin pĂ„ske 🐣

    4. Godt med pÄskeferie nÄ vil jeg tro.
      Jeg har ikke sett Shetland enda, men det skal jeg gjĂžre i lĂžpet av pĂ„sken.đŸ„
      Det er nÄ pÄska virkelig begynner.
      Kos deg masse med katt som vil ha Kos.đŸ€—

      1. Ja nĂ„ er endelig pĂ„sken og fri her, allerede inne pĂ„ den andre dagen. Du har noe Ă„ glede deg til med Shetland, ifĂžlge meg da 😉 Vinja har allerede flyttet ut pĂ„ balkongen, og det blir ikke lenge fĂžr jeg gjĂžr det samme.

    5. HĂžres koselig med en pusekatt som vil ha oppmerksomheten din. Sender deg noen trĂžnderske solstrĂ„ler, med Ăžnske om ei god pĂ„ske! 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg