Sjalet vokser, og suppelappskaus til middag i gÄr

Heisann og god formiddag!

Ute er det overskyet, men jeg se lysning i skydekke sĂ„ kanskje vi fĂ„r besĂžk av sola 🌞 Temperaturen nĂ„ pĂ„ formiddagen ligger pĂ„ +17,6C.

Sjalet som jeg begynte pÄ for noen uker siden vokser sakte men sikkert. Det har blitt litt opphold noen dager nÄ, ettersom jeg har fÄtt et nytt utbrudd hvor huden lÞsner og flasser av fingrene mine. Heldigvis ser det ut som det blir kortvarig.

Jeg strikker med to trĂ„der, som man ogsĂ„ kan se pĂ„ bilde, og hittil har jeg ikke brukt opp de to fĂžrste nĂžstene. Det er dog ikke lenge til jeg nĂ„r enden, men jeg har gardert meg med to nye nĂžster allerede đŸ§¶

I gÄr var det Strikkekafé igjen pÄ Veiviseren, og vi fikk med en ny person. En veldig hyggelig dame, som gjerne ville komme igjen. Vi ble riktig mange, 10-11 stykker, og mÄtte sette sammen to bord sÄ alle fikk plass.

Bestisen var sÄ uheldig da hun hadde vÊrt Ä hentet seg en kopp te. Etter Ä ha satt fra seg koppen pÄ bordet, skulle hun gÄ forbi bak meg Ä klarte da Ä snuble i stolbenet mitt og ramlet over ende. Hun slo seg nok litt, men brakk eller forstuet heldigvis ikke noe. Jeg skal sjekke med henne senere i dag, for Ä hÞre hvordan hun har det. Man kan jo ofte bli litt stiv og mÞrbanket etter et sÄnt fall, selv om man ikke skader seg.

Det var en ordentlig ufyselig dag vĂŠrmessig i gĂ„r, sĂ„ jeg fikk lyst pĂ„ suppelappskaus til middag. PĂ„ vei hjem dro Bestisen og jeg innom Kiwi pĂ„ Solheim og handlet. Som jeg sikkert har nevnt fĂžr, sĂ„ bruker jeg kjĂžttdeig nĂ„r jeg vil lage en raskt lappskaus eller suppelappskaus. Det gjorde jeg ogsĂ„ i gĂ„r. Hadde 400g i frysen som var flatpakket, sĂ„ den var kjapp Ă„ tine. Det er mer enn nok igjen til i dag, og en dag til tenker jeg đŸ€”

Det er vaskedag i dag, og sÄ fort dagens fÞrste kopp med kaffe er drukket opp, skal jeg samle sammen det som skal vaskes. Har egentlig ikke tid fÞr kl 12, men jeg stikker ned tidligere for Ä sjekke om det er noen fÞr meg. Ofte er det jo ikke det, sÄ da kan jeg sette i gang tidligere.

HĂ„per du fĂ„r en fin torsdag đŸ„°

6 kommentarer
    1. SĂ„ fint det sjalet blir og med den kanten rundt! 😀👍 Godt Ă„ komme sammen til strikkekafĂ©, – hĂ„per Bestisen er i bra form idag đŸ„° Uff, ja igĂ„r var en ufyselig dag, – jeg holdt meg inne hele dagen. Det har vĂŠrt litt sol idag, men nĂ„ har det skyet til. Ha en fin dag med vasking og litt annet! đŸ€—

      1. Tusen takk đŸ„° Vi snakket om dette med Ă„ treffes sĂ„nn en dag i uka, og hvor mye det betyr. Det Ă„ bli tatt i mot av gutta i kafĂ©en med hei og velkommen med smil, samtidig som vi damene gjĂžr dagen god for hverandre betyr sĂ„ mye. Akkurat nĂ„ titta sola fram her, men den har nok snart gjemt seg igjen bak noen skyer. Jeg fikk ikke begynt noe tidligere i vaskeriet, og filleryene jeg tok med tar en evighet Ă„ fĂ„ tĂžrre. SĂ„nn er det noen ganger 😉

      1. Tusen takk, er veldig fornĂžyd selv ogsĂ„ đŸ„° Jeg er veldig glad i lapskaus i alle varianter, og lager ofte en sĂ„nn lettvinn variant. Klems đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg