Snart helg igjen, og så kom det pakke, i boksen!

Photo taken with Focos

Heisann!

Etter regnværet i går kveld, skinner sola på nytt utenfor vinduene mine. Temperaturen ligger på +1,5C.

Jeg trodde at det regnet som kom i går, ville vaske bort det siste snøfallet som vi fikk for et par dager siden. Delvis så gjorde det jo det da, for jeg kan se bare flekker på gresset. Det som ikke er like hyggelig, er at regnet etter hvert frøs på. Så da jeg gikk å la meg var bakken mer eller mindre glasert… Det er superglatt over alt 😲

Det er snart helg igjen, og arbeidsdagen min er over om ca 1,5 time tenker jeg. Dagen begynte med en del oppfølgingssaker, etterfulgt av et par møter. Nå har jeg innvilget meg en kombinert frokost/lunch, for jeg hadde ikke noen matlyst tidligere i dag.

I helgen som var bestilte jeg mer kaffe fra kaffekapslen.no, og jeg oppdaget at jeg ikke kunne velge hvor pakken skulle hentes. Det sto bare hentested, eller hjem på døren som kostet mye mer. Jeg fikk en stygg anelse om at pakken kom til å bli levert til en av disse utplasserte “Pakkeboksene”. På tirsdag kom meldingen og det stemte det, og boksen lå sånn til at man var nødt til å bruke bil. Hadde vært mye bedre om Posten plasserte Pakkeboksen i nærheten av senteret, og ikke midt inne i et boligområde langt fra der de aller fleste bor… Det ble oppfordret til å parkere ved senteret og så gå ned, men det fungerte ikke for meg når pakken var stor og tung. Nakken og skuldrene mine fikser ikke det… Jeg vil hente pakkene mine på mitt nærmeste postkontor, som ligger hos Coop Extra like nedenfor meg. Det å åpne boksen og få ut pakken gikk heldigvis smertefritt.

Nå sitter Vinja i døråpningen å ser på meg med “DET BLIKKET”, hun mener nemlig det er på tide med våtfór. Jeg er steil på det området og gir ikke etter for mjauing og stirring. Hun får det mellom 13:30 og 14:00, ikke før…

Håper du har og fortsatt får en fin torsdag 🥰

 

4 kommentarer
    1. Har sett slike pakkeposter flere steder. Står der og minner om de gamle postkontorene som var både sosiale og tradisjonsrike. Men nå er det app som teller og disse er ikke alltid like lette og få opp. Hva med post i butikk? Dumt at du ikke kan hente pakka der. Det er sikkert mange som ikke liker slike pakkeposter som før eller siden vil bli utsatt for hærverk. Ting skal ikke være lett og i dag var det veldig glatt. Tror jeg tar kvelden nå. Ha en fin kveld.

      1. Man er avhengig av å ha på bluetooth og app for å åpne disse boksene, men akkurat det går veldig greit.
        Hadde jeg fått valget, så ville jeg selvsagt ha valgt post i butikk. Det er nærmere og enklere for meg, men dessverre var ikke det et valg denne gangen. Ha en fortsatt fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg