Sløv søndag foran TV-skjermen…

Heisann og god kveld!

Nå i kveld er det et fint vær, men på dagen i dag har det skiftet flere ganger. I det ene øyeblikket regnet det, og i neste skinte sola for så å regne igjen. Temperaturen har ligget rundt +22C hele tiden.

Formen har ikke vært helt på topp i dag, smerter i skulderen og lite energi til å gjøre noen ting. Så jeg har brukt mye av dagen foran TV-skjermen.

Til å begynne med fant jeg ikke noe som fanget interessen, men så landet jeg på en dokumentar om massemorderen John Wayne Gacy. Jeg har lest og sett dokumentarer om han tidligere, men denne hadde en litt annen vinkling. Nå har jeg startet på en ny dokumentarserie om New Scotland Yard og noen av deres vanskelig saker, som er veldig spennende å følge.

Selv om formen og energien var i bånn i dag, så måtte jeg takle en diger oppvask. For hånd, for jeg har fortsatt ingen oppvaskmaskin. Nesten flaut å si det, men den var flere dager gammel 🙈. Etterpå laget jeg meg middag, som ble spiseklar kylling med Saritas Korma. Tidligere har jeg pleid å bruke ris til, men jeg tåler det ikke så godt så nå har jeg gått over til Bulgur. Det smaker godt i tillegg til at jeg ikke reagerer negativt på den.

Vinja har bodd ute på balkongen i hele dag, bare kommet mjauende inn for å få våtfóret sitt og litt kos innimellom. Jeg hørte henne nettopp hoppe opp på klatrestativet, for å se nærmere på familien skjære som holdt på ute på bakken. Ungene, for det var flere, skreik høyt og viftet med vingene å forventet at mor og far skulle komme med mat der og da. Et sånt skue er jo spennende for Frk Pus vettu.

Håper du har hatt en fin søndag 🥰

 


11 kommentarer
    1. Det er jo heldigvis godt at man bestemmer i sitt eget hus og kan ta opp asken når man vil.🤗
      Jeg priser meg lykkelig for at jeg har oppvaskmaskin.🙏🏻 Været er ganske likt som hos oss. Vi har sol og regn om hverandre, men fin temperatur.☀️💦 Håper energien kommer seg etterhvert.🤗

      1. Skal jeg sette inn oppvaskmaskin må jeg skifte kjøkkenbenk, og det koster penger jeg ikke har på det nåværende tidspunktet. Jeg bor jo alene, så det pleier ikke være så mye. Er som regel flink å ta det hver dag… Energien er sikkert tilbake igjen i morgen tenker jeg 😊

    2. Tok en 2 timers sykkeltur i kveld. Så fikk jeg oppdatert oppdatering om det tragiske som skjedde i København. Slikt er dypt tragisk. Før i dag har jeg sett litt serie fra nrk.no og slappet av. Men nå venter drømmeland. Ha en fin kveld.

      1. Hva er det som skjer her i Skandinavia om dagen? Skyting og drap av uskyldige mennesker, jeg forstår ikke hva som skjer i hode på disse mennenske.
        Håper du fikk en god natt søvn, og at mandagen blir fin.

    3. Det ble en sløv søndag her også etter turen igår. Til tross for oppvaskmaskin, så blir det noe oppvask for hånd og det er det ikke alltid jeg tar hver dag.😊

      1. Deilig med litt sløve dager i blant, hvor man bare kan nyte. Jeg ønsker meg ny kjøkkenbenk og oppvaskmaskin, men det får nok lov å vente en stund til. Ha en fin mandag 🥰

    4. Godt å bare sløve søndagen 🙂
      Nå er det mandag og ny uke ! Håper oppvaskmaskinen kommer seg i orden og at dagen blir flotters fin 😀

      1. Noen oppvaskmaskin må jeg nok vente med en stund til, og da er det bare å brette opp ermene og gjøre jobben selv 😜
        Ja det gjorde veldig godt med en sløv dag i går, og i dag er energien tilbake igjen 🥰

    5. Hvorfor ble ikke mannen stoppet av vektere før? Det er jo sikkert flere hundre overvåkningskameraer på slike sentra men mulig han hadde frakk på seg og hadde våpen i skjul. Det var kanskje svikt i sikkerheten der og da? Det er hvertfall at man har tatt mannen og at det er flere videobevis av rundt hva som skjedde. Tre drepte er 3 for mange – flaks at det ikke gikk med flere liv.

      1. Ja det kan man jammen lure på, og det kommer sikkert en eller annen rapport om litt så får vi se hvilke unnskyldninger de bruker. Tragisk er det uansett, når liv går tapt og andre blir hardt skadet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg