Sløv søndag, venninnebesøk, og tåka er tilbake 🙈

Photo taken with Focos

Hei og god søndag!

Været, ja du ser vel selv på bilde hvordan det er her i dag. Tåken kom ut på kvelden i går, og ble bare tjukkere og tjukkere utover kvelden. Temperaturen ligger på 0C for tilfellet.

I går var Bestisen på besøk hos meg, og som jeg nevnte i går så ble det stekt laks med coleslaw og aioli og poteter til middag. Det smakte himmelsk godt, selv den ferdigkjøpte boksen med coleslaw jeg kjøpte. Hadde ikke prøvd den før, og var litt skeptisk noe det ikke var noen grunn til.

Etter middagen ble det sofaen med hvert vårt strikkeprosjekt, mens vi først så på 2 semifinale i MGP. Hvor vår favoritt Lily Löw ikke gikk videre. Etterpå ble det Hver gang vi møtes, for nå hadde jeg fått igjen TV2 etter at det har vært borte siden før jul. Så satte jeg på Lindmo fra ukesarkivet, men jeg tror vi skravlet bort mesteparten av programmet.

Da jeg kjørte Bestisen hjem igjen til Lørenskog, var det skikkelig tjukk tåke så jeg så ikke så veldig langt foran bilen. Da jeg kjørte av motorveien like ved henne, fantes det ikke tegn til noe tåke i det hele tatt.

Når jeg kom hjem igjen rundt midnatt, måtte jeg lande litt og satte meg til å se på Stjärnorna på slottet. Det var Grynet Molvig sin dag, og det var både interessant og spennende å høre om livet hennes her i Norge og etter at hun flyttet til Sverige.

Tidligere i dag var jeg ute på balkongen og tok ned julebelysningen. Syntes det var på tide nå ettersom omtrent alle andre hadde tatt ned sine. Jeg prøvde å legge lenken sånn at den ikke surret seg, men det gjorde den allikevel og jeg fikk litt av en jobb med å surre den ut igjen 🙈 Så nå er absolutt alt som har med jul å gjøre, pakket ned i kjellerboden.

Planene for resten av dagen er å gjøre minst mulig. Sitte godt i godstolen å se tv og kanskje strikke litt. Hva med det heklede pleddet mitt? Ble litt lei, så nå har jeg hentet fram et annet teppe jeg strikker i grønt pleddgarn 😉

Håper du får en fin søndag 🥰

#helgeliv #været #tåke #venninnebesøk #mat #julebelysning #håndarbeid #pledd

 

15 kommentarer
    1. Skikkelig godt med slike dager. Trenger det, tror jeg. Ser det er grått hos deg. Oslotåka er tung. Første gang i Oslo var det tung tåke, skulle fraktes fra den gangen Østbanen til Vestbanen. Endelig komme til byen jeg hadde ønsket meg til og ikke se noe :). Kos deg meg søndagen. Klem <3

    2. Så koselig kveld og deilig mat! Det er ikke noe godt å kjøre bil i tåka, og når det er mørkt attpåtil. Kos deg med håndarbeid!

      1. Ja disse venninnekveldene er alltid veldig koselige, og laks falt i smak hos gjesten også. Nei, det var virkelig slitsomt å kjøre i går kveld, og det er like ille nå i kveld. Nå blir det snart middag, og så blir det strikketøyet resten av kvelden 😊

      1. Ja disse kveldene våre er noe jeg ser fram til, og har savnet i tiden som har vært. Vi har begge hatt ting å gjøre på hver vår kant, men nå er ikke kalenderen like full. Jeg må nok være litt forsiktig jeg også med strikkingen, for sitter jeg for lenge verker leddene i fingrene, nakken og skuldrene. Alt må gjøres med måte 😉

    3. Ser at det er temmelig tåkete hos deg, ja. Vi har fortsatt julebelysning ute på verandaen, slik de fleste har i nabolaget her. Men synes det er greit, siden det er litt vinterbelysning samtidig. 🙂

      1. Ja når jeg ser ut av vinduet, er det som vegg ettersom jeg ikke kan se lysene på blokken nedenfor. Jeg hadde nok beholdt belysningen lenger jeg også, hvis ikke de andre hadde tatt de ned 😉

      1. Jeg har kjent henne sliten jeg var 17 år, og hun er av den type venninne som du kan sitte stille sammen med uten å si noe. Ikke at det skjer så ofte da, hihi. Greit å fjerne julelysene nå, for det så litt dumt ut at det lyste grønt fra bare min balkong 😉 Ha en fin søndag du også 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Nei i dag har det aldri blitt ordentlig lyst, så nå har jeg tent lys i alle lyslykter og staker for å skape litt stemning inne. Iflg yr.no så skal sola komme til Oslo, og jeg krysser fingrene for at det skjer 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg