Smart helgehandel, og kafé besøk

Heisann!

Ute er det en nydelig vinterdag med blå himmel og en sol som etter hvert runder hushjørnet. Temperaturen er ikke så ille som jeg trodde den skulle være, og har landet på -15C.

Da jeg gikk å la meg i går, var jeg fast bestemt på at jeg skulle begynne å pakke bort jula i dag. Motivasjonen til den store jobben var ikke tilstede da jeg våknet i dag, og jeg føler heller ikke for å lokke den fram. Derfor venter jeg til søndagen, og koser meg med å lese, strikke og så blir det sikkert en serie eller to 😉

I går møtte jeg Bestisen for å dra å handle inn til helgen. Ingen av oss har en bankkonto som flyter over av midler, så i utgangspunktet var det ikke så mye som sto på handlelisten. Så kom Bestisen på at kanskje vi begge hadde spart opp noen Trumf poeng som vi kunne handle for. Helt ærlig hadde jeg glemt at de eksisterte, men sjekket å det viste seg at jeg kunne handle for litt i overkant av 1000,-. Så da var det bare å registrere at jeg skulle bruke pengene til å handle for, og valg av butikk ble Kiwi på Lørenskog rett ved Metro. Jeg oppgraderte handlelappen og sjekket ca priser på ODA for å ha en viss peiling på hvor mye det kom på. Da jeg kom til kassen, så ble det jammen meg 100,- mindre enn det jeg hadde regnet ut. Å da hadde jeg tatt med noen ekstra varer også. Blir det Kiwi neste gang jeg skal handle? Tja, det er nok store muligheter for det 😉

Etter et kjapt besøk inne hos SparKjøp som ligger i andre enden og bakenfor Metro senteret, gikk vi bort til Veiviseren for en kopp kaffe og muffins med epler. Det var helt fult der, så vi måtte sette oss ved et bord ved inngangen. Der er det ganske kaldt om vinteren, så jeg beholdt jakka på. Vi ble sittende der en god stund å skravle innen vi brøt opp.

Før jeg dro hjem til meg selv, var jeg en tur innom Oppsal senteret for å kjøpe en platekalender hos Ark. Det ble bomtur, for de var helt utsolgt dessverre. Pleier som regel å ta med en fra Meny, men i år var jeg for sent ute. Skal sjekke i bokhandelen på Bryn senteret over helgen, kanskje de har noen igjen.

Jeg kjøpte med en pakke med kjøttdeig og en pose med frosne grønnsaker til lapskaus hos Kiwi, og det ble middagen min i går. Vel ikke bare i går, for det ble rikelig igjen til i dag + litt til 😉. Den er så kjapp å lage, og passet perfekt på en kjølig vinterdag.

Da jeg var hos Kiwi så jeg at de hadde tilbud på grønne planter, og jeg så en jeg virkelig hadde lyst på. Problemet var bare det at det var kaldt ute og jeg skulle ikke rett hjem, så jeg var bekymret for at den ikke ville klare seg. Det skal bli varmere over helgen, så det er store muligheter for at jeg drar tilbake da å kjøper den så sant ingen andre har kommet meg i forkjøpet.

Jeg har måttet kaste en del planter de siste ukene, og det ser ut til at det blir flere i løpet av helgen. Da er det greit å kjøpe i alle fall en til å fylle opp litt. Jeg gikk helt berserk i fjor å kjøpte alt for mange planter, og det har jeg ikke tenkt til å gjøre dette året. Det blir bare så alt for mye….

Håper du får en fin fredda, og kle deg godt når du skal ut i kulda 🥰


12 kommentarer
    1. Smart så deilig å “finne” penger på denne måten…
      Jeg handlet lite på Kiwi, blir mest på Extra og der er ikke pengene inne enda.
      Deilig å kose seg ute slik, nyt dagen! Håper du får vært ute på tur i det fine været 🙂 klemmer..

      1. Det passet perfekt å finne at jeg hadde så mye å handle for i Trumf penger, og det gjorde at jeg kan kunne handle mer enn planlagt. Tenker aldri på Trumf, men skal gjøre det heretter. Det blir nok ikke noen tur ut på meg nå som det er så kaldt. Så jeg koser meg nok inne inntil gradene stiger igjen. Ha en fortsatt fin fredda, klems 🤗

    2. Smart med Trumf, fører over når jeg har kommet til ca 100,- kr. Syns det er greit nok det for alle monner drar. Det er januar og da skal det være kaldt, så ingen breaking news at det er minus 20 her i byen nå. Folk kan kle seg og det var mere snø før. Godt med et kafebesøk, en periode jeg gikk mye på kafe både før og etter arbeidstid. Men alle veit at maten du spiser hjemme er best økonomisk. Det er helg og jeg skal ta en tur eller trer på ski. Er fine løyper og en skjønn skog venter. Ha en fin kveld.

      1. Jeg glemmer at jeg har Trumf, så det blir ikke så ofte jeg har ført over penger. Heretter har jeg tenkt å passe litt mer på. Det mest økonomiske er nok å spise hjemme, men av og til er det hyggelig å stikke innom en kafe også. Ha en fortsatt fin dag.

    3. Trumf er supre saker. Så godt at du oppdaget dette når du i utg pkt ikke hadde såååå mye å handle for. Gledelig. Etter mange år som kun Coop kunde (var godt med en som jobber i Coop systemet så det satt liksom bare i meg lenge) så har jeg også begynt. Handle en del på Kiwi. Tror de er rimeligere altså.

      Kos deg med lapskaus i dag også❤️ strikking og serier høres digg ut

      1. Beklager, litt sen med å svare på kommentarer 🙈 De siste årene har jeg helt glemt helt dette med Trumf, og ikke sett at poengene at har vokst. Kiwi er nok der man får mest for pengene nå, så det blir nok til at jeg handler mer der nå. Det har liksom vært enklere å handle hos Meny, men der er det jo ikke akkurat billig. Håper du får en fin dag, selv nå i kulda. Klems 🤗

    4. Jeg har Trumf-appen, og der er det så enkelt å gå inn og bruke bonusen. Jeg pleier å velge Kiwi, for er der jeg handler mest. Lapskaus er både godt og enkelt! 😋 Jeg bruker gjerne frossen lapskausblanding og grillpølser + buljong, men din variant hørtes god ut! Greit med noen nye planter mot våren! Er flere her også som har gått dukken, – vinteren er en vanskelig tid. Kos deg inne i varmen resten av dagen! 🤗

      1. Jeg kommer nok til å handle mer hos Kiwi heretter, for der er det billigere å handle. Ble overrasket over forskjellen, gledelig så dann. Jeg har aldri prøvd pølser til lapskausblanding, men det var en ide jeg skal notere meg. Jeg hadde jo alt for mange planter, så selv om det var trist at de ikke klarte seg så var det greit å minske på beholdningen. Den tørre luften inne og varmen fra panelovnene er ikke noe plantene liker. Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    5. trumf er godt å ha ,jeg har både trumf og coop og jeg har nok snart 2500 tilsammen på disse to ,jeg bruker å overføre pengene til min konto ,det er også enkelt :=)middagen såg deilig ut ,tror jeg snart på lage en suppe her også

      1. Jeg har nok tenkt mer på Coop poengene enn på Trumf de siste årene, men det blir det nok slutt på nå. Det passet jo godt å oppdage dem nå, hvor det var slunkent på bankkontoen. Veldig godt med en sånn lettvinn lapskaus i blant, selv om den hadde blitt enda bedre om kokt på bein. Det blir en annen gang. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    6. Den trumf-bonusen er genial! Jeg tømte den inn på bankkontoen min rett før jul, og ser at den er i ferd med å bygge seg opp igjen! Tipptopptommelenopp! 🙂 koselig når en må kjøpe nye planter – gleder meg til å se hva du kjøper!

      1. Jeg må nok tenke over hvor jeg handler heretter, og ettersom Kiwi ligger lavere i pris blir det nok der jeg samler poeng heretter. Jeg skal ikke handle så mange planter, men har ikke glemt den jeg så hos Kiwi. Mulig jeg stikker innom der senere i kveld etter at jeg har vært sammen med VIP-Snellene i kveld. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg