Skal jeg sitte her å sulte jeg da?

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Mjausann!

Det er ikke alltid like enkelt å spise middag her i Casa Fres og Knurr, med to pelsdotter som gjerne vil smake på det som ligger på tallerken. Da jeg kom sent hjem i dag, dro jeg innom å kjøpte en pizza som jeg spiste i stua mens jeg så litt TV. Denne gangen var det Ronja som ikke kunne dy seg, og hun kom løpende med høy haleføring med en gang jeg satt meg. Hun hoppet opp på fotskammelen og satt der å kikket på pizzabitene med lengsel i blikket, mens hun hele tiden sleiket seg rundt munnen. Hun syntes mamsen var veldig urimelig og slem, når jeg beholdt alt for meg selv. Ettersom Ronja har diabetes og kun får det foret som dyrlegen har foreskrevet, er det ikke aktuelt at hun får smake en gang. Hun syntes nok veldig synd på seg selv, og hoppet etterhvert furtent ned på golvet å lå der å stirret surt på meg. Samtidig som hun viftet irritert med halen.

Det er først nå når de har blitt eldre at de har begynt å tigge etter min mat, for det har nemlig aldri vært et problem før….

#katteliv #sulten #tigge #ronjathecat

12 kommentarer
    1. *haha* Mine er klin umulige nÃ¥r det kommer til dette her! – FÃ¥r de ikke, nei vel, sÃ¥ tar de! -Og det er ikke mÃ¥te pÃ¥ hva de liker sÃ¥ lenge det er tigget eller stjÃ¥let (alt etter som) fra/ved bordet.. Det mest komiske jeg har sett, var en gang kjelen fremdeles sto pÃ¥ stuebordet etter Ã¥ ha spist spaghetti. Jeg sitter sÃ¥ opp, og fÃ¥r se Pepsi (som er en ‘versting’ i hht dette her) med hodet oppe i gryta, og bekjentgjør at hun er ‘busted’ i form av et typ ‘Peeeeps!..- Hva er det du driver med nÃ¥??..’
      Hun skjønner jo da at hun er tatt pÃ¥ fersken, men forsøker seg Ã¥penbart pÃ¥ Ã¥ spille uskyldig eller noe. For i det hun snur seg, sÃ¥ setter hun altsÃ¥ opp de største, mest spørrende “jeg-har-da-ikke-gjort-noe-galt” øynene jeg har sett i mitt liv, samtidig som hun faktisk har ‘snurpemunn’ (jeg hadde ingen anelse om at katter kunne snurpe munnen!) med en spaghetti hengende ut! Hun sÃ¥ ut akkurat som de gjør i Lady & Landstrykeren, og det hele var altsÃ¥ helt hysterisk *haha*

      1. Hahaha, det er den beste jeg har hørt på lenge 🤣 Når det gjelder Ronja må jeg være bestemt, for som jeg skrev så har hun diabetes og går på insulin. Vinja derimot er jeg ikke like streng med, og hun går rett opp i ansiktet mitt når jeg spiser. Hvis det er noe hun virkelig vil ha, så bruker hun labben og dasker til for å få tak i det. Noen ganger er det 1-0 til henne, og andre ganger er jeg mer på vakt 😉

      1. Jeg vet at de elsker ost begge to, og det kan være det hun kjenner lukten. De er heldigvis ikke like ille som katten til Bestisen, han stjeler alt han kommer over hvis det får stå ubevoktet 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg