Sløve dager, katteliv og litt kjærlighet til plantene mine

Vinja Lillepuzdatter ser etter Nøtteliten

Heisann!

Ute er det tåke, men det ser ut til at den kan gli vekk. Temperaturen er langt nede på blått, og har ligget stabilt fra i går på -9,4C.

Det bor ikke mange barn i blokkene her, og de få som gjør det ser jeg kun når de går til og kommer fra skole/barnehage. I dag derimot var det et par som hadde det gøy med hvert sitt akebrett, og sklei en stund i bakken utenfor vinduene mine. Savner litt lyden av barn som leker…..

Hver dag nå har Nøtteliten kommet stormende nedover platene på veggen og hoppet på vannbrettet. Både ved soverommet og ved stuen. Vinja blir jo helt i ekstase, og hun hører dem lenge før jeg gjør det. Hun kan oppholde seg et helt annet sted i heimen, og så plutselig kommer hun stormende. For noen dager siden holdt Nøtteliten på utenfor stuevinduet, og da satt Vinja på sofaryggen å fulgte med. Å hun satt der lenge å kikket etter at Nøtteliten forsvant igjen, og håpet nok på at det skulle komme tilbake igjen 😸

De siste dagene har jeg for det meste bare vært inne, kun dratt en liten tur ned på Bryn senteret for å handle litt nødvendige ting. Det var meningen at Bestisen skulle ha vært hos meg i går til Taco og MGP kveld, men hun sliter med hoste og var ikke helt i form så vi utsatte det heller til neste helg.

I går fikk plantene mine litt stell og kjærlighet som de sårt trengte. Jeg gikk først rundt med saksen og klippet vekk og ned blomster og grener som hadde avgått ved døden. Kristtorn så ikke frisk ut så jeg klippet den ned i håp om at den skal komme seg igjen. Amaryllisene mine var ferdig blomstret, så jeg klippet de ned å satte de til side. Noen ganger så kommer de igjen med en ny blomster stilk, og kanskje skjer det denne gangen også. Jeg hadde tenkt til å plante om de blomstene/plantene som er i oppsatsene jeg fikk før jul, men jeg hadde ikke nok jord så det må vente til jeg har fått vært på plantasjen en tur. De har det fortsatt fint der de står, så det er ikke noen bråhast akkurat.

Planer for dagen i dag? Vel, jeg har egentlig ikke lagt noen, men det er sport på tv, så jeg ender vel opp i godstolen med strikketøyet tenker jeg.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Ja, nå ble det kaldt, men er meldt varmegrader igjen til uka, – svinger veldig for tiden! Moro å se på pus når de oppdager noe spennende utendørs! 🥰 Jeg er inne og fyrer med ved idag + vært ute med mat til fuglene. Glemte helt bort MGP igår, så får se på det seinere. En fantastisk søndag ønskes deg også! 🤗

      1. Temperaturen har sunket med et par grader til -7,4C. Jeg håper det synker litt til, for da orker jeg kanskje å gå ut en sving. Veldig artig å følge med på hvordan Vinja reagerer når hun ser ekorn eller fugler utenfor. En av mine favoritter i MGP gikk videre i går, men siden du ikke har sett det skal jeg ikke si hvem det er enda 😜 Jeg fikk ikke sett Hver gang vi møtes i går, så det skal jeg se på litt senere i dag. Klem 🤗

    2. Sikkert veldig godt med en strikkedag også 🙂 Jeg har planer om å strikke litt på pleddet mitt denne uka. Blir jo aldri ferdig i dette tempoet. Det er fint å ha noe å pusle med innimellom, men kanskje skal jeg doble innsatsen fremover… 🤗

      1. Jeg koser meg med strikking, men nå må jeg ta en pause et par dager. Jeg holder på å skifte hud på fingrene, og garnet hekter seg fast hele tiden. Det tar tid å strikke teppe, så klarer men å sitte litt hver dag er det en fordel 😉

    3. Skikkelig kaldt hos deg.🥶❄️
      Her er det blitt mildvær og vind.
      Ekorn er morsomme å følge med på🤗👍🏻
      Ha en riktig fin kveld.🤩

      1. Det var kaldt men nå er vi på plussiden igjen ❤️ Vi har en stor familie med ekorn her oppe i skogen, og de kommer på besøk med jevne mellomrom til både Vinja og min store glede 🥰

    4. Så var det mandag igjen etter en kald helg. Ble nye skistaver fredag og hadde en fin skitur samme kveld. Litt magesjau lørdag – så flere skiturer ble det ikke denne helgen. Gleder meg med at Konnerud tok sølv på stafetten for damer under ski NM i går. Ser ikke mye sport men slikt er gøy artig for Tromsø som kom tok bronse. Ble en kjapp tur på kiwi lørdag og merka at maten er blitt veldig dyr. Så man må være kreativ av seg, mase tips om mangt på nette. Noe kan jeg fra før men nye tips er god fakta. Håper på en fin uke på jobb en det mye syke folk, folk kommer via vikarbyråer. Blir nye navn og ansikter i en kort periode. Mulig det blir en skitur i ettermiddag hvis kulda holder seg. Ha en fin dag.

      1. Tv sto på NRK og sporten mesteparten av helgen, men jeg fulgte ikke så veldig nøye med akkurat. Ja maten har blitt dyr også i de butikkene som har lavest pris, så nå må mann passe på når det er tilbud. Det er vel meldt mildvær utover nå, så det er nok greit å komme seg ut i marka om man vil ha en skitur. Ha en fin tirsdag.

    5. Satt med strikketøyet jeg også etter en tur ut. Vi hadde så fint vær, så det var godt å komme ut litt. Kjente til og med sola varmet bittelitt 😉
      Fint å stelle litt med plantene. Må gjøre det snart jeg også..de få jeg har 🙂 God mandagskveld! Klem <3

      1. Plantene mine var litt overlatt til seg selv en stund, og så litt triste ut. Nå har de kommet seg 😉 Jeg har måtte legge bort strikketøyet noen dager, for jeg hilder på å skifte hud på fingrene igjen. I mens det pågår hekter garnet seg fast, og det er så ubehagelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg