Små-deppa, avkalkning og opprydding i mailboksen 🙈

Senseo maskinen ba om avkalkning

Hei og god mandag!

Været har vært litt sånn ubestemmelig i dag, litt grått og litt sol, samtidig som det blåser. Deilig temperatur med +20C utenfor stuevinduet mitt 🌡️

I dag våknet jeg etter en god natt søvn, og var litt tiltaksløs og sånn små deppa uten at jeg egentlig ikke kan sette fingeren på hvorfor. Det er vel bare sånn det er i blant det. Tror ikke det er noen ide å analysere det noe videre 😉 Ble nå sittende i stua og se på YouTube en god stund, innen jeg klarte å få satt i gang maskineriet.

Senseo maskinen min begynte å blinke til meg i går, og ga meg et hint om at det var på tide med en avkalkning. Det er så lenge siden sist jeg gjorde det at det var helt gått i glemmeboken at den trengte det. Før så avkalket jeg maskinen ca hver 3 måned og noen ganger oftere, men jeg har ikke drukket så mye kaffe i det siste så derfor har det drøyd. Det er veldig enkelt å gjøre, men jeg må sette av en god halvtime på jobben. Først skal maskinen igjennom to omganger med avkalking, etterfulgt av to skyllinger. Så må jo alt tilbehør ol vaskes. Nå er det i alle fall gjort, og maskinen er skinnende ren igjen. Jeg har begynt på siste posen med kaffe nå, så jeg må bestille mer og da skal jeg huske på å ta med avkalkning i samme vending. Veldig greit å ha det i skapet når man trenger det 😉

Når jeg var ferdig med maskinen satt jeg en stund ute på balkongen, og akkurat da skinte sola så det var ganske varmt og godt. 

Som jeg skrev i overskriften så har jeg ryddet i mailboksen min i dag… En jobb jeg skulle ha gjort for lenge siden, men utsatt og utsatt helt til i dag. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det lå over 6.000 mailer i boksen, og 99,80% av dem kunne bare slettes. Årsaken til alle mailene er at jeg har sagt JA litt for mange ganger til å få reklame og lignende på mail fra forskjellige butikker og nettsteder. Jeg har sittet i over 4 timer med pauser, og stoppet de aller fleste reklame-mailene fra å komme flere ganger. Noen mailer måtte lagres, men alt i alt så ble flere tusen slettet. Var dette en drittjobb? Ja det kan jeg love deg, og jeg føler meg helt firkantet i øyene etter å sittet å glodd på skjermen i så mange timer.

Etter x-antall små raseriutbrudd pga frustrasjon over alle mailene, så forsvant den små-deppa følelsen, og godt er det 😉

Håper din mandag har vært fin 🥰

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, huff!
      Jeg har både jobbmailer og min private mail og jeg har over 18000 mailer liggende, så jeg er enda verre.😱Jeg har begynt nå og har som mål å ta en liten runde hver dag å slette. Du har virkelig vært flink som har tatt alt på en gang.👏🏻👏🏻👏🏻

      1. Jeg hadde egentlig ikke noe valg, og godt jeg gjorde det for jeg holdt på å sende en skikkelig sur mail til noen for at jeg ikke hadde fått svar. Vel et fornuftig svar, så hadde jeg jo det allikevel når jeg kom igjennom mailene mine. Heretter skal jeg slette med en gang jeg har lest, for da er det lettere å ha kontrollen 😉

    2. Veldig greit å ha få ryddet opp i mailer. 🙂 Jeg har to mailadresser, en gammel online.no som nesten bare består av reklame nå, og en gmail.com knyttet til mobiltelefonen. Hos sistnevnte legges all reklamen på ei egen side, og det er veldig greit, for da blandes den ikke med de viktige. Likevel er det endel nyhetsbrev jeg burde ha sagt opp… Godt å få avkalket kaffemaskinen, slik at den fungerer som den skal. 🙂 Har jo maken til din, og er SÅ fornøyd! 😀 Ha en fortsatt fin tirsdag! 😀

      1. Jeg har også 2 mail adresser, en msn og en gmail. Den første bruker jeg ikke, men den er linket opp mot noen programmer og jeg orker ikke å endre det. Der har jeg vært flink å slettet reklame og andre ting hver dag. Gmailen derimot er der jeg har syndet stort. Jeg bruker Outlook på begge, men av en eller annen grunn får jeg ikke opp fordeling på reklame og annet på den. Ja det er viktig å få renset maskinen, og jeg er veldig glad for at den sier i fra selv. Ellers er jeg redd det hadde helt gått i glemmeboken. Ha en fortsatt tirsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg