Snart er den her…., helgen altså!

Image by Michelle Wilson from Pixabay

Heisann!

I dag var det frisk ute da jeg stakk hode ut på balkongen for å slå av utelysene, bare +3,1C, brrr. Jeg kunne se antydning til en klar himmel, men hvor den har blitt av vet jeg ikke. Har i alle fall ikke sett noe til den.

Denne damen er tilbake på bortekontor igjen i dag, og jeg hørte faktisk alarmen som ulte som besatt ved 6 tiden i dag. Det var ikke godt å stå opp, men opp kom jeg og fikk gjort meg i stand. Vinja løp bort til balkongdøren med det samme jeg kom ut i stua, men hun stoppet brått da snuten kjente den kjølige temperaturen. 

Sekken var ikke fult så tung i dag, men tung nok til at kroppen verker og ikke er helt i humør. Jeg har jo fibromyalgi, og har lest meg litt opp på symptomer og hva som kan gjøre at dagen ikke blir så god. En av de tingene er at kroppen ikke tåler så godt å belastes med tunge sekker eller skuldervesker. Det har jeg virkelig fått erfare disse to dagene jeg har slept sekken min til og fra jobb. Siden en god stund tilbake har jeg også måtte slutte helt å gå med skulderveske, da jeg ble dårlig og fikk smerter i kroppen. Nå har jeg i stedet en liten sort skinnveske, som det kun er plass til mobil, kortholder og nøkler. Stort sett så trenger jeg ikke noe mer heller 😉

Jeg gleder meg virkelig til helg, for det har som sagt tatt på å begynne på bortekontor igjen. Tror jammen meg at jeg skal unne meg en aldri så liten strekk på sofaen når jeg kommer hjem om ca 2,5 time. Gleder meg også til i morgen, for da har jeg time hos frisørdamen til klipp. Føler meg som en utvasket skurefille akkurat nå, så det skal bli godt å få litt fasong på fjonene igjen.

Håper du har og fortsatt får en strålende torsdag 🥰

 

14 kommentarer
    1. Ikke noe greit når det verker i kroppen. 🙁 Ja, det er mer styr når man skal bort på jobb, – reisevei som tar tid og koster penger, ha med seg forskjellig og kle seg litt finere enn når man er hjemme. Godt det snart er helg! 🙂 Jeg var innom Mester Grønn og kjøpte meg en Sommerfugllavendel idag, og ellers har jeg sådd hengelobelia. De skulle vært sådd i mars, men har satt de varmt så håper de spirer snart og kommer til å blomstre i sommer, hihi. Jeg tenkte å ha de sammen med tagetes i verandakasser. 🙂 Ha en fin ettermiddag og kveld! 😀

      1. Nei det er veldig slitsom når kroppen verker, og ikke vil det hode vil den skal gjøre. Jeg visste jo at den første uken kom til å bli tøff, men nå er det endelig helg for meg 🥰 Sommerfugl lavendel er min favoritt, men jeg kan dessverre ikke ha den på balkongen. Den liker seg helt enkelt ikke i varmen. Kanskje jeg setter en ut, vi får se 😉 Jeg vet ikke hva jeg skal ha i balkongkassene enda, men jeg behøver ikke bestemme meg riktig enda. Ha en fin torsdagskveld du også 🥰

        1. Alle steder har jeg lest at lavendel skal ha det tørt og varmt, men jeg har funnet ut at de skal ha endel vann.😊 De er fine å ha i bed også.👍

          1. Jeg har også lest det, og tenkte at de ville være perfekt på balkongen min. Kan hende jeg gjør et forsøk igjen, men da tenker jeg kanskje å potte om til en stor potte 🤔

    2. Å nei, ikke noe greit med fibromyalgi. Det er så forskjellig som kan slå ut vet jeg, og det å ha med seg noe å bære ting i, er jo absolutt ikke greit når det skal slå ut på formen. Samtidig så er jo vi damer litt sånn at vi har med oss litt stæsj. Ingen enkel sak det der.
      Det blir bra når helgen begynner. Da kan du bare kose deg, nystylet og fin ♥
      Klem ♥

      1. Det er et ordentlig slit å måtte bære med seg PC og litt andre ting frem og tilbake hver dag. Må nesten gjøre det i fall jeg jobber hjemme en dag… Da trenger jeg alle tingene mine. Det tok lang tid innen jeg forsto hvorfor jeg ble så dårlig når jeg bar tungt… Hihi, ja det er jo sånn at vi skal ha med oss litt av hvert, men der har jeg vært nødt til å minimere kraftig. Jeg bruker jo mye bil, og der ligger mye av de tingene jeg før hadde i vesken 😉 Ha en fin kveld videre, klem 🥰

    3. Var til legen for sjekk av beina. Ble 50% sykemeldt frem til 13 mai – og jeg som trodde jeg kunne jobbe fullt. Kjipt og leit men kan hvertfall jobbe noe. Ble ny sveis i dag. Planene mine for helga er små, missing money. Skal sammen med mine søstre ta en sjau i hagen hos mine foreldre lørdag. Må få kjørt bort litt søppel. Måtte bytte dusjslangen på bade så jeg har nok og rydde bort. Men nå blir det litt nett og soving her. Ha en fin kveld.

      1. Du må nok ta det med ro med disse bena dine, så du ikke ender opp med plager resten av livet. Godt å få klipt seg, og jeg gleder meg til det blir min tur i morgen 😊 Fint at dere hjelper hverandre med Hagen til foreldrene deres, noe de sikkert er veldig glad for. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Usj nei, den fibroen er ikke noe gøy å skulle hanskes med. Godt at du har funnet ei løsning som fungerer, så du slipper å bære for mye på skuldre/rygg 😊 Håper du fikk deg en god strekk i ettermiddag, da 🥰

      1. Å ja, jeg la meg i vannrett stilling npr jeg kom hjem og fikk meg 1,5 time på øyet 😊 Nei fibro er noe herk uansett for hardt man har det, og jeg tror jeg må fjerne mer fra sekken til uka så det ikke blir så tungt. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    5. Fibromyalgi er smertefullt har jeg forstått, og det er jo godt gjort at du klarer å jobbe fortsatt. Viktig at du tar en god pause når du kommer hjem uansett. Og det blir godt når det blir litt varmere i været igjen.
      Her var det minus 1 grad i dag tidlig 😉
      Ha en fin kveld! Klem <3

      1. Ja denne fibro’n er ikke grei og skaper mye smerte og ubehag. Det går sånn passe å jobbe, men noe mer enn det jeg fjør nå hadde ikke gått. Jeg fikk meg 1,5 time i senga når jeg kom hjem, og det gjorde veldig godt for både kropp og hode. Ha en fin kveld du også 🥰

    6. Jeg har også blant annet fibromyalgi, så jeg vet dessverre hvordan det er. Jammen ikke enkelt når man MÅ gjøre ting man vet man blir verre av. Godt du kom deg opp greit i morges. Været her er også skikkelig vinterlig. Ikke mye som minner om at mai kommer i helga. Håper du har fått hvilt deg litt etter jobb.🤗

      1. Nei det er ganske vanskelig å komme seg igjennom spesielt arbeidsdagen, når jeg må ha ting ned seg for å kunne være på hvor som helst om nødvendig. Heller ikke så lett å få kolleger ol til å forstå hvordan man har det, for «man ser jo så frisk ut». Jeg fikk slappet ordentlig av i ettermiddag, men nå fryser jeg og har pakket meg inn i et par pledd. Det er alltid noe, hihi 😉 Ha en fin kveld videre 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg