Slutten nærmer seg…

Heisann og god formiddag!

Ute er det ordentlig knallvær i dag med helt blå himmel og sol. Temperaturen ligger på -12C 🥶

I går var det meningen at jeg skulle opp til Veiviseren i Lørenskog på Strikkekafé, men det var nærmest snøstorm ute så det droppet jeg. Kjøreforholdene var så dårlige at jeg tok rett og slett ikke sjansen på å ta ut bilen. Det var totalt kaos på veiene det meste av dagen.

Ut på ettermiddagen sluttet det heldigvis å snø, og da gikk jeg ut for å grave fram garasjeporten og ta meg en tur på butikken. Det gikk greit å kjøre da, men det var allikevel en utfordring å komme fram enkelte steder. Det var mange steder bare måkt sånn at en bil kunne komme fram, og det skapte litt problemer i de bratteste bakkene. Hadde det ikke vært for at kattedoen hadde veldig lite sand igjen, og jeg manglet dopapir ville jeg ha ventet med å dra ut.

Mosaikk pleddet er snart ferdig

Jeg har jo holdt på med det grønne mosaikk pleddet mitt de siste dagene, og på tirsdags kvelden heklet jeg ferdig den siste ruten. Jeg satt å heklet som om jeg hadde en tidsfrist, og droppet å feste tråder. Det begynte jeg med på formiddagen i går, og så gikk jeg løs på å hekle pynte kant rundt. Bestemte meg for at jeg skulle bruke alle 4 fargene på kanten, og i den rekkefølgen jeg hadde bruk på rutene.

Jeg hadde akkurat nok garn til 2 rader med hvitt, og mer enn nok til de 2 mørkeste grønnfargene. Den lyseste derimot har jeg kun litt over et halvt nøste igjen av, og det er ikke nok til å komme rundt en omgang. Tenkte først at jeg skulle dra på Bogerud Tekstil og kjøpe mer, men dropper den fargen og bruker bare av det garnet jeg har i de andre 2 fargene.

Har aldri pleid å presse sånne hekle prosjekter før, men på noen ruter har jeg strammet litt mye inn mot midten + at noen andre igjen er litt løsere i kanten. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med resultatet. Det har vært veldig gøy å hekle noe annet enn bare vanlig bestemor ruter, og med denne mosaikk teknikken blir det veldig fint. 

Hva skjer resten av dagen i dag, vel jeg kommer nok til å bruke en del tid på å få ferdig kanten på pleddet. Utover det tar jeg dagen som den kommer 🫶🏼

Håper din dag blir god 🥰

                            

10 kommentarer
    1. Ordentlig flott effekt med den mosaikk-teknikken! Artig med noe annerledes også, og ser så godt og varmt ut! Nydelig vær idag, og ikke så veldig kaldt her med bare -10. ☀️ Kos deg med resten av heklingen idag! 🤗 Jeg får fortsette på tøflene mine.

      1. Ja denne teknikken å hekle på får en veldig fin effekt, og så er den mye enklere enn den kanskje ser ut til. Det er veldig tung men samtidig lunt å ha over seg. Jeg har igjen å hekle 3 sider med garn no 2 og så 2 runder med garn no 3 på kanten så er det helt ferdig 😊 I går og i dag så langt kan vi ikke klage på været, blå himmel og sol. Ha en flotters fredda, klem 🤗

    2. Noe så nyyyyedelig da! Utrolig artig mønster. En stund siden jeg heklet nå, men det er gøy å prøve nye mønstre. Ja det været, det været. I dag er det jo bare så nydelig. Ha en fin dag videre i vinteren. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk 🥰 Dette mosaikk mønsteret er enkelt å hekle, så selv om det er en stund siden du holdt i heklenålen fikser du det lett om du vil 😉 Nå som snøstormen har blåst seg ned mot sørlandet og agder har vi fått en fin vinter med sol. Selv jeg må innrømme det 😊 Ha en fortsatt fin fredda 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja veldig greit å ha litt variasjon i pleddene, og jeg hadde ingen i disse fargene fra før. Ja når snøstormen ulte rundt hushjørnene har var det veldig greit å være inne. Nå har det snudd helt, og vi har igjen fine vinterdager. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja når det kommer så mye snø på en gang blir det problemer. Det gjør det jo ikke lettere i storbyene når de som brøyter ikke har noe sted å gjøre av snøen. Før dumpet de det jo i Oslofjorden, som ikke var bra, men det får de ikke lov til. Ha en superfin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg